2019 års vikttråd

Jag har nu inte vägt mig på två dagar. Utebliven viktnedgång släckte ut mitt vägar-beteende ;) Nu har jag en helg att fixa. Utan veckobonus. Ägglossningen är över så vi får se om det påverkat vikten något.
 
Jag har haft så mycket cravings idag. Stått emot massor. Men nu på kvällen bestämde jag att jag fick äta mörk choklad som vi hade hemma. Jag har nu ätit 50 gram och är helt nöjd. Knäppt! Har haft lite svårt att motivera mig att fortsätta hålla poängbudget när viktnedgången uteblivit. Chokladen spräckte budgeten, men var ju betydligt bättre än många andra val.

Nu känner jag mig nöjd och glad. Och mör i kroppen efter dagens boxning.
 
Är på semestertripp, har slagit av Lifesum. Det finns tillfällen när man verkligen vill ha nybakad kanelbulle och varm choklad med vispgrädde, till exempel efter en lång vinterpromenad längs havet, om man inte är vid havet så ofta. Men måtta på överdådet - det fick bli i stället för lunch, inte både ock. Däremot vet jag inte om lyxlakritsen och jordnötsbågarna egentligen hade tillräckligt NPK-värde för att motivera att jag åt dem, jag tror att jag har släckt ett par cravings för en lång tid framåt där.
 
Är på semestertripp, har slagit av Lifesum. Det finns tillfällen när man verkligen vill ha nybakad kanelbulle och varm choklad med vispgrädde, till exempel efter en lång vinterpromenad längs havet, om man inte är vid havet så ofta. Men måtta på överdådet - det fick bli i stället för lunch, inte både ock. Däremot vet jag inte om lyxlakritsen och jordnötsbågarna egentligen hade tillräckligt NPK-värde för att motivera att jag åt dem, jag tror att jag har släckt ett par cravings för en lång tid framåt där.
Ibland så ”måste” man bara, och sålänge det inte helt plötsligt blir lördag hela veckan så spelar det nog ingen som helst roll:)
Jag har haft kanonvecka både mat och träningsmässigt men idag slank det ner lite choklad och jag delade en semla med stora sonen plus ett glas rött ikväll till entrecôten. Ser det som att jag firar viktnedgången jag haft i veckan:D
 
@Monkie Men smakar det inte bara zucchini liksom? Kan man göra utan svarv?
Nä det gör ju inte det, Ganska märkligt. Jag saltar ur dem i durkslag och steker i olja på hög värme.
Jag är inte så förtjust i zucchini vanligtvis ens. Äter det mest som en utfyllnad.
Jag har köpt en liten hyvel som gör fina strimlor, tänker att man skulle kunna hyvla med osthyvel och skära tunna strimlor om man vill testa men är lite osäker.
 
Ibland så ”måste” man bara, och sålänge det inte helt plötsligt blir lördag hela veckan så spelar det nog ingen som helst roll:)
Jag har haft kanonvecka både mat och träningsmässigt men idag slank det ner lite choklad och jag delade en semla med stora sonen plus ett glas rött ikväll till entrecôten. Ser det som att jag firar viktnedgången jag haft i veckan:D

Lördag hela veckan blir det inte, bara torsdag, fredag, lördag och kanske söndag... Nej, seriöst, det blir nog någon mer gofika och någon pralin i helgen, men i övrigt är jag rätt nöjd med snacks och godis för ett tag.

Grattis till viktnedgången, och det låter som om du fick en god fredagsmiddag!
 
Nä det gör ju inte det, Ganska märkligt. Jag saltar ur dem i durkslag och steker i olja på hög värme.
Jag är inte så förtjust i zucchini vanligtvis ens. Äter det mest som en utfyllnad.
Jag har köpt en liten hyvel som gör fina strimlor, tänker att man skulle kunna hyvla med osthyvel och skära tunna strimlor om man vill testa men är lite osäker.

Kanske ska prova då. Vad åt du till?
 
Lördag hela veckan blir det inte, bara torsdag, fredag, lördag och kanske söndag... Nej, seriöst, det blir nog någon mer gofika och någon pralin i helgen, men i övrigt är jag rätt nöjd med snacks och godis för ett tag.

Grattis till viktnedgången, och det låter som om du fick en god fredagsmiddag!
Tack! Helgen tycker jag gott man kan unna sej lite gotta:)
 
Jag kokade zucchinin när jag gjorde pasta av den. Använde den även i lasange!

Den där hyveln lät smart, jag har gjort smala remsor med kniv men det var sjukt bökigt. Var har du köpt den @Monkie
 
@Monkie @DressageNerd Nu två som gått i god för zucchini-pastan trots inte någon större förälskelse i zucchini annars. Räcker för mig för att prova! Jag gillar ju dessutom zucchini helt okej. Steker du också @DressageNerd ? Har hört att man även kan kola.
Inte adresserat till mig, men jag har testat att koka, tyckte den blev lite svampig då. Man kan göra i ugnen också. Om du vill kan du pma mig ditt Instagram så kan jag skicka en länk!
 
Jag kokade zucchinin när jag gjorde pasta av den. Använde den även i lasange!

Den där hyveln lät smart, jag har gjort smala remsor med kniv men det var sjukt bökigt. Var har du köpt den @Monkie
Denna har jag precis köpt. https://www.kitchentime.se/sv/p/grovstrimlare-pasta-bronze?nosto=productcategory-nosto-2
Den är bra! Men nackdelen är att det är svårt när grönsaken blir för tunn i mitten. Tror jag kommer uppgradera mig så småningom. Men denna kommer duga ett tag. 😊
 
Typ lasagne på zucchini. Gjorde någon mozzarella+wbost- fyllning med köttfärs, lindade in med zucchini och på med en tomatsås och mer ost :p
IMG_20190121_172449.jpg
 
@Monkie @DressageNerd Nu två som gått i god för zucchini-pastan trots inte någon större förälskelse i zucchini annars. Räcker för mig för att prova! Jag gillar ju dessutom zucchini helt okej. Steker du också @DressageNerd ? Har hört att man även kan kola.

Jag har testat att koka men det är så lätt att överkoka den så den blir för mjuk. Jag föredrar att steka. Jag har även torkat ut skivor med salt och använt i lasagne. Min favorit-lasagne är dock Tjockkockens recept med fetaostkräm :love:
 
Gått upp allt jag gick ner som magsjuk.. Trots att jag hållt mig inom mina restriktioner. Kroppen drog Mao ner omsättningen pga fastan. Bara att ha tålamod och fortsätta äta bra mat, även om det så klart känns surt.
Idag fick det bli grötfrukost och ett par ägg så står jag mig bra i stallet. Mättar länge och är hyfsat kalorisnålt med.
 
Gått upp allt jag gick ner som magsjuk.. Trots att jag hållt mig inom mina restriktioner. Kroppen drog Mao ner omsättningen pga fastan. Bara att ha tålamod och fortsätta äta bra mat, även om det så klart känns surt.
Idag fick det bli grötfrukost och ett par ägg så står jag mig bra i stallet. Mättar länge och är hyfsat kalorisnålt med.

Beror nog mer på att vid magsjuka så blir kroppen lite uttorkad och den vikt som försvinner är i högre grad bara vätskevikt än annars och när magsjukan är över, så byggs vätskenivån upp till normalt igen.

Några dagars fasta pga magsjuka påverkar inte omsättningen i nån större grad.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 249
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 156
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp