2019 års vikttråd

Jaha dags att stiga in i denna tråden då jag den 16/1 skulle göra en gastric Sleeve , men när de skar upp mig så hittade de ett magmunsbråck, de ville inte laga det och jag vägrade en GBP. Då jag inte väger tillräckligt mkt och har bra värden så vill jag inte göra en sådan ! Men vill inte kasta bort de 8 kg jag gick ner på flyter innan så nu blir det vv , gått ner ännu ett kilo nu :up:! Ska banne mig kämpa gick ner 23 kg en gång i tiden med vv. Väger nu 92 första målet är 85 kg, inte säkert att BMI måste vara uppfyllt för jag tycker det inte är ett bra redskap, huvudsaken jag trivs med mig själv och mår bra fysiskt !!!!
 
@sassiball Jag är typ den enda som inte har nåt positivt att säga om VV. Jag gick upp i vikt av deras system.. Jag går i och för sig upp av allt verkar det som.
Så besvärligt att gå upp på en diet. Hoppas du hittar något som funkar för dig.

Jag tänker ge vv en chans. Jag går inte dit eller räknar points på det viset men kör med den gamla mättande dag- listan.
 
Jaha dags att stiga in i denna tråden då jag den 16/1 skulle göra en gastric Sleeve , men när de skar upp mig så hittade de ett magmunsbråck, de ville inte laga det och jag vägrade en GBP. Då jag inte väger tillräckligt mkt och har bra värden så vill jag inte göra en sådan ! Men vill inte kasta bort de 8 kg jag gick ner på flyter innan så nu blir det vv , gått ner ännu ett kilo nu :up:! Ska banne mig kämpa gick ner 23 kg en gång i tiden med vv. Väger nu 92 första målet är 85 kg, inte säkert att BMI måste vara uppfyllt för jag tycker det inte är ett bra redskap, huvudsaken jag trivs med mig själv och mår bra fysiskt !!!!

Jag skulle få anorexia om jag skulle följa BMI :meh:
 
Har varit jättesugen på spagetti med köttfärssås hela veckan. Var flera månader sen jag åt det. Så idag gjorde jag en stor sats. Stekte massa vitkål i strimlor som jag drygade ut pastan med. Gott!!

Jag har en jättetendens att överäta pasta. Jag är fortfarande jättesugen att ta en stor tallrik till, men jag låter bli.
 
Nu har jag bestämt mig, jag ska sluta räkna kalorier. Det har inte funkat att hålla stenhårt på dieten så nu kan jag lika gärna testa att skita i allt och se om jag går upp ännu mer eller vad som händer.
 
@sassiball Jag är typ den enda som inte har nåt positivt att säga om VV. Jag gick upp i vikt av deras system.. Jag går i och för sig upp av allt verkar det som.

Jag har inte heller något positivt att säga, så jag försöker att inte säga så mycket om dem. :)

VV har bevisat sig fungera väldigt bra för många - Så länge de fortsätter vara medlem och gå på möten, men många har som bekant svårt att hålla vikten när man är i mål och slutar på VV. Det är dock inte unikt för dem utan drabbar alla dieter, eftersom folk kliver av dem och faller i matfällan igen. Lite som AA :p

Jag körde VV ett år men led något fruktansvärt med deras kostplan, ångest och livsleda. Den passade inte mig helt enkelt.
 
Jag har inte heller något positivt att säga, så jag försöker att inte säga så mycket om dem. :)

VV har bevisat sig fungera väldigt bra för många - Så länge de fortsätter vara medlem och gå på möten, men många har som bekant svårt att hålla vikten när man är i mål och slutar på VV. Det är dock inte unikt för dem utan drabbar alla dieter, eftersom folk kliver av dem och faller i matfällan igen. Lite som AA :p

Jag körde VV ett år men led något fruktansvärt med deras kostplan, ångest och livsleda. Den passade inte mig helt enkelt.
Det där låter inget vidare :angel:.
Jag kör ju bara efter utplockade bitar, de som jag vet fungerat tidigare, här räknas ingenting och gås inte på några möten heller och jag är absolut inte medlem. Skulle aldrig falla mig in. Men som sagt, vissa saker verkar bra så de har jag snappat upp.
 
:banghead: Uppe på 77,6 kg idag igen på vägdagen. Ingen skillnad i cm heller. Ändå min bästa vecka när jag hållt både point och veckobonus. Så totalt blev det bara 0,4 kg ner denna vecka (som jag egentligen vägt mig dagen innan förra veckans invägning). Jaja, jag kämpar på :D Om samma mönster skulle kvarstå ska jag prova att äta lite mer. Jag har tidigare legat på typ -40 points på veckobonusen och då har jag gått ner mellan 0,5-1 kg/vecka.
 
Ni som käkar lowcarb... Jag har sett (utländska) recept som innehåller shiratakinudlar som är lite bredare. Jag har bara hittat de supersmala. Jag handlar framförallt på citygross och Coop. Nån som har sett någon kedja som har lite bredare shiratakinudlar?

Igårkväll åt jag en bit stekt brieost toppad med balsamvinäger, det kan rekommenderas! Stekte i olivolja och flingsalt.

Ang. VV har jag varit med där i flera omgångar. Funkar ett par veckor för mig, sen blir jag för hungrig och ger upp samt här upp ev. tappade kilon.
 
En enda dags avsteg (födelsedagsmiddag med 2 rätter i fredags på restaurang med dottern med både drink och ett glas vin) och vågen visar nästan ett helt kg mer. Suck.

För övrigt pendlar vågen ca 1 kg beroende på tid på dagen (beror säkert på vätska, timmar sen måltid osv). Tyckte bara att ett helt kg är ganska mycket....
 
En enda dags avsteg (födelsedagsmiddag med 2 rätter i fredags på restaurang med dottern med både drink och ett glas vin) och vågen visar nästan ett helt kg mer. Suck.

För övrigt pendlar vågen ca 1 kg beroende på tid på dagen (beror säkert på vätska, timmar sen måltid osv). Tyckte bara att ett helt kg är ganska mycket....

Kan ju pendla flera kg på en dag beroende på vad man äter och dricker. Väg dig på morgonen är mitt tips !
 
Kan ju pendla flera kg på en dag beroende på vad man äter och dricker. Väg dig på morgonen är mitt tips !

Jo, numer har jag satt en fix tid på morgonen innan jag börjat konsumera vatten. Jag trodde naivt att det handlade om några hundra gram som max men har insett att det handlar om runt tusen gram för min del.
 
Ni som käkar lowcarb... Jag har sett (utländska) recept som innehåller shiratakinudlar som är lite bredare. Jag har bara hittat de supersmala. Jag handlar framförallt på citygross och Coop. Nån som har sett någon kedja som har lite bredare shiratakinudlar?

Igårkväll åt jag en bit stekt brieost toppad med balsamvinäger, det kan rekommenderas! Stekte i olivolja och flingsalt.

Ang. VV har jag varit med där i flera omgångar. Funkar ett par veckor för mig, sen blir jag för hungrig och ger upp samt här upp ev. tappade kilon.
Jag äter root pasta, sjukt bra! :up:
 
@Monkie jag har köpt från Pure Pasta på nätet. Tror dom är bredare, men minns inte riktigt. Dom är helt ok iallafall.

Nä fy. Jag tycker dom är skitäckliga :o
Jag hade stora förhoppningar om dom men maken har fått käka upp dom istället :p
Men bra om dom funkar för dig för det är ju en bra grej! Jag gillade inte att dom känns så sliskiga på något vis.

@Monkie Testa. Men vet aldrig vad man tycker innan man gjort det. Jag beställde ett paket med några av varje sort för att testa :)
 
En carbonara med root pasta. Och som @fio säger, "pastan" smakar ingenting, utan måste kryddas och ätas med en sås som smakar. :D
IMG_20190118_165441.jpg
 
Bra helg med blandad kost. Var iväg igår så blev mat där typ som Ikeas meny. Lite choklad, lite glass.. Magen är givetvis uppblåst efter detta trots att det inte var överdrivna mängder men den lugnar sig väl inom ett par dagar.
 
Haha dom smakar ju ingenting, men man måste ju skölja av dom noga för dom ligger ju i en äcklig vätska.

Jag är extremt kräsen så det är möjligt det bara är mina smaklökar som inte fixar det. Maken har inga problem alls med dom men jag får icke ner det.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 977
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 171
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp