2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter du FÖR lite istället då? Vad sa dom i studien som du var med i?

De har inte sagt nåt. Borde komma en utvärdering snart.

Jag har funderat på om jag äter för lite, så jag ökade från 1200 till 1400 kcal. I början gjorde det ingen skillnad varken upp eller ner, men sista veckorna har jag gått upp.

Kan man reklamera sin ämnesomsättning? :cautious:
 
De har inte sagt nåt. Borde komma en utvärdering snart.

Jag har funderat på om jag äter för lite, så jag ökade från 1200 till 1400 kcal. I början gjorde det ingen skillnad varken upp eller ner, men sista veckorna har jag gått upp.

Kan man reklamera sin ämnesomsättning? :cautious:
Nån uppföljning borde dom ju göra. Speciellt om man har gått upp i vikt.
 
Nån uppföljning borde dom ju göra. Speciellt om man har gått upp i vikt.

Kan tycka det med, men det har inte varit nånting alls. De hörde av sig och ville att man skulle svara på en enkät när halva tiden hade gått. Sen har jag inte fått tag i den ansvarige mer. Verkar vara en rätt konstig studie..
 
Var ett tag sedan jag var inne i den här tråden :angel:

Det har gått lite upp och ner för mig. Ett tag är jag väldigt aktiv, för att sedan få motivationsbrist och tappa allt.

I höstas kände jag att jag behövde göra en större förändring, för jag går bara upp i vikt hela tiden. Så blev medlem på ett gym i närheten, och började köra på med gruppass. Första veckan lyckades jag gå ner 2 kg.

Dessvärre har jag en del värk i kroppen och märkte av det en del när jag tränade mer intensivt. Som kombination testade jag då yoga och fastnade. Nu kör jag nästan enbart yoga istället :p

Tanken är dock att jag ska kombinera intensiva pass med yoga/pilates.

För 1,5 vecka sedan startade även mitt viktprogram, vilket kortfattat innebär att träna för instruktör samt coachträff 2 ggr i veckan.

Eftersom kosten är en stor del i att gå ner i vikt har jag fått se över den biten också. Min akilleshäl är sötsaker. Det är en stor akhilleshäl. Jag klarar inte alls av att låta bli att äta det om det erbjuds mig. Sedan är det inte direkt så att jag äter måttligt heller, utan vräker verkligen i mig. Äter det även om jag inte egentligen vill, bara för att det är gott, och "synd att slänga".

Eftersom jag är dålig på att avsluta något abrupt har jag istället tänkt ta ett steg i taget med att avvänja mig. I mitt fall betyder det att vardagar ska vara kakfria. På helgen går det bra, men i måttlig mängd. I det långa loppet hoppas jag att jag ska kunna dra ner på det ytterligare.

Den veckan som varit nu har gått rätt bra faktiskt. Ibland kan jag känna mig sugen, men det går rätt lätt att få bort det genom att t.ex. dricka vatten.

Känner mig rätt hoppfull.
 
Jag skriver ner precis allt. Både i viktväktarna och lifesum. Enda skillnaden är att jag inte väger maten längre utan höftar (har rätt god koll vid det här laget).
Inte ens en kopp te går obemärkt förbi.

Jag har legat på 1200 utan att gå ner :cautious:
Gick ner nåt kilo efter tio dagar med naturdiet, men så fort jag åt vanlig mat igen gick jag upp igen. Trots små portioner (det är så folk kommenterar hur lite jag äter, så det är inte bara jag som tycker)..
Men vad konstigt.. det är ju fysiskt omöjligt att ligga på 1200 kcal och inte gå ner om du inte är extremt undernärd
 
Men vad konstigt.. det är ju fysiskt omöjligt att ligga på 1200 kcal och inte gå ner om du inte är extremt undernärd

Ja det är helmysko.. Jag rörde mig dessutom väldigt mycket i jobbet så jag borde ha rasat i vikt. Trodde det var nåt fel på sköldkörteln men läkaren sa att allt var normalt.
Jag är 162 cm och snart 70 kg så undernärd är jag knappast. Käkar vitamintillskott för mina eksem (mitt val vegetarian) så borde inte ha nån sån brist. Äter "riktig mat", linsgrytor och sånt där, så näringsbrist känns långt bort.

Det enda jag inte har testat är att öka intensiteten på träningen, vilket är svårt i och med att jag inte kan använda ena benet pga höftproblem.
 
Tolfte dagen på VLCD idag, och det känns helt okej. Jag har aldrig klarat så här många dagar förut. Det kanske har hjälpt att jag har gått rätt mycket, och ätit och druckit för de intjänade kalorierna. Men ändå! Jag klarade till och med julbordet på mitt kaloriutrymme! Nu ska jag fortsätta fram till jul, sen ska jag försöka käka lite smart och röra på mig över helgerna, och sen blir det vanlig lågkaloridiet med lösa tyglar på lördagarna.

Provade lite kläder idag, min snygga vardagsjacka för höst och vår som jag inte har kunnat ha på hela hösten går nu att ha även om den känns lite korvig. Det finns alltså hopp om att känna sig bekväm i den till mellandagarna då jag ska åka utomlands.
 
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg
15/12 71,5 kg

Det går rätt bra med kaloriräkningen faktiskt! Men känner mig som en uppblåst ballong idag, kan nog vara för att mensen kommer om ett par dagar.
 
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg
15/12 71,5 kg
17/12 71,4 kg

Om jag hinner idag så ska jag ta mig iväg till gymmet. Jag har haft väldigt svårt att motivera mig när jag väl är där, blir så oerhört lat och tar verkligen inte ut mig.. jag gymmar men det blir inte ordentligt gjort så jag ska försöka vända den trenden och peppa mig själv idag !
 
  • Gilla
Reactions: MM
Julbord i lördags och väldigt stressig pluggdag igår som fick involvera både chips och skumtomtar för att överleva. Blev iaf klar vid ett inatt. Satsar på att hamna runt 1400 kcal/dag denna veckan. Ska ha avslut i kurserna jag läser nu senare i veckan men ska bara repetera så ska inte behöva en godisskål för att orka skriva uppsatser som tur är! Min mage gillar inte godis :meh:
Höll 9600 steg/dag förra veckan så det var bra :)
Helgen borde kunna innefatta en långpromenad när kurserna är avslutade. Längtar!
 
Var sjukt sugen på julskinkemackor i morse, och det är inget jag undviker. Men tanken var fastedag idag. :p
Så mackorna fick hoppas över helt enkelt.
Kaffe med mjölk till frukost, en burk köttsoppa till lunch (helt orimligt att en hel burk är 100 kcal 😂).
Middag får bli lite tacorester tror jag.

4,8 km promenad idag. Gym kändes inte optimalt en fastedag.
 
Hur har ni gjort med kläder? har nu gått ner ca 15 kg och såklart sitter inget speciellt snyggt. Men jag vet inte om jag kommer gå ner mer och handla kläder är inte det roligaste jag vet direkt. Så jag har köpt ett par nya jeans och en tröja typ. Jag har liksom inget emot att köpa kläder som passar mig, utan det är det att köpa nytt och sen kanske dom inte heller passar om ett par månader som känns trist och onödigt..

Jag handlade en del på sellpy. Det motiverar mig väldigt mycket att ha kläder som sitter bra. :)
 
78,9 när jag vägde mig igår. Kalorimässigt borde jag gått ner 1,5-2kg sen förra veckan men jag har gått ner tre hg i stället. Mycket jobb för lite resultat. :banghead:
 
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg
15/12 71,5 kg
17/12 71,4 kg
19/12 70,6 kg

Jag har haft två riktigt tuffa dagar av personliga orsaker, så har spenderat dagarna gråtandes och tröstätandes, även om jag såklart har försökt sköta mig någorlunda, men jag har definitivt ätit långt över mitt dagliga intag. Så att vågen visa så pass mycket minus är ju märkligt, men jag klagar inte. Mensen har kommit igång så smått nu så då brukar jag droppa den viktökning som sker dagarna innan så det kan nog förklara en del. Ska försöka att inte låta min ångest göra att jag hetsäter massa skit här framöver, det löser ingenting ändå.
 
Senast ändrad:
Startvikt:
9/12 71,9 kg
12/12 71,1 kg
15/12 71,5 kg
17/12 71,4 kg
19/12 70,6 kg

Jag har haft två riktigt tuffa dagar av personliga orsaker, så har spenderat dagarna gråtandes och tröstätandes, även om jag såklart har försökt sköta mig någorlunda, men jag har definitivt ätit långt över mitt dagliga intag. Så att vågen visa så pass mycket minus är ju märkligt, men jag klagar inte. Mensen har kommit igång så smått nu så då brukar jag droppa den viktökning som sker dagarna innan så det kan nog förklara en del. Ska försöka att inte låta min ångest göra att jag hetsäter massa skit här framöver, det löser ingenting ändå.

Trist med tråkigheter, men bra att du lyckades skademinimera lite i alla fall med ätandet.
 
Fyra VLCD-dagar kvar, och det har hänt några bra grejer de senaste dagarna.

- Jag vågade väga mig igår. :wtf:
- Jag vågade väga min idag också, och då vägde jag 0,7 kg mindre. :)
- Min stora vinterväst räcker ner så att den täcker hela rumpan nu.
- Mina överdragsbyxor fastnar inte i mystiska veck på låret, utan är lite lösa så att de rättar till sig själv OCH jag har kunnat spänna in den reglerbara midjan.

Nu är det en vecka kvar tills jag åker utomlands. Jackan jag vill ha då sitter småkorvigt med sweatshirt och mysbyxor, det blir spännande att se om den sitter okej med tunnare kläder när det är dags att åka. Bröstfickorna glipar på ett osmickrande sätt när den sitter för tight.
 
Sista dagen på VLCD. Det känns som om det finns goda förutsättningar att klara även denna dag - satte igång Runkeeper på kul när jag hade utsläpp och jag har gått 5,5 km! Plus då att promenaden till stallet tur och retur är 3,5 km. Och nu ska jag till stallet en vända till, men till stan får det bli bussen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
576
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 939
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
754
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp