Bukefalos 28 år!

3års tester 2013

Sv: 3års tester 2013

Tack för info! :) Ska kolla om det kanske blir nån passande visning nånstans i sommar. Annars siktar vi på kvalitén, det är inte direkt så att det är ett måste, bara för skojs skull.
 
Sv: 3års tester 2013

Ja, om domaren avbryter får man poäng på de delar man fullföljt men de blir inte officiella. Avbryter man själv får man inga poäng alls.
 
Sv: 3årstest - nya fadershingstar/möjlighet till Blup (SWB)

Malmöhus (Flyinge) har gått ut, och de har fullt + någon reserv.

Avkommor till nya hingstar (+ som inte har blup)

2 st e. Ampere
1 st e. Chicago City
1 st e. Click and Cash
1 st e. Colmar
3 st e. Common Sense
5 st e. Dalwhinnie
2 st e. Diarado
1 st e. Lingh
4 st e. Nintender (1 är reserv)
1 st e. Odermus R
2 st e. Skovens Rafael
2 st e. Zuidenwind

Cachas, Cannavaros, Cavallieri xx, Cellestino, Centadel, Conlander, Contender, Dancier, Epleaser van't Heike, Jazz, Larimar, Lill Cotte Hästak, Singapore, Stakkato, Wladimir O.A. och Zacharov 1 var också.

Gotlands ordinarie har gått ut, bara 5 st anmälda...

1 st e. Nintender
och även 1 e. Wladimir O.A.

Mälardalens 2a helg är stängd och full med några reserver.

1 st e. Algot
4 st e. Ampere (1 reserv)
1 st e. Canturano
1 st e. Colmar
1 st e. Common Sense
1 st e. Conte Bellini
2 st e. Dalwhinnie
2 st e. Faustinus
1 st e. Fighting Alpha
2 st e. Firenze (1 reserv)
1 st e. JJ RayBan
1 st e. Lingh
3 st e. Nintender
1 st e. Warrant
1 st e. Zamboucca
1 st e. Zuidenwind

Ballybo, Phin Phin, Quattro B, Sir Donnerhall II, Stokdals Livanos 1 vars, Wladimir O.A. 2 st (1 reserv).
 
Sv: 3års tester 2013

Tack snälla Gabby Ossi för att du sammanställer hingstar och 3 årstester .
Du är årets höjdpunkt på Buke och man får snabbt resultat av dig till skillnad mot ASVH :D

Fortfarande ingen anställning till dig på ASVH ;)

Mia
 
Sv: 3års tester 2013

Det är nog svårt att få till några nya jobb där med det ekonomiska läget som har varit... Men kanske om de börjar gå plus till nästa år ;)
 
Sv: 3års tester 2013

kl

Ingen som vet hur dagens tester går? Tycker att det är galet spännande måste jag säga:D
 
Sv: 3års tester 2013

Hinner inte uppdatera här under visningen, men jag försöker få in litegrann på Österlens Hästvänners facebook-sida även under morgondagen! :)

Vi har kört en halvdag med 18 hästar idag (om jag har rätt för mig).

Hoppdiplom till Carmenzita e. Canturano-Quite Easy med 887888=47p och till Indra G e. Callahan VDL-Pilot med 7,5 8 7 7,5 9 8=47p.

Gångartsdiplom till Donna Diamanthika e. Don Romantic-00 Seven med 878988=48p, F. Jugularis e. Jazz-Fürst Heinrich med 987898=49p, Vesica e. Ampere-Wolkentanz med 997789=49p och Belliendo e. Ampere-Bellini 887898=48p

Ej officiella resultat, jag kan ha hört fel någonstans!

Skriver alla "nya" hingsars i ett eget!
 
Sv: 3årstest - nya fadershingstar/möjlighet till Blup (SWB)

Preliminära resultat efter Bollerups första dag:

Första svenska årgången:
e. Ampere 9-9-7-7-8-9 7-8 Dipl G
e. Ampere 8-8-7-8-9-8 5-5 Dipl G
e. Canturano 8-8-7-7-7,5-8 8-8 Dipl H
e. Canturano 7,5-8-7-7,5-7-8 7,5-8
e. Flash Dancer I.M. 7-7-8-8-7-8 4-3
e. Lingh 8-7-7,5-8-7-7,5 6,5-7
e. Lingh 8-7-7-9-8-7 6-5
e. Lingh 7-8-7-7-7-6,5 5-5

Övriga som inte har fått Blup:
e. Berlin 7-8-8-7-7-7 7-7,5
e. Clearway 8-8-7-7-7,5-7 8-8
e. Jazz 9-8-7-8-9-8 6-6 Dipl G
e. Quintender 7-8-7-7-7-7 8-8
 
Sv: 3års tester 2013

Idag såg vi 22 hästar, varav 9 Diplom.

Hoppdiplom fick Charlize e. Callahan VDL-Cardento med 788899=49p, Crocodile L e. Caressini L-Non Stop R med 877899=48p, Quinkarla e. Quintender-Robin Z med 877889=47p och Carma's Cupcake e. Common Sense-Gazpon med 788789=47p.
Sedan hade Aeyla e. Aerline H-Brigadör 48p med 9 på galopp och 9-9 i hoppning, men missade diplom pga 6a på typen (liten, tunn och outvecklad).

Gångartsdiplom fick Feiner Poet e. Fürst Romancier-Rubin Royal med 9-8,5-7-8-8,5-8=49p, Botticelli e. Bocelli-Rambo med 877998=48p, Churchill e. Chirlon-Rubignon med 8-8,5-7-8-8-7,5=47p, Alexzarah e. Briar-Amiral med 8-7,5-8-8-7,5-8=47p och Quintea e.Bocelli-Rambo med 788888=47p.

Jag har resultalistor över alla som visades men orkar inte skiva in allt, fråga om ni undrar över någon!
 
Sv: 3års tester 2013

Sedan så hade vi ju 11 ponnyer också, där blev det 4 utmärkelser.

Hopputmärkelse till Lorentzborgs Destiny, New Forest e. Priory Dallas-Mikander med 988889=50p, Dimmans Emir, New Forest e. Jolly Roger-Silverlea Buckskin med 877799=47p och Invictus Castleknock, Connemara e. Sjödalens Magnet-Rooar med 778898=47p.

Och både Emir och Castleknock är ju "bukebarn", grattis dimmansstuteri och LadyCovergirl!

Enda gångartsutmärkelsen gick till shetlandsponnyn Åbrodals Abandoned Stallion e. Stuart v.d. Zandkamp-Watson v. Bunswaard med 887988=48p
 
Sv: 3års tester 2013

Tack så mycket! :bow:
Jag är så nöjd med min lille ponnyhingst! Är helt övertygad om att det var min 2-åriga dotters uppmuntrande hejarop på läktaren som gjorde susen! :D
 
Sv: 3års tester 2013

Och den väldigt eminenta grindstopparen! :idea:

Han var jättefin! Jag tyckte exteriördomaren var lite snål kanske, men härlig frambensteknik hade han iaf!
 
Sv: 3års tester 2013

Sedan hade Aeyla e. Aerline H-Brigadör 48p med 9 på galopp och 9-9 i hoppning, men missade diplom pga 6a på typen (liten, tunn och outvecklad ).

Sedan hade Aeyla e. Aerline H-Brigadör 48p med 9 på galopp och 9-9 i hoppning, men missade diplom pga 6a på typen (liten, tunn och outvecklad och inte gröna papper :cautious: :angel:).

Hmm såg den verkligen så jäklig ut ? Inte ofta man ser dem ge en 6a på typ.
Mammans uppfödare var ju här på buke när hon var liten i alla fall (kommer ihåg det iom pappan till den) och därav att den inte har grön stam på den sidan.
 
Sv: 3års tester 2013

Aha, var det du? :D På den sidan han försökte smita förbi?
Du skulle hojtat till mig att det var du!

Jag är väldigt glad för honom men på hingstpremieringen i mars gick det inte alls bra. Idag var han ju lite tveksam i början av hoppningen så jag är nöjd med att han kom igång sen. Hoppa kan han ju (han har numera 160 cm högt staket istället för 120 cm högt staket) men det ska ju visas vid rätt tillfälle också.

Hur tyckte du exteriördomaren var snål?
Såklart hade jag önskat mig 8: or på typ och HHB samt en 7:a på traven. Då hade han ju fått dubbeldiplom :p
Om jag minns rätt fick han som föl 9:a på både typ och HHB på såväl ponnyutställning som fölbedömning. (Båda bedömningarna på Bollerup. Det är vårt favoritställe :D )
 
Senast ändrad:
Sv: 3års tester 2013

Ja, det var det! Men jag fattade inte att det var ni heller förrän nu i efterhand när jag kollade resultaten :p

Det var väl mest typen och hhb jag tänkte på, jag tyckte han såg fin ut i kroppen! Men jag kommer inte ihåg riktigt vad det var domaren drog ner på heller iofs, kan erkänna att min koncentration började tryta sådär när det började dra sig mot lite senare eftermiddag :angel:
 
Sv: 3årstest - nya fadershingstar/möjlighet till Blup (SWB)

Vilken av Chicago Cityungarna var Nile City?
 
Sv: 3års tester 2013

Jaså, hade den det, det var det ingen som reflekterade över ens :o
Jag vet att vi diskuterade på en som gick strax innan som hade Sambesi som morfar, men den var grön... Fast blev inte diplom på den heller.
 

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 562
Senast: athena
·
Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 012
Senast: cirkus
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 823
Senast: Ottilia
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 386
Senast: Vingra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp