2019 års vikttråd

Kläder där förändringar märks är bra! :) Jag köpte två par jeans i höstas, samma modell men två olika färger. De ena sitter bra redan nu, men de andra är lögn att knäppa översta knappen i knappgylfen :meh: Det är följaktligen mitt första klädmål, att kunna ta bort hårsnodden jag förlängt knapphålet med :D faktiskt redan på god väg!

Slog mig också att vägningen igår innebär att jag är nere på samma vikt som innan graviditet och barn.
 
Hehe, vågen verkar verkligen gilla 77,6. Jag har ägglossning när som helst så hoppas det kanske kan ha att göra med det :p
 
Apropå sug och snacks
FB_IMG_1548136381597.jpg
 
Blev så sänkt i humöret igår när jag fick en dråplig kommentar relaterat till hur fin jag är i min nya smalhet att jag och maken delade på en stor påse godis igår kväll och bara njöt hämningslöst av det skamfyllda godiset.
Dessförinnan så hade vi ätit pizzabuffé till lunch. Höll mig mätt hela dagen :p
Tillbaka på banan idag med lite vettigare matplaner då träning står på schemat :)
 
Igår va det nypremiär på gymmet för min del, kul att komma igång med styrketräningen igen! Mindre kul va ju att göra upptäckten att det enda av mina gamla gymkläder som satt bra va skorna:meh::laugh: Som tur är så har sportamore grymt snabb leverans så det blev lite nytt, hatar att känna mej som en stoppad korv.
Ska bli intressant att kliva upp på vågen på fredag. Viktnedgången brukar funka mkt enklare för mej när jag tränar, det lockar inte med ”fel” mat och kakor då.
 
Blev så sänkt i humöret igår när jag fick en dråplig kommentar relaterat till hur fin jag är i min nya smalhet att jag och maken delade på en stor påse godis igår kväll och bara njöt hämningslöst av det skamfyllda godiset.
Dessförinnan så hade vi ätit pizzabuffé till lunch. Höll mig mätt hela dagen :p
Tillbaka på banan idag med lite vettigare matplaner då träning står på schemat :)
Jag såg den och tänkte vad skriver du människa :banghead:
(om vi tänker på samma)
Förutom det så lät det som en sån där dag man bara behöver ibland!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag såg att VV har ett erbjudande fram till 28/1 med 100kr rabatt på en matkasse + deras kokbok på köpet.
Jag har varit lite sugen på kokboken, så jag passade på. :)
 
Jag såg den och tänkte vad skriver du människa :banghead:
(om vi tänker på samma)
Förutom det så lät det som en sån där dag man bara behöver ibland!

Vi tänker på samma om det är jag som ser fabulös ut i min nya tröja :love:
Jag tänker att det är så många andra som också måste sett vad hen skrev och tagit åt sig av den kommentaren. Jag försöker få det att rinna av som på en gås och skita i det. Människan har ju heller ingen aning om hur jag kämpat i flera år mot en avskyvärd ätstörning och vad såna kommentarer kan trigga och för 5 år sedan hade jag varit överlycklig över en sådan kommentar. Nu blev jag mest ledsen över att jag värderas beroende på hur min kropp ser ut och tycker det är stört. Vad sjutton tyckte hen om mig för 2 år sen då när jag väger betydligt mer :crazy:
 
Vi tänker på samma om det är jag som ser fabulös ut i min nya tröja :love:
Jag tänker att det är så många andra som också måste sett vad hen skrev och tagit åt sig av den kommentaren. Jag försöker få det att rinna av som på en gås och skita i det. Människan har ju heller ingen aning om hur jag kämpat i flera år mot en avskyvärd ätstörning och vad såna kommentarer kan trigga och för 5 år sedan hade jag varit överlycklig över en sådan kommentar. Nu blev jag mest ledsen över att jag värderas beroende på hur min kropp ser ut och tycker det är stört. Vad sjutton tyckte hen om mig för 2 år sen då när jag väger betydligt mer :crazy:
Utan att trampa någon på tårna, jag vet inte vem som sagt vad.
Men jag skulle nog kunna säga något sånt korkat. Typ "wow, vad duktig du har varit, vad fin du är!". Men jag tycker mest troligt att personen är fin med fler kilon också. Har en bekant som fått tre barn och tävlat Body fitness mellan alla barn. Jag säger och "wow, vad fin du är!". Eller om någon har snyggast till sig till en fest. Eller köpt en ny tröja. Det betyder inte att dom inte är fina till vardags, eller i sin gamla tröja.
Det skulle vara tråkigt om en komplimang tas emot helt fel.

Exempel. "Wow, vad fin du är!"(jag passar mig för ordet smal) kan ju handla om personens utstrålning. Och en person som är frisk och glad har ofta en härlig utstrålning. Vilket jag tycker att är vackert. Många brukar lägga ut bilder efter viktnedgång där hela personen är glad och ser stark och pigg ut.
 
Utan att trampa någon på tårna, jag vet inte vem som sagt vad.
Men jag skulle nog kunna säga något sånt korkat. Typ "wow, vad duktig du har varit, vad fin du är!". Men jag tycker mest troligt att personen är fin med fler kilon också. Har en bekant som fått tre barn och tävlat Body fitness mellan alla barn. Jag säger och "wow, vad fin du är!". Eller om någon har snyggast till sig till en fest. Eller köpt en ny tröja. Det betyder inte att dom inte är fina till vardags, eller i sin gamla tröja.
Det skulle vara tråkigt om en komplimang tas emot helt fel.

Exempel. "Wow, vad fin du är!"(jag passar mig för ordet smal) kan ju handla om personens utstrålning. Och en person som är frisk och glad har ofta en härlig utstrålning. Vilket jag tycker att är vackert. Många brukar lägga ut bilder efter viktnedgång där hela personen är glad och ser stark och pigg ut.

Jag citerar kommentaren:

Vad fin & smal du blivit 😊👌


Det tolkar iaf jag som att mitt nya smala jag är det som värderas och inte att jag ser snygg ut ändå.
 
Jag citerar kommentaren:

Vad fin & smal du blivit 😊👌


Det tolkar iaf jag som att mitt nya smala jag är det som värderas och inte att jag ser snygg ut ändå.
Det kan ju vara exakt det personen tycker. Att du inte var fin innan. Eller så kan det vara som jag säger, det kan jag inte veta. Jag HOPPAS att personen inte tycker att du är fin under förutsättningen att du väger x kg. Jag hoppas att det har med utstrålning, kanske en snygg outfit eller en ny frisyr?

Blir du ledsen om någon säger: "vad fin du blev i din nya frisyr!"? Utgår du från att personen tyckte att du var ful i håret innan?
 
Det kan ju vara exakt det personen tycker. Att du inte var fin innan. Eller så kan det vara som jag säger, det kan jag inte veta. Jag HOPPAS att personen inte tycker att du är fin under förutsättningen att du väger x kg. Jag hoppas att det har med utstrålning, kanske en snygg outfit eller en ny frisyr?

Blir du ledsen om någon säger: "vad fin du blev i din nya frisyr!"? Utgår du från att personen tyckte att du var ful i håret innan?

Jag tänker lämna ämnet därhän då det är mer passande i en egen tråd eller möjligen i befintliga vikthetstråden och jag har ingen önskan om att vidareutveckla ämnet själv eftersom jag känner det jag känner inför den kommentaren och det har inget att göra med min frisyr.
 
Jag citerar kommentaren:

Vad fin & smal du blivit 😊👌


Det tolkar iaf jag som att mitt nya smala jag är det som värderas och inte att jag ser snygg ut ändå.
Det kan ju vara exakt det personen tycker. Att du inte var fin innan. Eller så kan det vara som jag säger, det kan jag inte veta. Jag HOPPAS att personen inte tycker att du är fin under förutsättningen att du väger x kg. Jag hoppas att det har med utstrålning, kanske en snygg outfit eller en ny frisyr?

Blir du ledsen om någon säger: "vad fin du blev i din nya frisyr!"? Utgår du från att personen tyckte att du var ful i håret innan?
Men @Unafraid , hur kan du inte förstå @MM :s poäng? Varför tolkar du en helt okänd person i stället för att godta hennes tolkning av kommentaren, hon som var där?

Det är som att säga Men det var säkert inte rasism till en rasifierad person som berättar att tio vita släpptes före hen i krogkön.
 
Kläder där förändringar märks är bra! :) Jag köpte två par jeans i höstas, samma modell men två olika färger. De ena sitter bra redan nu, men de andra är lögn att knäppa översta knappen i knappgylfen :meh: Det är följaktligen mitt första klädmål, att kunna ta bort hårsnodden jag förlängt knapphålet med :D faktiskt redan på god väg!

Slog mig också att vägningen igår innebär att jag är nere på samma vikt som innan graviditet och barn.

Jag har struntat i att väga mig denna gång utan tänker gå på kläderna! Efter en vecka med 5:2 dvs jag har hunnit med 3 fastedagar har jag minskat typ en halv storlek. Det är märkbart att kläderna sitter lösare iallafall.

Kanske väger mig framöver när jag misstänker att det står en siffra jag känner mig bekväm med.
 
Nu ska jag på tanitavägning! Ska bli spännande. Ska passa på att boka tid för hälsoprofil när jag ändå är där. Alltid får man veta nåt :up:
Vette tusan hur vi ska lösa det med konditionstest på cykel bara.. Jag kan ju inte cykla pga höften.
 
Då är det ju alldeles ypperligt att du får höra pedagogiska förklaringar här till varför det är en otroligt dålig idé att säga sådana saker så att du från och med nu kan tänka ett steg till och låta bli.
Absolut! Var ska man dra gränsen? Får man kommentera att folk är fina i övriga förändringar? Nytt hår/kläder/tatuering? Det är ju också utseende?
Men @Unafraid , hur kan du inte förstå @MM :s poäng? Varför tolkar du en helt okänd person i stället för att godta hennes tolkning av kommentaren, hon som var där?

Det är som att säga Men det var säkert inte rasism till en rasifierad person som berättar att tio vita släpptes före hen i krogkön.
Det var väl mer "personen kanske tänkte såhär", för hade det varit jag så skulle jag så skulle det ha varit vad jag hade menat. Tänkte att @MM kanske inte hade sett det ur det perspektivet. Men hon ville lämna ämnet, så då gör jag det. :)

Oj, det kändes som en brutal jämförelse. Hur skulle du tolka det om du hade klippt dig och någon sa "vad fin du blivit i håret!" Tyckte jag var en mer passande jämförelse.
 
Oj, det kändes som en brutal jämförelse. Hur skulle du tolka det om du hade klippt dig och någon sa "vad fin du blivit i håret!" Tyckte jag var en mer passande jämförelse.

Javisst, det är en bra jämförelse - om man helt bortser från kontext. Tänk bort allt som handlar om vikthets och fetthat så är den bra. Och tänk bort allt som handlar om rasism och diskriminering från mitt exempel om krogkön. ;)
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 931
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 241
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 126
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp