2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag mår jag sådär. Känner mig bakis men har inte druckit - däremot käkade jag lösgodis och åt pizza igår. Det var inte vad min kropp ville ha tydligen :p
Det var dock planerat, men jag kanske inte väger mig idag och imorn :p

Kalas igår. Förberedde mig på att överskrida min kcalgräns då jag visste att vi skulle luncha på tacos och fika på tårta.
Proppade grönsaker i mina tacos och kom undan på väldigt få kcal. Mindre än tänkt men isbergssallad innehåller inte så mycket :p
Tänkte jag skulle njuta av en god bit tårta, och så bjuds det på exakt samma som förra året. Totalt smaklös och utan socker :wtf:
Ska jag äta sånt ska det banne mig vara gott :meh: Denna smakar verkligen... ingenting O_o
Så hoppade tårtan och fick ta mig en färdig rätt från frysen när vi kom hem istället.
Jag tror tanken var att jag skulle tagit en bit då det pratades väldigt mycket om att den var sockerfri men nä, inte för allt smör i Småland :p
Ska det vara får det passa mina smaklökar. Jag har tex ätit kladdkaka 2 ggr denna veckan så jag undviker absolut inte sötsaker. Men jag ser verkligen poängen med "njutning per kalori" och inte bara ta för att det finns eller att det trugas och sen ångra sig efteråt för att det egentligen inte var värt det.
Så jag höll min gräns ändå.

Sportlovet drar igång här nu, så räknar med en vecka utan promenader då ett av barnen är väldigt svårmotiverad att få med sig.. Vi lyckades gå ut igår med nöd och näppe men det var nära barnet, citerar "jag får en hjärtattack" "mina ben gör ont" "jag är trött" "jag lägger mig och sover i diket" och allt vad som hoppar ut munnen (och lägga sig i diket är bokstavligt talat..) så en veckovila är inte helt fel med tanke på alternativet :cautious:
Men ska nog komma ut någon längre runda förhoppningsvis :)

Upp 0,7 kg till. Nu är jag nästan tillbaka där jag började :cry: känns inte bra, men jag vet ju att veckan har varit kaos med mycket onyttigt och lite motion.

Väger mig också varje dag, mest för nyfikenhetens skull och ibland visar vågen på +2 kg! :eek: Brukar alltid tänka att jag då stoppat i mig något med mycket salt, kolhydrater eller liknande. I början var det jobbigt men nu är det mest lite roligt, just för att det kan vara så ombytligt beroende på när man väger sig, vad man ätit innan osv osv :p

Förövrigt säger vågen numera 68,8kg, dvs jag är äntligen under 70!!! Går stadigt ner 0,5g i veckan och det känns skönt att det går i rätt riktning, trots glassätande osv :D (helt inom mina kalorier dock.)

Var ett tagsedan jag skrev nu... 67,6 står vågen på. Känns fortfarande som det finns en enorm mängd fett kvar när man står och klämmer på sig själv :p Totalt har jag gått ner 11,4kg sen den 24/11 förra året så ”bara” 17,6kg kvar nu då...:up:

Känns ju lite konstigt att prata om ofrivillig viktminskning men när det orsakas av magsjuka som jag drog med mig hem ifrån jobbet, så är den verkligen ofrivillig. :crazy: Jag som började bli så pepp på att komma igång och träna, nu känner jag mig allt annat än pepp! Men hoppas vara på banan igen om några dagar. Maten blir det lite sisådär med nu också, men det får det bli nu. :p

Blörgh.. upp 1,2 kg på måndagsvägningen men jag vet å andra sidan att veckan innan inte var bra matmässigt... Det går långsamt långsamt ner och snabbt snabbt upp!
Nu blir det spinning för att försöka göra nåt åt det här

Min nyårmålsättning var att börja äta minst tre gånger om dagen. Varje dag... Har varit rätt dålig på det det senaste. Ibland ätit något i skolmatsalen till lunch och sedan ibland något middagsliknande på kvällen... INTE BRA! Så jag tog tag i det.

För att se hur galet mycket jag helt plötsligt åt (för det trodde jag ju att jag skulle göra...) började jag registrera allt i Lifesum. Det visade sig att jag KAN äta galet mycket och ändå inte komma upp i en rimlig kalorimängd (på grund av ekonomiska åtstramningar köps det inte något godis, chips eller alkohol just nu... Det gör tydligen att man kan äta mycket mat :P).

Det hela hade alltså inte viktnedgång som huvudmål, men det är det som har hänt. Har sedan den 16/1 gått ner från 63.4 till 60.4. Är 160 lång. Det var ju en trevlig biverkan, så att säga. Varje gång jag har FÖRSÖKT gå ner har det inte gått. Nu försöker jag styra upp andra saker och då går det tydligen.

Jag har nu fått någon typ av fungerande ämnesomsättning vilket gör att jag är hungrig jämt. Snart tänkte jag kanske försöka börja röra mig lite mer också. Återstår att se hur det går. En sak i taget är det som funkar bäst för mig, verkar det som.

I dag stod vagen pa 56.2 ... den har tydligen bestamt sig for att inte ga under 56.:cautious: Naja, jag har ingen bradska nu da jag redan kan knappa byxorna.:p Jag sliter vidare med att rakna mina kalorier och, framfor allt, att ata nyttigt. Aven om jag inte gar ner mer innan jag kommer hem och kan "stalla om" mina mediciner sa har jag i alla fall forutsattning att gora det nar allt faller pa plats igen.

Blä vilka dryga 3 dagar jag har haft. Är sugen på ALLT onyttigt. Pannkakor med nutella . Cupcakes. ben&jerry . Marabous nya chokladkaka. Gahh hungrig till tusen och drömmer om chokladfontäner :laugh:

Hemmadejt med maken idag då stora barnen är hos barnvakt tillsammans för första gången. Minsta var hemma men gör inte lika mycket väsen av sig.

Räknade kcal fram till eftermiddagen, sen lät jag bli över resten av kvällen men tog en rimlig portion middag. Pasta med lax och räkor i vittvinsås :d
Så lite nyttigt ändå :D
Efterrätten var det som överskred idag men helt klart värt det. Blev 2 bitar :o Men sen slängde vi resten så slipper man lockas av den. Känns så onödigt när favvokakan är tillgänglig och självkontrollen dalar när den är hemma :p
Inte varje dag man har dejt :love:

Jag hade sa brattom i morse att jag glomde att vaga mig, men vagen finns kvar i morgon bitti ocksa och jag far se till att halla i mig och ata vettigt i dag ocksa. I kvall ska jag ut och trana hundar igen, sa jag lar rora pa mig i allafall.

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8
21/2 65,3

Tuff februari, sjuk och trött. Inte fokuserat alls på vikt, men gått ner lite ändå! Försöker undvika socker och kolhydrater men är absolut inte stenhård. Ska skärpa till mig när jag återfår full energi :D

Mål: 61,9

Nu har jag atit en egen pahittad "pytt" sa magen star i fyra horn och jag ar sa matt att jag storknar. Det lustiga ar att jag harom dagen funderade pa just hur mycket piggare jag ar numera. Jag ater farre kallorier an alla "studier" och experter sager ... jag ater 3-4 ganger om dagen och smaater ofta pa farska jordgubbar och liknande men jag ar aldrig hungrig. (Levaxinet behover stallas om, min amnesomsattning har i princip stannat upp:cautious:)

Jag har MYCKET mer energi, ar gladare och orkar mer an nar jag at mer sott och kallorier i ovrigt. Nar jag kommer hem och kan fixa en mer lamplig dos levaxin blir det fart pa tanten igen.:p

Vågen visar knappa 1kg mindre från förra veckan. Vätska men känner mig redan mindre plufsig! Går bra med mina två fusk/v. Igår köpte jag 90 gram lösgodis,varav sonen åt hälften. Räckte bra med den lilla mängden.

Längtar efter gymmet bara förkylningen släpper!

Nu har jag repat mig ordentligt sen magsjukan, och känner mig helt på banan igen! :bump:
Oooch jag ska springa vårruset. Jag kom på den smarta idén igår. :idea: Hur tänkte jag där? 5 km. Jag kan i dagsläget springa sisådär 3 meter utan att ramla ihop. Detta blir helt klart spännande. :angel:

Nu är jag så pepp på att ta tag i min vikt på riktigt, på riktigt, så nu ska det fasen bara GÅ!!! Heja er alla andra med!

Nu har jag repat mig ordentligt sen magsjukan, och känner mig helt på banan igen! :bump:
Oooch jag ska springa vårruset. Jag kom på den smarta idén igår. :idea: Hur tänkte jag där? 5 km. Jag kan i dagsläget springa sisådär 3 meter utan att ramla ihop. Detta blir helt klart spännande. :angel:

Nu är jag så pepp på att ta tag i min vikt på riktigt, på riktigt, så nu ska det fasen bara GÅ!!! Heja er alla andra med!
Börjar man jogga regelbundet så går det rätt fort att överleva fem km! Hejja!

Första träningen på flera månader på gymmet :banana:
Fick världens förkylningsvirus i höstas och det tog 8 veckor innan jag var i stånd att börja träna igen. Då trillade jag och skadade ena benet :banghead: och sedan stängde gymmet för renovering.

Gymmet öppnade följt en vecka sedan och idag var jag son sagt där :bump: det saknades fortfarande skivstänger och lite annat så jag fick improvisera lite men så skönt det var. :love:

Nu är planen att försöka träna ett pass styrka i veckan (tänkte öka till fler pass sedan) med fokus på rygg, mage, bröst och axlar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka