2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så då, dax att börja med kaloriräknande igen då. Sådär taggad :p
Fortfarande stått still trots ett mer dekadent leverne, så det är skönt att slippa börja på noll! Återigen insett att jag inte gillar 5:2 och måste sluta envisas med det :p

Jag har inte vagat stiga upp pa vagen pa over en vecka nu. Forst var det ju dags att fira lite nar vi bytt upp oss till nya motorhemmet ... sedan hamnade vi har med en "clubb" (som lions, men med 'kronhjort' istallet:p) bar som narmaste granne och nya vanner som garna lagar "comfort food" och bjuder pa middag om inte middagen pa klubben faller i smaken.
I dag ska vi aka ut pa Lake Havasu med dem och ata ribs pa klubben ... I morgon ar det St. Patrick's day och vi ska ata pa vitkal och corned beef pa klubben ... sedan bar det av hemmat igen och jag kan aterga till min kalori rakning. :angel:

Blev inte speciellt många kcal överskridet igår.
Fick hoppa både eftermiddagskaffet (jag dricker latte så blir några kcal där) och kvällsmaten som blev pizzan istället då vi tog en spontan sväng till ge-kås på eftermiddagen och fick 2 timmar att shoppa på så tid för att äta något där prioriterades bort till fördel för mer shoppingtid :p
Men åt en stor bit pizza och räknade på den idag och om jag är frikostig med kalorierna pga vet inte mängden på osten (enda jag inte har koll på) så hamnar jag runt 1500-1700 kcal så det blev ju inte så farligt ändå :)
Vikten stod på samma idag :up: Brukar ändå dra på mig 0,5-1 kg dagen efter när jag käkar dels sent och dels mat av fetare typ a la pizza :confused:
Å eftersom vi sprang runt där igår fick jag ihop så många steg som jag brukar på min morgonpromenad så fick lite motion med.

Blev dock inget fredagsmys med godis som vi brukar ha då vi kom hem sent så vi har det ikväll istället så kommer gå upp några kcal idag med eventuellt som jag brukar på fredagar :)

Ska peppa mig att ta 20 min på maskinen lite senare så jag håller i mitt motionsmål fastän skallen känns seg som kola.. Men känns bra om jag kan hålla liv i vanan.

Hej,
det är dags för omstart efter en prioritering enligt psykisk överlevnad > fysiskt välbefinnande.

Nu är många betyg i hamn, 2/3 av praktiktikveckorna gjorda varav flera i tårar relaterade till stress. Är på mattan igen och har som morot att komma i mina ridbyxor till sommaren. Hela kroppen har ju fötändrats äv 2 år på högskola helt utan hästar... 20 kg tyngre på ett kick r/t hypotyreos.

Men nu så. Till verket eller så får jag rida i gamla långfilsingar. :sneaky:

Startvikt: 75.4
Målvikt: 55
Delmål: 68, 62, 58
Metod: Nutrilett Quick Start

Behöver många glada hejarop för att klara av att bryta kostvanor. Löjligt fast i lyxätande och det har varit "söndag hela veckan" ändå sedan jag började plugga för 2 år sedan. Klädd i förlåtande kläder som klänningar istället för ridbyxor var dett lätt att bara köra på.
Hoppas Nutrilettkur gör sitt trick!

Åh vad jag är glad! :bump: Började mindre kul i fredags när jag var på väg till skolan, en duva sket mig rakt i nacken, så det kom över halsduk och jacka, MEN detta gjorde att jag tog fram min "när jag gått ner lite i vikt kan jag nog ha den här"-vinterjacka. I FYRA år har den hängt i min hall. Synligt. Jag fick nästan på mig den när jag köpte den, men "jag skulle ju ändå gå ner något kg, så då skulle den sitta perfekt". Då gick jag upp 15 kg istället. Ehm. MEN NU! Jag kan ha den! Den är fantastiskt fin :love:

Har gjort 7 matlådor av mumsigt indiskt take away samt min favoriträtt (lady Dahmers korvgryta) för att ta rätt på mat och frysa in så inget förgås. Karaktärsprövande att inte stoppa fingret i alla karotter och tjuva.

Klickade hem kläder också. Några plagg i min nuvarade storlek som kommer passa som oversize sen, samt ngt motiverande i min egentliga storlek 20 kg bort.
De större kläderna helt enkelt för att känna mig bekväm även under viktnedgången. Inget blur bättre av att känna mig svullen och dessutom i för små och/eller utslitna kläder. :up:

Började just gråta av att min partner skulle äta middag... Så avundsjuk och matt av hunger. :cry: Åt en sallad. En mager måltid om dagen för psyket anbefalles.:o

Jag har festat i en hel vecka. Det har blivit massor av totalt olamplig mat, aldeles for mycket vin och drinkar och inte har jag gatt lika mycket som jag brukar heller. Jag stallde undan vagen :o da jag inte ville se hur elandigt jag bar mig at ... men i dag akte vagen fram och festen ar over.
Dom om min forvaning nar jag inte har gatt upp ALLS :confused: utan faktiskt vagde ett hekto mindre an min sista notering.:crazy: :love:
Nu ar jag pa ratt spar igen. Nyttig mat med mycket vatten :cautious: och allt for lite vin.:p

55.2 kg var det i dag.

Minus 0,2 idag. Efter flera veckor på 78,1 känns det ändå som en vinst att ha kommit under 78. Är ju på håret, men!

Whey protein förresten, vad tänker ni om det som måltidsersättare för viktnedgång? En portion innehållet 137 kalorier står det på. Tänker försöka ta nån istället för middag eller som mellanmål.

Men allvarligt! +1 kg :mad: Fattar inte varför jag går upp i vikt!
Kör 5:2 nu, fastar idag. Äter ca 1800 de vanliga dagarna. Borde jag dra ner ännu mer? Det funkade ju inte att ligga på 1200 kcal heller..

18/3 75.4
19/3 72.9
Jag börjar med att ifrågasätta min våg. Och i och med det endagsvägningar.

Om vågen är helt tokig kan du kolla om batterierna är dåliga/behöver bytas/om vågen behöver kalibreras om.

Annars; ta endagsvägningar med en nypa salt. Speciellt om du väger dig olika tider på dygnet. Beroende på hur mycket vätska du fått i dig dagen innan/hur mycket salt du fått i dig/mer kolhydrater än andra dagar/hur mycket sömn du fått så kan vågen säga helt olika saker så...

Ta det med en nypa salt, :)

Annars; ta endagsvägningar med en nypa salt. Speciellt om du väger dig olika tider på dygnet. Beroende på hur mycket vätska du fått i dig dagen innan/hur mycket salt du fått i dig/mer kolhydrater än andra dagar/hur mycket sömn du fått så kan vågen säga helt olika saker så...
Batterierna är nybytta och ovanstående är jag införstådd med.
Kände att det kunde vara kul att se en graf över en veckas intensivtömning, men det håller ju inte om mätinstrumenten är orimliga. ;)

• Gilla
Reactions: Nux
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 658
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S