2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trodde ju jag skulle stå stilla denna veckan iom 4 kgs viktnedgång senaste tre vägningarna tillsammans men vågen visade -0,2 kg så det känns ju fantastiskt :D
2 hekto till då så har jag nått årets önskade viktnedgångsmål, hoppas nå det under juni :)

Ska sätta upp ett nytt mål när jag kommit dit.

Köpte en fitbit för typ 1 1/2-2 veckor sen. Superbra köp, Älskar den!

Köpte ju ett 10-kort simpass 12 maj och 12 juni så tog kortet slut så 10 pass på en månad blev det. Jag hade egentligen tänkt köpa antingen ett halvårs eller årskort nu men ska genomgå en op till hösten så får köpa 10-kort tills dess. Vet att jag inte får bada på minst 1 månad efter op och sen vet jag ju inte om det känns okej att simma efter en månad. Gymkort vet jag att det går att frysa men vet inte hur det är med simkort.
Tänkte fråga dom men hade fundering på att köpa ett gymkort (sim ingår då) så kan jag träna styrka nåt pass i veckan med. Skönt att ta ett pass inomhus på vintern istället för långpromenader snöslask :p
 
Tack! Jag har varit lite on/off i den här tråden för jag har svårt att inte bli avundsjuk på dom som vecka efter vecka har gått ner i vikt och jag själv står och stampar på samma ställe.

Men jag insåg idag att jag har ju faktiskt gått ner 15kg!

15 kg är superbra :)
Jag vet hur det känns. Stod stilla i typ 1 1/2 månad tidigare i våras men gjorde några ändringar i kost/motion och sen släppte det äntligen. Det gällde att ha tålamod! Jag ska ner lite till och räknar med att det kommer bli någon sån platå till på vägen men nu vet jag att det släpper till slut men frustrerande är det.
 
Men om du håller dina kalorier så spelar ju ökad aptit ingen roll.. Väger du all din mat så du vet att du räknar rätt?

Det enda som sker om du vänder dig till en vc är att du får ta nya prover. Du kan ju be om att få träffa en dietist om du tror det kan hjälpa :)

Jag väger allt. Sen stämmer det säkert inte exakt i appen (Lifesum) men så mycket tror jag inte det diffar. Tror inte en dietist hjälper, jag vet ju redan vad jag äter och att jag äter bra mat.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Gick upp 0,6 efter lördagens fest. När det var dags för veckovägning hade jag tappat nått hekto men sett till förra veckans så blev det bara -2 hekto, trögt :p Dagen efter hade jag svajat upp igen men idag tog det ett skutt nedåt. Nu blir det fest imorgon och på midsommar, men sen är det lugnt. Och jag håller mig till mina kalorier alla övriga dagar, så det borde ju ordna till sig. :) skulle vilja tappa 2,7 kg innan semestern. Spelar väl egentligen ingen roll, mer än för min hjärna :angel:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har ju kommit ner till den vikt jag vill halla, men har lite svart att inte ata allt mojligt som jag inte borde stoppa i mig. :cautious: Harom dagen stod jag och forsokte rensa en kompis stora korsbars trad ... och sedan kopte jag en jatte pase korsbar nar jag handlade. :banghead: Eller persikor som det ar sesong pa just nu ... Eller ... Det finns ingen hejd pa allt man kan vraka i sig nu. Det ar sesong for allt som vaxer och sadant som man klart kan overata kommer att finnas mycket billigt tills sent i host.:eek:
Det ar ju battre an att vraka i sig sma godis, men anda inte riktigt vad jag borde gora. Jag har 2-3 kilo jag tillater mig att halla mig innom, och jag ligger trots allt ganska bra precis i mitten. Det ar dock svart att beharska sig ibland.:meh:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Okej, ni vet när man får en feeling och följer den.. Skulle bara tagit en PW i skogen igår på 5 km men så kom jag till berget (som stället kallas, för det är ett berg :p) och fick för mig att springa. Tänkte okej, ta 5 kms rundan med så mycket paus du behöver men efter 1 timma så hade jag plötsligt sprungit 8 km utan att stanna :banana:
Hade varit roligt att springa milen när jag ändå höll på men klockan var 9 på en fredagskväll så bröt och åkte hem och käkade med familjen.
Jäkla eufori efter det kan jag säga :D
Från 1 kms promenader i höstas med ett haltande ben pga knät till att kunna springa 8 km non stop, känns så himla bra att börja få tillbaka min kropp så som jag vill ha den :)
 
Vikttappet har avstannat och nu ligger jag stabilt på 60 kg sen 3 veckor, så nu är rätt balans uppnådd mellan intag och förbrukning :up: "Bara" fortsätta hålla lite koll på den, så det inte sticker iväg neråt allt för mycket igen över sommaren alltså :)
 
Fyfan. Såg ett foto på mig för två år sedan när jag vägde 47 kilo. Vet att det troligen inte är ett realistiskt mål men mår verkligen dåligt som jag ser ut nu. Tangerade 60 kilo häromdagen. Kläderna sitter dåligt, jag känner mig obekväm. Låren skaver...

Vet att jag kan gå ner men är så fruktansvärt seg i starten. Och så älskar jag verkligen god mat och goda viner. Faaan :banghead:
 
1,1 kg ner denna veckan, trots att mensen startade idag och det har varit klent med motion och ett par halvslarviga dagar förra veckan.

Jag måste sluta hålla på och väga mig hela tiden bara. Från att inte ha vägt mig på 20 år beställde jag hem en personvåg för jag behöver siffror för att motivera mig, och nu håller jag på att kliva upp på den flera gånger om dagen. Borde låsa in den från måndag till måndag, men då blir jag stressad och tänker att då har jag ju ingen koll på om det verkar gå bra eller inte och kanske istället får en chock och har gått upp fem kilo nästa måndag. Naturligtvis helt ologiskt, "sköter" jag mig blir det ju inga negativa överraskningar. Ikväll bär jag upp den på vinden eller lägger den i ett otillgängligt skåp eller nåt ;)
 
1,1 kg ner denna veckan, trots att mensen startade idag och det har varit klent med motion och ett par halvslarviga dagar förra veckan.

Jag måste sluta hålla på och väga mig hela tiden bara. Från att inte ha vägt mig på 20 år beställde jag hem en personvåg för jag behöver siffror för att motivera mig, och nu håller jag på att kliva upp på den flera gånger om dagen. Borde låsa in den från måndag till måndag, men då blir jag stressad och tänker att då har jag ju ingen koll på om det verkar gå bra eller inte och kanske istället får en chock och har gått upp fem kilo nästa måndag. Naturligtvis helt ologiskt, "sköter" jag mig blir det ju inga negativa överraskningar. Ikväll bär jag upp den på vinden eller lägger den i ett otillgängligt skåp eller nåt ;)

Bara stoppa in den i nåt skåp och glöm bort den!
Jag väger mig varje morgon och det funkar för mig. Siffror ger en viss säkerhet på att jag sköter mig och det funkar så jag ändrar inget. Men skulle jag börja väga mig flera ggr om dagen (gjorde det förr så talar av erfarenhet) nu så skulle jag slänga ut den direkt. Jag ska inte vara beroende av en våg på det viset och känna tvånget att väga mig för då blir det en negativ spiral.
Släng ut den, lita på att du gör rätt (Du vet ju om du skött dig) och väg dig en bestämd dag i veckan istället :)

Jag kommer avveckla vågen när jag nått mitt mål och hållit vikten stadigt ett tag. Då blir det bara 1-2 ggr i veckan så jag vet att jag håller mig på banan. Den kollen behöver jag ha vet jag för att inte låta gamla hjärnspöken etablera sig i mitt huvud igen.
 
Fick en jääävla träningsvärk i ena foten efter springturen i fredags. Men bara i ena foten O_o
Lustigt nog det benet jag inte har knäskadan i så funderar på om jag avlastade andra benet utan att märka det.
Kan vara skorna med. Dom har väldigt mjuk dämpning eftersom det var det jag behövde +35 kg med knäskada. Nu har jag använt mina gamla skor med hårdare dämpning sen i lördags och dom funkar (värken kändes inte när jag gick med dom) så får köpa ett par nya såna då mina gamla är 1 cm för korta. Stortån når längst fram i skon så ska nog inte använda dom till någon intensiv träning iaf :p

Fasta idag. Går bra nu när det inte är så varmt ute längre. Planerar för simning imorgon. Får se om jag och maken får ihop våra scheman.
 
Har semester och var iväg på resa med fantastisk mat 😍 i en vecka. La på mig 1,5 kg på den veckan :D men har redan nu en vecka efter gått ned de kilona igen. Var ju under 74 kg (BMI 23,5) i slutet av maj, ligger nu snarare kring 74 kg och borde nog gå ned ett kilo till men det får faktiskt vänta till efter semestern 🙈
 
Idag visade vågen -0,8 kg så total viktminskning är -35,6 kg nu och jag nått dels målet för juni och dels årets viktnedgångsmål på 15 kg :)

Laddade på kortet med 10 nya simpass och köpte en ny baddräkt igår.
Har satt upp ett nytt mål men det får vänta tills imorgon med att ta tag i det - fira midsommar idag med massa god mat och himmelsk jordgubbstårta :d

Glad midsommar :)
 
Försöker gå upp några kilo men det är besvärligt när man inte är hungrig och sugen på mat.
Äter pliktskyldigast men inte p.g.a hunger.
 
Har alla semester? :p

Jag uppdaterar igen då med veckovägningen. -0,7 kg blev det :)
Håller mig viktstabil och är nöjd! 1,5kg till hade varit grymt, men jag är nöjd med kroppen strax under 65kg och ska försöka att inte gå upp så mycket i vinter.:D (går upp några kg när jag inte rör mig lika mycket, men ska försöka äta mer vettigt så jag slipper det)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
591
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 984
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
793
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
6 271
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp