I början reggade jag i Lifesum bara för att kolla mina % enheter (ville fördela 75% f 20% p 5% kh på ett ungefär) och tycks mig minnas att jag landade mellan 1200 kcal och 2000 kcal, med ett snitt någonstans runt 1600.
Intressant för mig var att ju lägre kh jag åt desto lägre kcal tycktes jag äta per dygn. Sen rekommenderar jag inte att äta fakir längre perioder, eller ens att äta som jag då jag bytt 1 fast måltid mot en mct-kaffe, men det fungerar för mig.
Min mage är mycket tystare. Jag med mångårig sömnproblematik sover mycket bättre. Känner enorm inverkan på mitt humör som är både lättare och jämnare. Jag samlar på mig mindre vätska, och jag får väldigt sällan hormonell acne numer.
Värst är alltid första dagen efter avsteg för mig - jag får sån hemsk abstinenshuvuvärk. Inget biter på den, men kanske sporrar den mig till att inte göra många avsteg

Bäst av allt är att all stress kring mat har försvunnit. Jag brukade känna mig ständigt jagad av sötsug, vetskapen om hur jag "borde äta", tankar om att banta, och vetskapen om att jag inte skulle göra något av det utan istället ge efter och äta emotionellt vilket ledde till ångest. Jag åt mig upp till min högstavikt, men kan inte ens säga att det var godis som tog mig dit då jag har massor med livsmedel som sätter sig som maskar i hjärnan på mig och som jag kan äta hur mycket som helst av.