2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hjälp! Upp ytterligare 0,2 kg, så nu är jag på högre vikt än när jag började... Fattar inte :(
Loggar allt i lifesum och har hållit mig under 1200 kcal senaste veckan och går ändå upp. Okej, motionen har varit lite si och så, gått 6000 steg men inte mycket mer pga vädret och hjärnskakning.
Vette sjutton vad jag ska göra...
Var samma för mig för ett par veckor sedan. Det vände sedan när jag fick mens. Kämpa på!

Denna veckan har gått helt ok fram till igår. Mens och snökaos resulterade i korv med bröd, pizza och ett kexchoklad :banghead::banghead:
Fastedag idag. Ska försöka ta mig till gymmet med så jag får bort lite av gårdagens elände innan morgondagens vägning. :meh:

Men hjälp! Upp ytterligare 0,2 kg, så nu är jag på högre vikt än när jag började... Fattar inte :(
Loggar allt i lifesum och har hållit mig under 1200 kcal senaste veckan och går ändå upp. Okej, motionen har varit lite si och så, gått 6000 steg men inte mycket mer pga vädret och hjärnskakning.
Vette sjutton vad jag ska göra...

Hoppas det vänder snart igen!
Ingen vätskeansamling pga ägglossning eller mens? Då plufsar jag alltid upp mig lite.
Eller om du börjat äta något nytt/nytt upplägg även om det är inom din gräns?
Tex jag, äter jag "för nyttigt" så strejkar min kropp. För att tappa behöver jag en del protein men framförallt fett. Äter mycket veggobiffar nu med linser och bönor (är ingen storätare av kött så bäst sätt för mig att få i mig protein) och sen drar jag på extra smör + ost på knäckebrödet men inom min gräns och då trivs min kropp bäst med att tappa lite vikt.
Inget sånt du ändrat på?

Hmm, min make har frågat om jag beställt -25 kgs-parfymen eller om jag tänkte göra det lite senare. Jag anar ugglor i mossen :p
Men jag är så att jag kan inte beställa den innan jag nått målet, känns som att fuska på mållinjen. Får se om jag får köpa den själv eller om han tänkt ge mig den.

Vägdag imorgon och tror jag når målet tidigast nästa vecka men man vet ju aldrig :)
Kan ge mig fasiken på att jag ska plufsa upp mig lite vätskevikt bara för att :meh:
Hände ju förra gången jag var nära ett delmål så det är där ribban ligger :p

Hoppas det vänder snart igen!
Ingen vätskeansamling pga ägglossning eller mens? Då plufsar jag alltid upp mig lite.
Eller om du börjat äta något nytt/nytt upplägg även om det är inom din gräns?
Tex jag, äter jag "för nyttigt" så strejkar min kropp. För att tappa behöver jag en del protein men framförallt fett. Äter mycket veggobiffar nu med linser och bönor (är ingen storätare av kött så bäst sätt för mig att få i mig protein) och sen drar jag på extra smör + ost på knäckebrödet men inom min gräns och då trivs min kropp bäst med att tappa lite vikt.
Inget sånt du ändrat på?

Inte ändrat på nåt :(
Skulle kunna vara ägglossning fast två kilo på tio dagar..
Äsch får bita ihop och komma igen!

Nu har vi varit och simmat 30 min.

Inte ändrat på nåt :(
Skulle kunna vara ägglossning fast två kilo på tio dagar..
Äsch får bita ihop och komma igen!

Nu har vi varit och simmat 30 min.

Vet ju hur det är med såna mediciner och ibland spökar dom. Skulle du säga ifall ditt humör ändrat sig något dessa tio dagar?
Du har ju vad jag sett minskat när du varit mer stabil i humöret. Känner du dig annorlunda dessa dagar?

-0,8 kg denna veckan och totalt -24,4 kg :)

Som ni ser var det orealistiskt att tro att jag skulle nå mitt delmål idag :p men jag väljer att hålla hoppet uppe för man vet aldrig. Hade ju en superdipp på -1,7 kg på en vecka i december så jag vet ju att det kan ske.
Nästa vecka borde det dock vara fullt möjligt att ha nått målet :)

Inte blivit så långa promenader denna veckan men kylan alltså, kylan :wtf:
Kan gå med på minusgrader men den här blåsten vi har här samtidigt :crazy:
Blir det bara liiiite mildare så hoppas jag motivationen för mer promenerande kommer igång igen :)

Vet ju hur det är med såna mediciner och ibland spökar dom. Skulle du säga ifall ditt humör ändrat sig något dessa tio dagar?
Du har ju vad jag sett minskat när du varit mer stabil i humöret. Känner du dig annorlunda dessa dagar?

Nä, jag har varit stabil och bra. Fattar inte vad det kan vara

Efter ett år med låg aktivitet på ridfronten (oridbar/skadad häst med efterföljande rättsprocess...) är jag sedan 2 dagar tillbaka nu hästlös, och har alltså inte ens mockningen som daglig aktivitet.
Jag har under året redan gått upp ett antal kilon och det lär ju inte bli bättre nu så ska försöka stävja det. Det är inte mycket det handlar om egentligen utan det är "bara" ett par extra kilon som stör mig, och att jag känner mig svag.
Vad tror ni om simning?

Bra jobbat :)
Var du ute och sprang i det här vädret :nailbiting:
Röda kinder när du var färdig antar jag :p
Fasar för att ta en promenad i värsta kylan, så en joggingtur är det sist jag funderar på nu :laugh:

Haha, japp! :rofl: Jag har gett mig attan på att klara av att springa vårruset som är i maj, och jag har hittat ett 12 veckorsprogram som skulle innebära att jag klarar av det. Och då blev det att sätta igång bums!

Hellooo! Är hemma!
Efter 10+ dagar med kaos-diet och hinkvis av pina colada :angel: tangerade vågen 60 kg :cautious:

Tänkte köra igång det nyttiga levernet först på måndag men kör igång redan inorn. Är ändå less på svulleriet.

Såhär ser jag ut nu (spegeln räckte inte riktigt till för underbenen men de är inte problemområde. Mitt fett sitter på lår, överarmar i första hand. Magen lär svullna av när jag börjar äta vettigt igen.

Bifogade filer

• 952FDDD6-748C-4505-A323-5E67E46580C2.webp
    952FDDD6-748C-4505-A323-5E67E46580C2.webp
    97,2 KB · Visningar: 139
Hellooo! Är hemma!
Efter 10+ dagar med kaos-diet och hinkvis av pina colada :angel: tangerade vågen 60 kg :cautious:

Tänkte köra igång det nyttiga levernet först på måndag men kör igång redan inorn. Är ändå less på svulleriet.

Såhär ser jag ut nu (spegeln räckte inte riktigt till för underbenen men de är inte problemområde. Mitt fett sitter på lår, överarmar i första hand. Magen lär svullna av när jag börjar äta vettigt igen.
Ditt utgångsläge är typ mitt målläge :D kör hårt :cool:

Riktigt dålig vecka för mig... :p
Men det får vara så. Helt slut efter förra helgen, och en tung jobbvecka på det. Wääh.
Bara att ta nya tag!

Nä, jag har varit stabil och bra. Fattar inte vad det kan vara

Skönt att du är stabil :)
Du hade ju några bra veckor, finns det något du kan tillämpa från dom veckorna att försöka med?

I vilket fall som så förstår jag hur frustrerande det måste vara, så jag vill bara ge dig en kram och säga att du kommer nå ditt mål även om vägen dit ser krokig ut :heart

Skönt att du är stabil :)
Du hade ju några bra veckor, finns det något du kan tillämpa från dom veckorna att försöka med?

I vilket fall som så förstår jag hur frustrerande det måste vara, så jag vill bara ge dig en kram och säga att du kommer nå ditt mål även om vägen dit ser krokig ut :heart

Fast jag vet ju inte var jag gjort annorlunda :( det borde vända igen till slut känns bara hopplöst just nu..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka