2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte en gammal kollega som utbrast att jag hade ”försvunnit” och att jag inte får bli smalare. Vägde 58.8 i fredags och är 165 cm. Jag trivs rätt bra nu men ser mig inte som smal. Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen.

Du är 10 kg lättare än mig och några centimeter längre. När jag vägde 58 kg var jag smal. Jag skulle säga samma sak om dig.

Du är 10 kg lättare än mig och några centimeter längre. När jag vägde 58 kg var jag smal. Jag skulle säga samma sak om dig.
Jag vet inte hur man lägger in bilder men jag har tränat mkt och lagt mig till med goda kostvanor. Tjock är jag inte men vill påstå helt normal.

Lyckades lägga in en bild i ett inlägg efter.

Senast ändrad:
Direkt efter spinningen i går. Svettig men det är jag nu i alla fall.

Bifogade filer

• 248E25E1-8E65-4389-990A-7D8F3871FE3D.webp
    248E25E1-8E65-4389-990A-7D8F3871FE3D.webp
    162,7 KB · Visningar: 144
Sjukt sugen på pizza igår :crazy:
Brukar inte få ett så extremt sug efter något så det blev lite jobbigt. Hade absolut ingen lust att överskrida min kcalgräns med vad en pizza innebär då jag drog över i lördags med godis när vi kollade på film. Så tog en kompromiss med en sån där grandiosapizza i frysdisken. Funkade bra som tur var :p

Har som det ser ut 1,9 kg till nästa delmål som betyder lite extra för mig så vill ta mig dit utan några större farthinder :)

Blir crosstrainer idag då någon längre promenad inte är aktuellt. Hoppas knäet fixar en halvtimma idag med. Igår fick jag sån lust att börja jogga igen (gjorde det mycket för några år sen) men vet inte om jag vågar det riktigt än :(
Kanske får köpa något sånt där skydd som håller knäet stabilt så kanske det kan funka. Får googla och se vad som står.

Mitt goda humör är som bortblåst :(
Efter att igår ha fått mens för tredje gången på fyra veckor så tryckte jag i mig 300gr lösgodis i ren självömkan :arghh: Tror det tog 20 minuter :banghead:
Sååå... troligtvis står det väl ett stort jäkla plus på vågen i morgon :meh:
Har fastedag idag och gårdagens idioti har helt klart lett till att denna dagens fasta är aptung. Jag är vrålhungrig, vilket jag inte har varit sedan den allra första fastedagen i januari :cautious:

Funderar på att försöka ta mig till gymmet ikväll men kommer inte kunna göra det förrän ganska sent så frågan är om jag orkar. Så fruktansvärt trött på mig själv och min kropp nu :rage:

Min motivation är helt bortblåst och sockerdjävulen har mig i sitt grepp. Så jag avvaktar motiivationens återkomst.

Är dock viktstabil på 65-ish och har bara 2-3 kg till målet så det är ingen större fara :p:D

Det slutgiltiga målet är ju inte vikten egentligen, det är ett hälsosamt leverne med minimalt med snabbmat och halvfabrikat och riktiga måltider med bra råvaror :D

Mitt goda humör är som bortblåst :(
Efter att igår ha fått mens för tredje gången på fyra veckor så tryckte jag i mig 300gr lösgodis i ren självömkan :arghh: Tror det tog 20 minuter :banghead:
Sååå... troligtvis står det väl ett stort jäkla plus på vågen i morgon :meh:
Har fastedag idag och gårdagens idioti har helt klart lett till att denna dagens fasta är aptung. Jag är vrålhungrig, vilket jag inte har varit sedan den allra första fastedagen i januari :cautious:

Funderar på att försöka ta mig till gymmet ikväll men kommer inte kunna göra det förrän ganska sent så frågan är om jag orkar. Så fruktansvärt trött på mig själv och min kropp nu :rage:
Ett snedsteg är ingenting! Varje gram kolhydrater binder 3gr vatten, så mitt tips är att du inte väger dig på 3-4 dagar, då slipper du se en tråkig siffra imorgon!

Nya tag imorgon! Hejja!:bump:

Ska bada med Kyrkis.
Jag är inte bekväm i min kropp.
Jag måste verklighen skärpa mig.
Träningen hjälper ju inte om inte maten är bra.

Blä.

Har inte bytt batterier i vågen, törs inte.

58.4 kg. Kände mig smalare men är nöjd med vikt och känsla. Gäller bara att hålla goda vanor. Är lite låg och då har jag väldigt lätt för att tröstäta.

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg

Tot. -7,0kg

Som väntat var det ett plus på vågen idag. :down:

Är inte på tredje mensen på 4 veckor nu :rage: och ska till barnmorskan idag för att kolla varför. Jag håller tummarna för att jag kan få bukt med mensen och i samband med det även få rätt på viktnedgången för det började gå dåligt ungefär samtidigt.

Var hos läkaren i ett annat ärende för 3 veckor sedan och då konstaterades det att jag har brist på b12 så jag får allt gå till apoteket och köpa på mig. Inte för att jag vet om det kan påverka vikten men det skadar ju inte att ha rätt värden iaf. :angel:

Vad som också konstaterades hos läkaren, där man tog alla möjliga prover man kunde hitta på, är att jag må vara rejält överviktig men utöver b12 så är alla värden perfekta. Socker, kolestorol, ngt fettvärde osv :bow: vikten är alltså enbart kosmetisk och dålig för mina leder. Insidan mår prima. Alltid något :up:

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg

Tot. -7,0kg

Är inte på tredje mensen på 4 veckor nu :rage: och ska till barnmorskan idag för att kolla varför. Jag håller tummarna för att jag kan få bukt med mensen och i samband med det även få rätt på viktnedgången för det började gå dåligt ungefär samtidigt.

Var hos läkaren i ett annat ärende för 3 veckor sedan och då konstaterades det att jag har brist på b12 så jag får allt gå till apoteket och köpa på mig. Inte för att jag vet om det kan påverka vikten men det skadar ju inte att ha rätt värden iaf. :angel:

Vad som också konstaterades hos läkaren, där man tog alla möjliga prover man kunde hitta på, är att jag må vara rejält överviktig men utöver b12 så är alla värden perfekta. Socker, kolestorol, ngt fettvärde osv :bow: vikten är alltså enbart kosmetisk och dålig för mina leder. Insidan mår prima. Alltid något :up:
B12 är väldigt viktigt när det kommer till metabolismen, så det är ingen bra brist, tur att du har hittad den!:)

Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg

Tot. -7,0kg

Du kan väl be att få B12 på recept så ingår det i högkostnadsskyddet?
Jag får på recept (kronisk B12 brist).

Blev som önskat +-0 idag :)
Och som jag misstänkte iom hur magen känts sista två dagarna så är det dags att plufsa till sig i nån vecka nu :wtf:
Så blir tacksam för ett +-0 nästa vecka med :p

Tog ett pass på crosstrainern igår och skrapade ihop 45 min med ett bra program :)

Å ikväll planeras det hemmagjord pizza så kommer gå över min kcalgräns men räknar fram tills dess och sen äter jag med gott samvete :d :)

Du kan väl be att få B12 på recept så ingår det i högkostnadsskyddet?
Jag får på recept (kronisk B12 brist).
Ja, alltså när läkaren ringde och meddelade bristen så sa hon att hon kunde skriva ut ett recept till mig men jag frågade om jag inte kunde få i mig det via kosten istället. Nu när jag kollat vad som innehåller b12 så inser jag ju att nej jag kan inte öka intaget av det på den naturliga vägen. :banghead:
Läkaren jobbar dock bara på tisdagar och då är hon fullbelagd så nu vet jag inte hur jag ska göra för att få det på recept? :confused:

Ja, alltså när läkaren ringde och meddelade bristen så sa hon att hon kunde skriva ut ett recept till mig men jag frågade om jag inte kunde få i mig det via kosten istället. Nu när jag kollat vad som innehåller b12 så inser jag ju att nej jag kan inte öka intaget av det på den naturliga vägen. :banghead:
Läkaren jobbar dock bara på tisdagar och då är hon fullbelagd så nu vet jag inte hur jag ska göra för att få det på recept? :confused:
Skicka en fråga via 1177.se?

Om man ringer till vårdcentralen där läkaren jobbar så brukar de kunna lösa det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 658
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S