2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på semester och har inte räknat kalorier sen vi for. Har dock försökt göra bra val och tänka mig för, men räknar med att jag gått upp när vi kommer hem. Men det ordnar sig ju när man äter som vanligt igen och inte lika mycket "extra" som nu :)
 
Jag ligger pa min "matchvikt" 50-51 kg och det ser ut som om jag lyckats forandra mitt satt att ata tillrackligt da jag droppar tillbaka ner sa fort jag lagt pa mig ett kilo mer. :D Nu kommer snart vanner fran Sverige for att halsa pa i tva veckor ... det lar bli mycket vingardar, mikrobryggerier och god mat.:d men det ska sakert ga bra da jag ju haller vikten bra i vanliga fall.
 
Har genom att jag jobbar natt och inte är sugen på mat i värmen glidit in på 8:16 (eller vad den nu heter) utan att medvetet tänka på det. Trivs bra med det, och skall göra ett litet medvetet val att fortsätta på det spåret :up:

Funderar lite kring det här att väga sig ofta, hur tänker ni kring det? Mäta resultat, eller leder det för er till onödig stress?
Personligen har jag undvikit att väga för ofta då jag inte vill att vattenvikt skall göra mig onödigt stressad så jag glömmer att titta på den stora kurvan nedåt, men samtidigt kanske det skulle bli lite färre utsvävningar om jag mätte mer regelbundet. Svår balansgång.
 
Vägde mig just och fick en chock. Visst har jag känt och sett på kroppen att jag gått upp i vikt men såhär illa hade jag nog förträngt att det blivit... Har gått upp 12 kilo från min lägsta vikt i vuxen ålder. Behöver tappa minst 8 kilo. Blir så irriterad på mig själv :banghead:
 
Har genom att jag jobbar natt och inte är sugen på mat i värmen glidit in på 8:16 (eller vad den nu heter) utan att medvetet tänka på det. Trivs bra med det, och skall göra ett litet medvetet val att fortsätta på det spåret :up:

Funderar lite kring det här att väga sig ofta, hur tänker ni kring det? Mäta resultat, eller leder det för er till onödig stress?
Personligen har jag undvikit att väga för ofta då jag inte vill att vattenvikt skall göra mig onödigt stressad så jag glömmer att titta på den stora kurvan nedåt, men samtidigt kanske det skulle bli lite färre utsvävningar om jag mätte mer regelbundet. Svår balansgång.

Väger mig efter toabesök och innan frukost varje dag. Funkar fint för mig :)
Jag behöver veta för att slippa leva i ovisshet så att säga :p
Men det gäller bara en tid till. Gör så här under viktnedgången och medans jag ska hitta +-0. Sen är tanken 1-2 ggr i veckan för att ha koll. Skulle aldrig orka hålla på att väga mig varje dag livet ut..
 
Vågen har stått stilla i någon vecka, men jag har känt att jag har lite vätska i fötterna pga. värmen så det är nog bara vatten. Inga kostavsteg och inget onödigt ätande, så snart kommer jag nog se - tecken igen. Upptäckte härom dagen att en tröja jag inte kunnat ha förut då den varit för tajt nu sitter lite löst till och med, vilket är roligt :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag står still sen den 6e juli, men vilket känns HELT OKEJ, med tanke på att det varit lite väl mycket "semesterfirande" för min del... HEHE. :rofl: Men! Jag har blivit med gymkort, och antagligen tack vare det + annan träning så står jag still och att det inte blivit ett antal kg plus.

Sen semestern den 15e juli så har jag fått in 14 träningspass! :banana: Så 14 av 19 dagar har jag gjort någon form av träning, antingen gym, joggning eller backträning (skidbacke). Hade någon sagt det till mig för några månader sen hade jag skrattat den rakt i ansiktet :rofl:
 
Jag kanner att jag gatt upp sedan magsaret och brocket borjade krangla, men vagrar stalla mig pa vagen just nu. Forst ska jag lyckas fa ordning pa magsaret sa jag inte behover ata oavbrutet for att halla magen "glad" :cautious:
 
-0,8 kg denna veckan och totalt -39,3 kg.

Körde ett pass crosstrainer för några dagar sen. Joggade i förrgår och imorgon planerar jag för simning.

Ska snart justera om kaloriintaget så det följer min plan men kör en vecka till och sen väntar några dagars semester så kör nog en vecka till efter det :D
Sen får jag se hur jag ligger till :)
 
-0,8 kg denna veckan och totalt -39,3 kg.

Körde ett pass crosstrainer för några dagar sen. Joggade i förrgår och imorgon planerar jag för simning.

Ska snart justera om kaloriintaget så det följer min plan men kör en vecka till och sen väntar några dagars semester så kör nog en vecka till efter det :D
Sen får jag se hur jag ligger till :)

Alltså du är så himla inspirerande och duktig!! Applåder till dig som orkar hänga i och snart spränger du ju 40 kilos gränsen, helt galet! Fantastiskt bra kämpat!
 
Okay ... det ar dags att ta vikten pa allvar igen. Jag kan inte vaga mig forran i morgon bitti ... (vager mig alltid "forst thing in the morning") men i dag ska jag verkligen tanka pa att ga tillbaka till att vaga och notera vad jag stoppar i mig.
 
Jag gick med i viktväktarna i november förra året, hade 14 kg jag ville bli av med. I juni hade jag gått ner allt jag ville (plus lite till), så nu är jag guldmedlem och ska hålla den här vikten. :)
Från 79 kg till 63,7 (som det var på vägningen för två veckor sen) på strax över ett halvår. Jag känner mig väldigt stolt över mig själv, och att räkna points har funkat mycket bättre för mig än att räkna kalorier.

Det går segt ibland, dels kommer platåer och dels måste man leva. Men det går. Kan jag kan nog alla. :)
 
Suck. Jag lever på 850 kcal om dagen och gått ändå inte ner. Tappade 3 kg första veckan, gick upp 2 veckan efter och ligger nu still igen. Det måste vara nåt fel på min ämnesomsättning...
 
Suck. Jag lever på 850 kcal om dagen och gått ändå inte ner. Tappade 3 kg första veckan, gick upp 2 veckan efter och ligger nu still igen. Det måste vara nåt fel på min ämnesomsättning...
Det låter ju som extremt lite, kroppen vågar kanske inte släppa ifrån sig något när den tror att det är svält på gång?
 
Det låter ju som extremt lite, kroppen vågar kanske inte släppa ifrån sig något när den tror att det är svält på gång?

Jag har provat ligga högre (allt från 1200 till 1700), då händer ingenting. Har testat 5:2, inget resultat. Pratat med läkare som säger att det beror på medicinen, att den ger ökad aptit. Att jag äter mindre nu än innan verkar de inte bry sig om.
 
Jag har provat ligga högre (allt från 1200 till 1700), då händer ingenting. Har testat 5:2, inget resultat. Pratat med läkare som säger att det beror på medicinen, att den ger ökad aptit. Att jag äter mindre nu än innan verkar de inte bry sig om.
Skumt!
Ligger du lika lågt alla dagar i veckan, eller varierar du så det tex blir mer på helgen? Det märkte jag gjorde stor skillnad på min viktminskning, äta som jag ska sön-fre em och lite friare fre kväll och lör med både mat och dryck, utan att för den delen svulla. Dålig koll på kalorierna dock, eftersom jag räknar i points. :)
 
Skumt!
Ligger du lika lågt alla dagar i veckan, eller varierar du så det tex blir mer på helgen? Det märkte jag gjorde stor skillnad på min viktminskning, äta som jag ska sön-fre em och lite friare fre kväll och lör med både mat och dryck, utan att för den delen svulla. Dålig koll på kalorierna dock, eftersom jag räknar i points. :)

Det brukar bli lite mer på fredagar men inte mycket. Håller strikt på kalorierna och rör mig mycket både i jobbet och på fritiden (snittar 15000 steg på telefonens stegräknare).
Även om kroppen tror att det är svält på gång borde den inte svara med att gå upp 2 kg..
 
Det brukar bli lite mer på fredagar men inte mycket. Håller strikt på kalorierna och rör mig mycket både i jobbet och på fritiden (snittar 15000 steg på telefonens stegräknare).
Även om kroppen tror att det är svält på gång borde den inte svara med att gå upp 2 kg..
Påverkar medicinen så du binder vätska i kroppen? Nu när det varit så himla varmt påverkar det ju kroppen på alla möjliga sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
576
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
754
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp