2019 års vikttråd

I början reggade jag i Lifesum bara för att kolla mina % enheter (ville fördela 75% f 20% p 5% kh på ett ungefär) och tycks mig minnas att jag landade mellan 1200 kcal och 2000 kcal, med ett snitt någonstans runt 1600.
Intressant för mig var att ju lägre kh jag åt desto lägre kcal tycktes jag äta per dygn. Sen rekommenderar jag inte att äta fakir längre perioder, eller ens att äta som jag då jag bytt 1 fast måltid mot en mct-kaffe, men det fungerar för mig.

Min mage är mycket tystare. Jag med mångårig sömnproblematik sover mycket bättre. Känner enorm inverkan på mitt humör som är både lättare och jämnare. Jag samlar på mig mindre vätska, och jag får väldigt sällan hormonell acne numer.
Värst är alltid första dagen efter avsteg för mig - jag får sån hemsk abstinenshuvuvärk. Inget biter på den, men kanske sporrar den mig till att inte göra många avsteg :D
Bäst av allt är att all stress kring mat har försvunnit. Jag brukade känna mig ständigt jagad av sötsug, vetskapen om hur jag "borde äta", tankar om att banta, och vetskapen om att jag inte skulle göra något av det utan istället ge efter och äta emotionellt vilket ledde till ångest. Jag åt mig upp till min högstavikt, men kan inte ens säga att det var godis som tog mig dit då jag har massor med livsmedel som sätter sig som maskar i hjärnan på mig och som jag kan äta hur mycket som helst av.
Kul läsning! Även @Unafraid s!!! Jag är så peppad av folk som förändrat något och mår bättre, inte bara viktnedgång!
 
Kul läsning! Även @Unafraid s!!! Jag är så peppad av folk som förändrat något och mår bättre, inte bara viktnedgång!

För mig är viktnedgången ett plus, men hade jag inte mått såhär bra av kosten vet jag att jag hade hoppat av och gått upp kilona igen. Min livskvalitet har blivit så fantastiskt mycket bättre, och jag kan bara hoppas att du också får uppleva liknande positiva effekter :up:
 
Lyckades ta kycklingkebab-sallad istället för kebab med pommes idag när vi skulle äta innan bion. Sambon köpte godis till bion men jag tog en läkerolask som jag inte ens åt upp. Så stolt!

Nu är jag dock hemma och hungrig. Magen kurrar. Inga points över och frukten hemma är helt slut. Känns lite sent att ställa mig och koka ett ägg. Vet inte om jag bara ska låta det vara såhär, men lite rädd att jag kommer vakna sen av hunger. Har ju redan det lite meckigt med sömnen...
 
Lyckades ta kycklingkebab-sallad istället för kebab med pommes idag när vi skulle äta innan bion. Sambon köpte godis till bion men jag tog en läkerolask som jag inte ens åt upp. Så stolt!

Nu är jag dock hemma och hungrig. Magen kurrar. Inga points över och frukten hemma är helt slut. Känns lite sent att ställa mig och koka ett ägg. Vet inte om jag bara ska låta det vara såhär, men lite rädd att jag kommer vakna sen av hunger. Har ju redan det lite meckigt med sömnen...

Du har ingen grönsak du kan tänka dig? Jag tycker det är svårt att somna på tom mage. Kanske ett riktigt stort glas vatten kan hjälpa lite om du ändå bestämmer dig för att inte äta?
 
Lyckades ta kycklingkebab-sallad istället för kebab med pommes idag när vi skulle äta innan bion. Sambon köpte godis till bion men jag tog en läkerolask som jag inte ens åt upp. Så stolt!

Nu är jag dock hemma och hungrig. Magen kurrar. Inga points över och frukten hemma är helt slut. Känns lite sent att ställa mig och koka ett ägg. Vet inte om jag bara ska låta det vara såhär, men lite rädd att jag kommer vakna sen av hunger. Har ju redan det lite meckigt med sömnen...
Kör du VV? Du har ingen fil hemma? Varm kopp te kanske kan lindra??
 
Det är där det blir så konstigt med vv och poängfri mat. Ett äpple är ett sämre alternativ än ett ägg både närings och kalorimässigt.
 
Viktmål 1= 21,1kg
1/1 Start
2/1: -0,4kg
3/1: -1,1kg
4/1: -0,3kg
5/1: +0,4kg
6/1: +0,2kg
7/1: +0,7kg
8/1: +0,3kg
9/1: -1,9kg
10/1: -0,2kg
11/1: -0,4kg
15/1: +0,5kg
16/1: -0,3kg
17/1: -0,6kg

Totalt: -3,1kg
Kvar till mål: 17,0kg
 
Nu har jag stått stilla på 77,6 kg hela veckan, blir intressant om jag får nåt lite större hopp neråt snart eller om det här veckan blir -+0. Vore skönt att komma under 77. Då är jag tillbaka till samma läge som innan jul!
 
- 0,3 på vågen, hurra! Så bara 0,2 kilo tills jag är tillbaka under gränsen för vad jag verkligen inte vill väga. Det är bara torsdag än så länge, så med lite tur når jag dit denna veckan.

Jag red en sväng för första gången sedan jul, hästen kändes stark och fin och det kändes en aning rymligare i sadeln. Jag ska nog skärpa mig och sätta igång honom nu när det kommit fluffsnö. Korta, noggranna pass så att han verkligen bär hela tiden.

Håll nu tummarna för att jag kan få en fräsch liten lunch idag på mässan, det vore så trevligt med sushi.
 
Äntligen vidar vågen lite nedåt! Började med att gå upp ett kilo i helgen men nu verkar det som det går åt rätt håll i alla fall. Tycker jag sköter både kost och träning så det borde ju ge resultat.
Köpte en ny våg förra veckan. En sådan där som visar fett, muskler, vätska, bmi osv. Den är också uppkopplad till Garmin Connect så allt loggas där. Rätt kul faktiskt att kunna se vad som händer inne i kroppen!
 
Äntligen vidar vågen lite nedåt! Började med att gå upp ett kilo i helgen men nu verkar det som det går åt rätt håll i alla fall. Tycker jag sköter både kost och träning så det borde ju ge resultat.
Köpte en ny våg förra veckan. En sådan där som visar fett, muskler, vätska, bmi osv. Den är också uppkopplad till Garmin Connect så allt loggas där. Rätt kul faktiskt att kunna se vad som händer inne i kroppen!

Alltid funderat på hur såna vågar funkar. Verkar lite mysko :p Är rätt sugen på att köpa en jag med!
 
Håll nu tummarna för att jag kan få en fräsch liten lunch idag på mässan, det vore så trevligt med sushi.

Kollegan gillade inte heller stabbiga mässluncher, så vi köpte lunch på pressbyrån. Och jag sög i mig mina öl långsamt på utekvällen, dessutom var det riktig engelsk puböl som man blir mätt av. Så nu sitter jag med 320 kalorier till godo, och mitt största problem är om jag ska spendera dem på en portion pasta eller på ett stort glas rödvin och en bit lagrad cheddar. Pasta är ju smartast, för då vaknar jag mätt i morgon. Behöver jag välja smart? Nix pix, för jag har tid att gå på gymmet i morgon, så det finns marginal för fredagsmys oavsett.
 
Kollegan gillade inte heller stabbiga mässluncher, så vi köpte lunch på pressbyrån. Och jag sög i mig mina öl långsamt på utekvällen, dessutom var det riktig engelsk puböl som man blir mätt av. Så nu sitter jag med 320 kalorier till godo, och mitt största problem är om jag ska spendera dem på en portion pasta eller på ett stort glas rödvin och en bit lagrad cheddar. Pasta är ju smartast, för då vaknar jag mätt i morgon. Behöver jag välja smart? Nix pix, för jag har tid att gå på gymmet i morgon, så det finns marginal för fredagsmys oavsett.
Jag skulle valt vin och ost! :D
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 976
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 255
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 170
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp