209976:e tråden om överårig ryttare...

castle_bar

Trådstartare
... jag vet. Men jag är nästan 100% säker på att just denna frågan om detta inte har ställts i någon annan tråd, och jag hoppas verkligen att någon kan svara!

Nästa år fyller jag 19. Då får jag ju inte längre tävla min ponny bland ponnyer i avd. A.
Däremot kan jag ju tävla honom mot storhästar, men då får ingen annan ryttare tävla honom som ponny samtidigt.

MEN - Kan JAG tävla honom bland storhästar i DRESSYR och en annan ryttare tävla honom bland ponnyer i HOPPNING?

Jag är jättetacksam för svar!
 
Sv: 209976:e tråden om överårig ryttare...

Okej, vart står detta? I första TR?

Jag förstår inte riktigt varför... det är ju ändå två olika grenar.
 
Sv: 209976:e tråden om överårig ryttare...

Okej, vart står detta? I första TR?

Jag förstår inte riktigt varför... det är ju ändå två olika grenar.

Spelar ingen roll vilka/vilken grenar det gäller, antingen tävlas ponnyn som häst eller som ponny, så är det.
 
Sv: 209976:e tråden om överårig ryttare...

Okej, tack för svaret! :)

Men det står alltså i TR, eller har du "bara" hört det någonstans?
Jag vill bara vara helt säker...
 
Sv: 209976:e tråden om överårig ryttare...

Okej, tack för svaret! :)

Men det står alltså i TR, eller har du "bara" hört det någonstans?
Jag vill bara vara helt säker...

Jag har inte TR framför mig nu så jag kan inte svara på det men jag skriver inte saker jag har "hört" utan att vara helt säker vilket jag är, betvilar du att jag har rätt så är mitt tips att kontakta SvRF.
 
Sv: 209976:e tråden om överårig ryttare...

Det står i TR I, Mom 132.7.
Får bara gå tillbaka som ponny efter stadigvarande ryttar- och/eller ägarbyte.
Superdumt men så är det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
2 395
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 977
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 555
Senast: QueenLilith
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 420
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp