2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg
16/1 70,5 kg
18/1 70,2 kg
20/1 69,5 kg
28/1 69,4 kg
29/1 69,2 kg
2/2 68,9 kg
3/2 68,4 kg
8/2 68,3 kg
10/2 68,1 kg
11/2 67,8 kg
13/2 67,4 kg
18/2 67,1 kg
23/2 67 kg
24/2 66,4 kg

Totalt: - 5.3 kg
12 veckor
Snitt: -455 gram per vecka

Trots att jag känner mig menssvullen, så är vågen snäll idag :p. Idag blir det en vilodag för min del. Det blir dock mello ikväll så jag tror att vi ska hem till mina päron.. kommer bli svårt att räkna! Men så får det vara :D

Senast ändrad:
Vågen säger -1,2 kg denna vecka, får väl se om det är här för att stanna :bump: Oavsett vikt, så har min vinterjacka blivit märkbart större, det är liksom luftigt längst ner och går att fladdra omkring med lite :eek: :bump:

Totalt ner sen 20/1: 4 kg

Jag märker mer skillnad på kläderna/måttbandet än på vågen. Vågen visar "bara" -3,5 kg, men det har rykt ganska många centimeter. Kan t.ex. få på mig jeansen även med långkalsonger under, det gick inte förut och jag märker att en del blusar är lite luftigare nedtill, precis som med din jacka.

Det är dock lite kul, det här med att mäta, för precis som förra gången jag gick ner i vikt så tappar jag verkligen mina centimetrar uppifrån och ner. :D Armar och midja minskar (även procentuellt) mycket snabbare än höfter och lår. :p

Jag märker mer skillnad på kläderna/måttbandet än på vågen. Vågen visar "bara" -3,5 kg, men det har rykt ganska många centimeter. Kan t.ex. få på mig jeansen även med långkalsonger under, det gick inte förut och jag märker att en del blusar är lite luftigare nedtill, precis som med din jacka.

Det är dock lite kul, det här med att mäta, för precis som förra gången jag gick ner i vikt så tappar jag verkligen mina centimetrar uppifrån och ner. :D Armar och midja minskar (även procentuellt) mycket snabbare än höfter och lår. :p

Lite samma här. Eller, min midja är det som tar längst tid på sig att få bort centimetrarna. Men själva överkroppen märks det snabbt på. Jag får oftast på mig byxorna så dom sitter jättebra men kan inte stänga, och så hinner dom sitta liiite löst innan dom sitter bra i midjan. Men så fungerar min kropp och jag gillar ändå inte kläder som sitter riktigt kroppsnära så för mig funkar det :)
Rumpan tappar jag alltid snabbt ifrån. Vet inte om det är positivt eller negativt för min egna del. Den är rätt platt när jag är i min normalstl, så jag tror jag ska köra lite rumpträning sen när jag närmar mig målvikten så den blir lite fastare iaf :p

Som vanligt har jag tappat lite dagen efter vägdagen. Borde ändra till var 8;e dag men orkar inte :p
Farligt nära ett delmål nu :nailbiting:
Ska försöka håll igång promenaderna till nästa vägning så kanske jag når målet tidigare än planerat :)

Lite samma här. Eller, min midja är det som tar längst tid på sig att få bort centimetrarna. Men själva överkroppen märks det snabbt på. Jag får oftast på mig byxorna så dom sitter jättebra men kan inte stänga, och så hinner dom sitta liiite löst innan dom sitter bra i midjan. Men så fungerar min kropp och jag gillar ändå inte kläder som sitter riktigt kroppsnära så för mig funkar det :)
Rumpan tappar jag alltid snabbt ifrån. Vet inte om det är positivt eller negativt för min egna del. Den är rätt platt när jag är i min normalstl, så jag tror jag ska köra lite rumpträning sen när jag närmar mig målvikten så den blir lite fastare iaf :p

Fascinerande vad olika det är. Om jag får upp ett par brallor går de ALLTID att knäppa, dock är det mer regel än undantag att mina Anja Pärson-ben gör processen kort med de flesta byxor. :p

Röven hoppas jag att jag får behålla, för den har jag jobbat rätt hårt med senaste åren. Men om jag bara får i mig nog med protein och håller i träningen så borde den stanna kvar.

Jag tappar cm uppifrån och ner. Sedan blir det lite konstigt eftersom jag har en hel del överskottshud.

Vissa dagar vill jag operera bort den, vissa dagar inte. Det fungerar ju som det är nu och ärr kan ju krångla... Det gäller inte bara magen (som ändå är ganska snäll, bara rynkor, inga veck) utan främst låren.

Men oavsett ska jag ner till 55 igen och vara stabil innan något beslut tas.

Sista kalaset tills i september är imorgon. Tur det.

28/1 68,3
29/1 67,5
3/2 66,1
10/2 65,8
21/2 65,3
24/2 65,1

-3,2 kg på en månad! Jag tycker att det har gått sakta men det är ju kanon! Halvvägs till målet, men dom sista kommer bli tuffa! Jag siktar på att gå ner minst ett kilo i månaden och inte ge upp före målet är nått och sen fortsätta den här lite mer hälsosamma livsstilen!

Mål: 61,9

I natt drömde jag att jag gick i ett köpcentrum där det bara fanns en massa butiker med semlor, chokladtårtor, lösgodis och bakelser!:o Jag vaknade mätt.:laugh:

Men ... vaknade du inte ARG ocksa? :confused: Nar jag slutade roka dromde jag ibland att jag rokte och vaknade sa forskracklig ARG att jag slosat bort hela processen att sluta.:laugh:

I dag sa vagen 55.6. Det tar sig sa mordbrannaren:p

Men ... vaknade du inte ARG ocksa? :confused: Nar jag slutade roka dromde jag ibland att jag rokte och vaknade sa forskracklig ARG att jag slosat bort hela processen att sluta.:laugh:

I dag sa vagen 55.6. Det tar sig sa mordbrannaren:p

Haha, faktiskt inte, å andra sidan har jag ju bara varit utan godsaker 2 dagar:angel::laugh:

Efter ett långt uppehåll måste jag ta upp detta med vikten igen. Jag har sedan sist börjat på ett stillasittande jobb och till råga på det skött kosten katastrofalt så jag väger mer än aldrig tidigare. Suck!

Jag har i alla fall en bra träningsrutin sedan tidigt i höstas. Jag och en kompis tränar 2-3 ggr i veckan, oftast jympa, box och/eller simning. Nu behöver jag bara ta tag i maten igen och framförallt få in mer vardagsmotion de dagarna jag inte tränar.

Tyvärr upptäckte jag igår att vår våg inte fungerar. Jag brukar både väga och mäta men märker till skillnad från er andra absolut snabbast resultat på vågen - där kan jag följa när jag tappat ett halv kilo varje vecka och det brukar vara väldigt motiverande för mig. Nu får jag förlita mig på enbart måttbandet och hoppas det är motivation nog.

Mitt midjemått förändras snabbast och det ligger idag på 78 cm.

Pust! Nu kör vi!

Skriver periodvis här men... Idag sa vågen 66kg jämnt och det känns så skönt, bara 1kg ifrån första ”del-målvikten”.

Den skönaste känslan är nog att köpa nya byxor däremot... :p För typ 3 månader sedan kunde jag inte ens ha största storleken i jeans på JC; gick inte. Nu har jag gått ner 4 byxstorlekar och det är äntligen kul att shoppa kläder igen.

Helt bäst är det inte, har fortfarande en hel del att gå ner, men minus 13kg kan verkligen göra under.

Fascinerande vad olika det är. Om jag får upp ett par brallor går de ALLTID att knäppa, dock är det mer regel än undantag att mina Anja Pärson-ben gör processen kort med de flesta byxor. :p

Röven hoppas jag att jag får behålla, för den har jag jobbat rätt hårt med senaste åren. Men om jag bara får i mig nog med protein och håller i träningen så borde den stanna kvar.

Jag har ju dessvärre en lite putande mage sen efter första graviditeten, så det är det som gör att byxorna hinner krympa lite om låren innan dom går på bra i midjan. Inget som går att träna bort heller men minskar givetvis ju smalare jag är. Hade den inte varit som den är så hade byxorna säkert suttit som en smäck direkt, men det är ju som det är och lite acceptera det jag inte kan förändra.

Tappat lite till. Gick ju ner 0,1 kg på en vecka tills i fredags och nu säger vågen -1,1 kg ytterligare sen i fredags. Bara att hoppas det håller i sig till fredag eftersom det är den enda vägningen jag loggar men sån tur har jag väl inte :nailbiting: :cautious:

Vill jättegärna komma till -25 kg snabbt för då ska jag belöna mig med en av mina absoluta favoritparfymer som tagit slut och jag villhöver den NU :p

Varit ute på en promenad innan idag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S