2019 års vikttråd

Okej, första månaden slut, hur går det för alla? :)
Jag har inte köpt något godis! Jag har ätit chips ett fåtal gånger, lagom mycket skräpmat. Det har blivit en bättre rutin på matlagningen och jag har ätit mycket bra mat!
Jag borde verkligen, verkligen sluta med energidryck också. Men det tar emot. Vi får se när/om jag orkar.

Viktmässigt har jag gått från 68.2 till 66.6, vilket är nästan halvvägs mot den vikt jag brukar må bäst på. :up:
Vägdag imorgon, tippar på att jag gått ner runt 2kg totalt denna månaden. Hade såklart gärna gått mer i rasande snabb takt men det finns liksom ingen vits med det, har fått in bra rutiner på både träning och mat och eftersom jag helammar vår 3månaders så jag är nöjd! Har ju även storebror på 21mån att ta hand om så jag får kämpa lite med pusslet vissa dagar men det går!
 
Gått ner 2,6 kg och minskat 8 cm runt midjan.
Funkat bra hela tiden, är senaste dagarna jag varit godissugen, och stressad (hänger ihop).
Bara fortsätta äta mat på regelbundna tider. Att det ska vara så svårt..
 
2.5 kg ner
Äter bra under veckorna och tillåter godis och skräpmat på helg.
Slutat med kaffe också, inte för att det bidrar till min viktminskning men till min onda mage haha.

vet inte vad, men jag har haft så sjukt mycket energi sista veckan, kan iofs bero på ny häst och lyckorus över denna.
Men det känns himla bra iaf för tillfället.
 
@sthu trodde inte jag heller, men det går tydligen haha :o:p
Men blev väldigt mkt mer kaffe när jag bytte till ett mer kontorsaktigt jobb.
Så bidrog säkert till min onda mage, ökningen.
Så slutar ett tag iaf, och min mage mår mkt bättre.
 
Antagligen inte men hur mycket tänker du dig är kroppsfett? Går man ner mycket på väldigt kort så är det med största sannolikhet mycket vätska och i värsta fall muskler (eftersom det är mycket färre kalorier per kg i muskler). Ett kg kroppsfett är cirka 7000kcal så för 10kg kroppsfett krävs ett underskott på cirka 70000kcal vilket tar ett tag att komma upp i.

Egentligen är jag inte så bekväm med att dela med mig av bilder men tänkte göra det ändå. Jag tar sällan bilder på mig själv eller är med på bilder men detta tog 8 veckor . 15 kg . Jag har väldigt mkt muskelmassa så jag har alltid vägt mkt och även på den smalare bilden så ligger jag på gränsen till övervikt på BMI skalan. Första bilden.... dag 1
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1548793519172.jpg
    FB_IMG_1548793519172.jpg
    33,2 KB · Visningar: 89
Egentligen är jag inte så bekväm med att dela med mig av bilder men tänkte göra det ändå. Jag tar sällan bilder på mig själv eller är med på bilder men detta tog 8 veckor . 15 kg . Jag har väldigt mkt muskelmassa så jag har alltid vägt mkt och även på den smalare bilden så ligger jag på gränsen till övervikt på BMI skalan. Första bilden.... dag 1
Runt 500kcal per dag underskott (cirka 0.5kg per veckan) är ungefär det som brukar rekommenderas för optimal nedgång för att bevara muskelmassa och ptja just må generellt ok, någonstans runt 1000kcal är väl max för vad som brukar kunna anses vara någorlunda hälsosamt (runt 1kg per vecka) så ditt resultat låter fullt rimligt speciellt om man har en allmänt aktiv vardag! Om man har stor mängd muskelmassa och har ätit "vanlig kost" (dvs en hel del kolhydrater) innan så kommer man även gå ner mer i (vätske) vikt vid en kost låg på kolhydrater eftersom man oftast då har mer muskelglykogen lagrat. Stor men rimlig skillnad på den tiden helt enkelt.
 
Egentligen är jag inte så bekväm med att dela med mig av bilder men tänkte göra det ändå. Jag tar sällan bilder på mig själv eller är med på bilder men detta tog 8 veckor . 15 kg . Jag har väldigt mkt muskelmassa så jag har alltid vägt mkt och även på den smalare bilden så ligger jag på gränsen till övervikt på BMI skalan. Första bilden.... dag 1

Du ser väldigt atletisk ut på den första bilden, och andra bilden är ett gott exempel på att BMI inte stämmer för alla!
 
Okej, första månaden slut, hur går det för alla? :)
Jag har inte köpt något godis! Jag har ätit chips ett fåtal gånger, lagom mycket skräpmat. Det har blivit en bättre rutin på matlagningen och jag har ätit mycket bra mat!
Jag borde verkligen, verkligen sluta med energidryck också. Men det tar emot. Vi får se när/om jag orkar.

Viktmässigt har jag gått från 68.2 till 66.6, vilket är nästan halvvägs mot den vikt jag brukar må bäst på. :up:

Jag vet inte riktigt hur det går här. Några svullardagar med utemat och rätt mkt alkohol då jag hade besök. Däremellan noll matlust pga rörproblem, neurotiska rör-tankar samt lite olycklig kärlek på det. Kan nog gå lite hursom, vägdag på måndag. Är nöjd bara det rört sig nedåt.
Närmsta mål är under 55 till påsken då jag åker till Israel.
 
Jag vet inte riktigt hur det går här. Några svullardagar med utemat och rätt mkt alkohol då jag hade besök. Däremellan noll matlust pga rörproblem, neurotiska rör-tankar samt lite olycklig kärlek på det. Kan nog gå lite hursom, vägdag på måndag. Är nöjd bara det rört sig nedåt.
Närmsta mål är under 55 till påsken då jag åker till Israel.
Hur går det med rören?
Det låter som att du kanske behöver få i dig mat just nu och oroa dig för vikten lite senare? Påsken är väl sen i år? ;)
 
Runt 500kcal per dag underskott (cirka 0.5kg per veckan) är ungefär det som brukar rekommenderas för optimal nedgång för att bevara muskelmassa och ptja just må generellt ok, någonstans runt 1000kcal är väl max för vad som brukar kunna anses vara någorlunda hälsosamt (runt 1kg per vecka) så ditt resultat låter fullt rimligt speciellt om man har en allmänt aktiv vardag! Om man har stor mängd muskelmassa och har ätit "vanlig kost" (dvs en hel del kolhydrater) innan så kommer man även gå ner mer i (vätske) vikt vid en kost låg på kolhydrater eftersom man oftast då har mer muskelglykogen lagrat. Stor men rimlig skillnad på den tiden helt enkelt.


Jag gick ner typ 5kg första veckan . Åt proteinbaserat i 5 dgr för att dra ut vätskan och sedan proteiner och grönsaker. Jag hade samlat på mig sjukt mkt vätska. Jag har lätt för att göra det.
 
Du ser väldigt atletisk ut på den första bilden, och andra bilden är ett gott exempel på att BMI inte stämmer för alla!

Ja det är helt nedslående för mig att ens tänka BMI.. tur att det typ inte fanns när jag var 20. Här är jag 3 kg ifrån Fetma grad 1 på den skalan :meh:

FB_IMG_1548801812539.jpg
 
0,4kg ner den gångna veckan så totalt 2,1kg ner, gissade hyffsat rätt med 2kg ner denna första månaden:D -2,5kg till sen är jag nere på första delmålet:bow:
(-13,5kg ner sedan sonen föddes 22:e okt och -2,5kg kvar till vad jag vägde innan jag blev gravid)
 
Ja det är helt nedslående för mig att ens tänka BMI.. tur att det typ inte fanns när jag var 20. Här är jag 3 kg ifrån Fetma grad 1 på den skalan :meh:

Visa bifogad fil 24738
Bmi struntar jag också i. Efter en noggrann kroppsmätning och mätning av fett% resp muskler landade min "idealvikt" på 72 kg. Bmi på 28, dvs en bra bit in i överviktig. Så jag skiter i bmi, muskler är bra att ha ;) Bara fett% är på en lagom nivå så är jag nöjd.
 
Hur går det med rören?
Det låter som att du kanske behöver få i dig mat just nu och oroa dig för vikten lite senare? Påsken är väl sen i år? ;)

Det verkar vara löst.... för nu :cautious: Är fortfarande paranoid dock.
Yes jag ska fixa ihop en paj nu tänkte jag. Dock kommer tiden gå snabbare än man tror, och vips så är det påsk ;)
 
Okej, första månaden slut, hur går det för alla? :)
Jag har inte köpt något godis! Jag har ätit chips ett fåtal gånger, lagom mycket skräpmat. Det har blivit en bättre rutin på matlagningen och jag har ätit mycket bra mat!
Jag borde verkligen, verkligen sluta med energidryck också. Men det tar emot. Vi får se när/om jag orkar.

Viktmässigt har jag gått från 68.2 till 66.6, vilket är nästan halvvägs mot den vikt jag brukar må bäst på. :up:
Det går inte alls bra för mig. Jag har redan gett upp med VV:s mättande dag koncept. Höll på att spy av den där naturella lättyoghurten. Och rågmackor med ägg är jag rätt trött på med :laugh:
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Följer tråden för att se om jag kanske blir inspirerad.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 894
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Min pappa drabbades av sepsis och endokardit i somras och man börjar nu planera för hemgång. IVA-vården tog dock hårt på kroppen och han...
2
Svar
22
· Visningar
2 234
Kläder & Bli fin Då jag redan sörjer min vecka i alperna så tröstar jag mig med att leta nya vandringskängor. Det är en djungel och jag är en newbie i...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Karfitsa
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp