2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blääää ... hade tänkt börja på VV förra veckan men lyckades framgångsrikt skjuta upp det till den här veckan. I kväll MÅSTE jag! Fast det är som om det var ett osynligt glasplank mellan mig och möteslokalen. :meh:

Ingen crosstrainer i lördags, latmasken hade greppet om mig :p
Men tog ett medelhårt pass på 20 min igår eftersom jag inte hade möjlighet att promenera. Blir ingen promenad idag heller eftersom jag är gräsänka tills imorgon så blir ett pass på maskinen så fort mini somnat nu efter lunchen. Jag tar lunch efteråt, tror inte jag orkar ett pass direkt efter att ha käkat :p

Står på några hekto plus nu men det visste jag ju att jag skulle pga hormonvecka men det släpper nog snart igen :)

Ohyes. Det går emot det mesta av vad jag själv står för, privat som professionellt.

Dessutom tror jag att jag har svårt att uppbåda de självhat som krävs för Nutrilett, jag mår helt enkelt för bra nu. I en destruktiv relation med haltande ekonomi vad de enkelt att straffa sig med att "svälta sig snygg och duglig", men nu... äsch, känns det behagligt svårmotiverat.

Irriterad på Google fitness. Den har slutat logga tid!
Tog precis en promenad på 45 min, fitness har loggat aktiv tid till 14 min. Spelar väl egentligen ingen roll, men det stör mig. Vill ju att statistiken ska bli rätt :D

Har bytt vägdag nu, till dagen efter fasta. Förhoppningsvis ger det lite mer pepp jämfört med nu. Fan inte kul att bara gå upp vad man än gör..

• Gilla
Reactions: MM
Ansluter, det är inte så mycket vikten som fladdret kring midja och armar som jag vill bli av med. Börjar med att stoppa godis och fika konsumtionen i veckorna och börjar röra på mig mer så får vi se om det har någon effekt.

Irriterad på Google fitness. Den har slutat logga tid!
Tog precis en promenad på 45 min, fitness har loggat aktiv tid till 14 min. Spelar väl egentligen ingen roll, men det stör mig. Vill ju att statistiken ska bli rätt :D

Har bytt vägdag nu, till dagen efter fasta. Förhoppningsvis ger det lite mer pepp jämfört med nu. Fan inte kul att bara gå upp vad man än gör..

Hoppas det funkar att byta vägdag :)

Mitt knä funkar faktiskt riktigt bra just nu (fast med lite värktabletter varje dag, dock mycket mindre än för några månader sen :up:) så testade ett av mina gamla favoritprogram på crosstrainern igår. Blev ett intensivt pass på en halvtimma och är helnöjd med det :)
Började plugga igår vilket gör att en del promenader faller bort då jag behöver plugga på lediga tiden vilket innan varit promenadtiden så ingen morgonpromenad idag men ska gå och hämta mini på förskolan sen och går en stund innan så får jag nog ihop 45 min iaf :)
Så all motion några veckor framåt är enbart plus i kanten, sen har jag väl hittat nya rutiner i vardagen förhoppningsvis.

Nu har nog värsta hormonplufset lagt sig, -0.6 kg sen igår (och en jäkla finne :meh:) och det känns som jag fortfarande är svullen så kanske något hekto till tills på fredag. Så iaf +-0 skulle jag tro :)

Här står vikten still men jag är nöjd med det för jag har ätit alldeles för mycket kakor och godis sista tiden. Nu blir det nya tag!

• Gilla
Reactions: MM
04B0B09F-07EB-4954-91CE-1754E6427A85.webp

Motivationsfaktor. Att komma i de färgglada ridkläderna till sommaren. Längtar efter att få fnosa mule och vända bädd, kånka vatten och dricka termoskaffe uppflugen på foderlåren.

18/3 75.4
19/3 72.9
20/3 72.4
21/3. 72.4

Hade en ätdag igår pga intellektuellt ansträngande utmaningar, samt känslan av den bihåleinflammation jag landat till idag.

Hade rätt om plufskilona, ytterligare 3 hekto ner idag och nu känner jag mig inte uppblåst längre så nu hoppas jag bara det stannar där så har jag ett litet minus på vågen :)
Skrapat ihop en timmas promenad idag med, lite omotiverande att gå pga olika omständigheter men skönt att ha gjort det ändå.

Nu är man hemma på svensk mark igen. Jag har varit på semester i Mexiko i 10 dagar och bott på ett all inklusive hotell. Jag har inte brytt mig ett skvatt om utseende/diet/livet, så det skall bli spännande att se hur många kg man kan lyckas gå upp på 10 dagar :o:angel:. Det har blivit i snitt 8 drinkar per dag och en himla massa ätande, men vi har visserligen varit iväg på många vattenaktiviteter så man har ju rört på sig en del åtminstone. Jag sätter igång med lifesum idag, och jag kommer väga mig imorgon bitti för att se hur vikten ligger till just nu.

Nu är man hemma på svensk mark igen. Jag har varit på semester i Mexiko i 10 dagar och bott på ett all inklusive hotell. Jag har inte brytt mig ett skvatt om utseende/diet/livet, så det skall bli spännande att se hur många kg man kan lyckas gå upp på 10 dagar :o:angel:. Det har blivit i snitt 8 drinkar per dag och en himla massa ätande, men vi har visserligen varit iväg på många vattenaktiviteter så man har ju rört på sig en del åtminstone. Jag sätter igång med lifesum idag, och jag kommer väga mig imorgon bitti för att se hur vikten ligger till just nu.

Hoppas semestern var bra och att du njutit av både mat och dricka :)

Blev en halvtimmas promenad i eftermiddags med. Höjt min kcalgräns med 100 kcal/dag nu. Känner mig väldigt hungrig just nu så behöver väl få i mig lite mer. Kör såhär nån vecka så får jag utvärdera sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Lisen82
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 658
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 145
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S