DarkInNight
Trådstartare
Vad lagar ni för mat de där dagarna då tiden är knapp och man inte hunnit eller orkat förbereda i förväg? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strips och panerad fisk i ugnen, "fish and chips" Lite kokta ärter till så får man lite grönt också.Vad lagar ni för mat de där dagarna då tiden är knapp och man inte hunnit eller orkat förbereda i förväg?![]()
Låter som att du inte lagar så många portioner åt gången? För mig tar det mer än 30 min att skala, koka och mosa potatis och en köttfärssås tar också längre tid.Det mesta jag gör går på under 30 minuter.
Carbonara, köttfärssås, korv stroganoff, stekt Halloumi, olika pastasåser, falukorv med eget potatismos, lax i ugn, paella osv osv.
Tomatsoppa!Vad lagar ni för mat de där dagarna då tiden är knapp och man inte hunnit eller orkat förbereda i förväg?![]()
Ärtsoppa, broccolisoppa Xsoppa går på nolltid oftast.Vad lagar ni för mat de där dagarna då tiden är knapp och man inte hunnit eller orkat förbereda i förväg?![]()
Låter som att du inte lagar så många portioner åt gången? För mig tar det mer än 30 min att skala, koka och mosa potatis och en köttfärssås tar också längre tid.