2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer högst troligt köra veckans tredje fastedag imorgon. Blir värre med fasta nästa vecka, så att ha en imorgon känns ganska bra :p
 
Jag klarade sista VLCD-dagen, men det var på håret! Vi var och hämtade julkalkonen, och slaktarn gav oss en massa gratis korv där datumet skulle gå ut innan de öppnar efter jul igen. Det mesta åkte i frysen, men deras korv är så himla god och vi har den så sällan, så vi var ju tvungna att steka upp ett gäng. Men med surkål och senap som tillbehör blev det inte så farligt, trots att jag använde en del smör. Jag hade promenerat ihop 750 extra kalorier på morgonen, de gick åt!

Det var också trevligt att ställa sig på vågen i morse, det tickar neråt.

Nu gäller det "bara" att vara smart i jul och nyår, men det ska nog gå bra. Största fällan är engelska chips. Jag älskar engelska chips...
 
Vägde mig nyss. 70 kg :arghh: Upp ytterligare lite.. Ok jag har druckit ett par öl och ätit rätt onyttigt. Men ändå. Jag har gått mycket och sprungit så mycket jag kan.
Deprimerande.
 
Gått ner till 65 kg efter gastric sleeve i februari förra året. :banana:Vägde då 99,5 kg.
Var nere på 63 men har gått upp 2 kg till 65 kg de senaste två månaderna. Målet är 60-62 kg.
Ska göra en bukplastik i mars då jag tar bort överskottet på magen.
Kirurgen vill att jag ska väga helst 60-61 när jag gör operationen.
Är 160 cm lång med ganska kraftig benstomme.

Är väldigt nöjd över huvudtaget.
Har gått från stl 46 till stl small-stl 38. Bysten har inte ändrats nämnvärt. :) Gått från 85E till nu 75E.

Har mått psykisk riktigt pissdåligt men ändå tagit hand om mitt utseende.
Just därför kanske.
Och för att ”mitt” ställe ;) legat på kort avstånd från sjukhuset där jag tillbringat mesta tiden från mars till nu. :(

Bland annat har jag tillbringat hela denna underbara sommar med ett väder som aldrig kommer hända igen. Istället för att vara i min underbara trädgård :cry:. Lyckades i alla fall sy ihop det hela så jag kunde vara med i 1000 trädgårdar.

Har tatuerat ögonbrynen, skaffat volymfransar och gör naglarna regelbundet med gellack.
Färgar håret och ser till att alltid vara snygg i håret.
Kan verka konstigt men för mig har det varit viktigt.
Har naturligtvis behövt köpa nya kläder och köpt massor med nya kläder, ändrat stil lite osv.
Snyggaste kappan lämnade jag in hos skräddaren som sydde om den. Jag är helnöjd.

Ja, det var en ordentlig utvikning av läget ser jag nu. :o
 
Funderar över kaloriräkningsappar. Är lifesum bäst (mest användarvänlig)?
Kommit ifrån räkningen och tycker appen är lite omständig nu.. Är tex yazio bättre?
Tänkte börja igen efter nyår. Nytt år, nya tag.

Kommit igång med världens tråkigaste träning men det blir nog bra.
 
Varje höst är det likadant, det blir mörkt och kallt, jag vägrar gå ut i onödan och börjar äta socker.
Så börjar på ny kula idag. Inget socker och försöka minska ner kraftigt på bröd, vilket är min akilleshäl. Älskar bröd. Mår bäst om jag inte äter det alls.

Gått upp tre kilo, ska ner dom igen. Helst 1kg innan nyår, borde gå, jag ska dock ha vinkväll imorgon, men ska köpa ost och kex istället för godis i alla fall! Och nyår kommer det bli mycket mat. :D
 
Här går det enligt planerna. Ätit massa god julmat och godis i en vecka nu :d = ca 2,5 kg + på vågen. Hade alltså räknat med det :p
Säkert lite vätska med + mat magen inte gillar så är allmänt uppblåst (IBS) men det är vad jag ska ner igen iaf. Har inte räknat kalorier men startade igår igen så kör igång lite sakta igen. Ska ner de 2,5 kg igen och sen är målet att stå stilla nästa år :)
Har alltså inte kört 5:2 senaste veckan men får hoppa det nu då jag verkligen vill kunna springa när som helst så prioriterar att springa och hålla jämt kaloriintag istället.
 
Suck.. Upp ytterligare 0,2 kg. Jag väger över 70 kg nu. För tre år sen vägde jag 58..
Fattar inte, jag äter inte alls mycket och inget onyttigt! Inte ätit en godisbit på hela julen liksom och inga mängder med julmat. Dessutom kommit i gång med träning i den omfattning kroppen klarar och rör mig mycket på jobbet.

Känner mig gnällig och tjurig. Men ingenting går ju min jävla väg nu! Har god lust att sluta med medicinen och bli lite manisk så kanske det händer grejer..
 
Gått ner till 65 kg efter gastric sleeve i februari förra året. :banana:Vägde då 99,5 kg.
Var nere på 63 men har gått upp 2 kg till 65 kg de senaste två månaderna. Målet är 60-62 kg.
Ska göra en bukplastik i mars då jag tar bort överskottet på magen.
Kirurgen vill att jag ska väga helst 60-61 när jag gör operationen.
Är 160 cm lång med ganska kraftig benstomme.

Är väldigt nöjd över huvudtaget.
Har gått från stl 46 till stl small-stl 38. Bysten har inte ändrats nämnvärt. :) Gått från 85E till nu 75E.

Har mått psykisk riktigt pissdåligt men ändå tagit hand om mitt utseende.
Just därför kanske.
Och för att ”mitt” ställe ;) legat på kort avstånd från sjukhuset där jag tillbringat mesta tiden från mars till nu. :(

Bland annat har jag tillbringat hela denna underbara sommar med ett väder som aldrig kommer hända igen. Istället för att vara i min underbara trädgård :cry:. Lyckades i alla fall sy ihop det hela så jag kunde vara med i 1000 trädgårdar.

Har tatuerat ögonbrynen, skaffat volymfransar och gör naglarna regelbundet med gellack.
Färgar håret och ser till att alltid vara snygg i håret.
Kan verka konstigt men för mig har det varit viktigt.
Har naturligtvis behövt köpa nya kläder och köpt massor med nya kläder, ändrat stil lite osv.
Snyggaste kappan lämnade jag in hos skräddaren som sydde om den. Jag är helnöjd.

Ja, det var en ordentlig utvikning av läget ser jag nu. :o

Måste bara säga att faktiskt så har du gått ned i kupstorlek också! En 85E och en 75E har inte samma volym, däremot har 85E samma volym som en 75G.

En 75E har samma volym som en 85C! Det är en skillnad på ungefär 140 cc.
 
Måste bara säga att faktiskt så har du gått ned i kupstorlek också! En 85E och en 75E har inte samma volym, däremot har 85E samma volym som en 75G.

En 75E har samma volym som en 85C! Det är en skillnad på ungefär 140 cc.
Äsch, vad fan. :p Jag som levde i glad ovisshet om att mina tuttar fortfarande var lika stora och fylliga. :angel:
Till mitt försvar ska jag säga att på svemarks Star var jag faktiskt tvungen att ha 75E mot tidigare 80D. ;)
 
Äsch, vad fan. :p Jag som levde i glad ovisshet om att mina tuttar fortfarande var lika stora och fylliga. :angel:
Till mitt försvar ska jag säga att på svemarks Star var jag faktiskt tvungen att ha 75E mot tidigare 80D. ;)

Förlåt att jag spräckte bubblan där :o:p kunde bra inte låta bli!

Har spenderat halva min viktnedgång med att klura ut bh-storlekar själv och lärt mig en hel del.

T.ex så är europeiska bh-ar gjorda med 10cm+ dvs, ett 75-band sträcker sig till 85 cm!

Faktiskt, så bär väldigt många kvinnor fel bh-storlek och jag inser nu, när jag har 60E att jag innan viktuppgång hde 75B fast jag inte är mindre nu än då.(innan viktuppgång.)
 
Äsch, vad fan. :p Jag som levde i glad ovisshet om att mina tuttar fortfarande var lika stora och fylliga. :angel:
Till mitt försvar ska jag säga att på svemarks Star var jag faktiskt tvungen att ha 75E mot tidigare 80D. ;)
80D är samma kupstorlek som 75E ;) Sorry! :angel:
kupor.JPG
 
Vågen visar -1,6 kg sen jag skrev sist i torsdags så det mesta sen jul har försvunnit igen. Nåt kg kvar till +-0 men nyår idag så tänkte käka god mat och lämna det kilot som januariprojekt :)

Årets viktmål nådde jag med råge. Satte vid förra nyår att gå ner 15 kg under året och jag har gått ner 29,7 kg, så dubbelt upp.

Jag är klar med min viktnedgång, förutom det där kilot då :p, men kommer hänga i nästa års tråd med för att peppa mig själv att hålla kvar vid min nya livsstil och hålla mig kvar vid nuvarande vikten utan att behöva räkna kalorier varje dag.

De fördelar jag nått med viktnedgången är att mitt knä är så mycket starkare nu, jag har bättre kondis och orkar träna så som jag vill även om jag vill bli ännu bättre, jag får på mig kläder jag tycker om att bära och inte bär det jag får på mig, jag orkar mer i vardagen och känner mig som mitt gamla vanliga jag igen. Denna viktuppgången kom främst under sista graviditeten men kunde inte gå ner efteråt pga knäet och massa i livet som gjorde att orken inte fanns.

Fitbiten jag köpte i juni har enbart peppat mig till träning och gett mig en bra översikt med kalorier in - ut så vill man ha mer svart på vitt så rekommenderar jag en sådan. Det har aldrig framkallat någon ångest att kolla igenom dagens siffror utan enbart varit positivt för min egen del. Stegräknandet i den gör att jag sett om jag borde röra på mig mer en dag för att hålla igång eller om jag skött det ändå. Jag mår inte bra av stillasittande. Jag/vi fick en airfryer i julklapp förra året och det har gjort att jag kunnat äta mat jag annars avstått under en viktnedgång pga av att det annars behövts olja för att kunna tillaga det. Så här njutit av vårrullar, hemmagjorda pommes, friterade chickennuggets och annat smaskigt med gott samvete ändå och inte överskridit mina kalorier. Så det är också en rekommendation om man som jag gillar skräpmat som kräver olja vid tillagning för att bli godare. Har kört helt utan olja eller väldigt lite i airfryern.

Nya träningskläder har gett pepp att komma ut.

Vi syns nästa år redo för nya tag med nya utmaningar :)
 
Liten sammanfattning :)
Jag har gått ner ca 12 kg i år, även om julmaten nu gör att det kanske snarare är -10kg :angel: Men jag bestämde inför december att jag skulle njuta och sen komma tillbaka på banan igen efter nyår, både för att vi skulle resa en del och för att jag verkligen verkligen älskar julen. Kan avstå alla andra högtider egentligen, men inte den :p
Tycker att jag lyckats över förväntan i år, när jag började räkna kalorier i mars hade jag inte ens några förväntningar om att lyckas.
Jag har många kilon kvar och jag hoppas att jag iaf kan klara av att gå ner minst lika många under nästa år. Det får ta tid, bara det går neråt! :)
 
Sammanfattning

Ner totalt ca 15-16 kg (började i mars typ) har väl 3 kg kvar till målvikt, känner dock inte att jag måste ner mer, det får bli som det blir. Köpte en tröja häromdagen, i SMALL :eek::eek::eek: nu är jag inte generellt en S men det som fick mig att börja ta tag i viktnedgången va att jag ibland behövde gå upp i "stora storlekar" för att hitta nåt så att helt plötsligt kunna ha en tröja i S gjorde hela grejen så verklig på nåt vis.

Har gått upp lite under julen, dock inte så mycket som jag trodde, är inte jätteglad för julmat men har tillåtit mig själv både godis och kakor (LUSSEBULLAR :love::love:)
 
Min sammanfattning av året:
Jävla skit.

Väger mer nu än vid årets början. 5 kg upp..
Ska ringa läkaren på onsdag och be dem kolla min sköldkörtel. Nåt galet är det någonstans.. Testat olika dieter, 5:2, viktväktarna, vlcd, vanlig kaloriräkning..

Kommit igång med träning men det resulterar mest i höftsmärta. Svårt att träna när man inte kan belasta ena höften..
Saknar ridningen. :(

Efter nyår ska jag börja med lifesum igen. Mest för statistikens skull. Har inga förhoppningar om att gå ner i vikt tyvärr. Provade kläder till nyår, sånt som passade för ett år sen är nu för litet.. :(
 
Min sammanfattning av året:
Jävla skit.

Väger mer nu än vid årets början. 5 kg upp..
Ska ringa läkaren på onsdag och be dem kolla min sköldkörtel. Nåt galet är det någonstans.. Testat olika dieter, 5:2, viktväktarna, vlcd, vanlig kaloriräkning..

Kommit igång med träning men det resulterar mest i höftsmärta. Svårt att träna när man inte kan belasta ena höften..
Saknar ridningen. :(

Efter nyår ska jag börja med lifesum igen. Mest för statistikens skull. Har inga förhoppningar om att gå ner i vikt tyvärr. Provade kläderl till nyår, sånt som passade för ett år sen är nu för litet.. :(
Vad trist! Stackars dig. :( Så jävla otacksamt.
 
Kör också en sammanfattning!

Totalt blev det 30,9 kg bort under året som gått och jag är numera (nästan, har 1 ynka kg kvar egentligen) tillbaka där jag var innan och kroppen mår mycket bättre nu. Har bättre förstörelse för portion och att man kanske inte ska äta en hel chipspåse själv varje dag :angel::o Sen så mår jag mycket bättre mentalt, men jag hade det tufft och kämpigt 2017... Känns skönt att jag tog mig ur det för jag har nog aldrig haft så (mycket) fina kläder som nu! :D

Den största (och bästa) förändringen jag har gjort är ärligt talat att ut och gå promenader! Så himla skönt och avkopplande.

Hoppas nu på att 2019 fortsätter lika bra och att vikten behålls. :)
 
Mitt liv spårade ur med så mycket att göra (kul sakr) men mat och annat hamnade långt ner på priolistan. Så massa godis som resultat av det.
Det märks..
Men nu känner jag mig positivt peppad att ta tag i det. Hösten är tung men nu vänder det med ljuset.
Vägde och mätte mig idag. Har 20 kg att bli av med. Ska köra låg GI mat som grund och fokus på att äta regelbundet. Igen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
581
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
767
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp