Bukefalos 28 år!

9 månaders som är vaken hela nätterna

feel

Trådstartare
Dottern som snart blir 9 månader har alltid varit en nattuggla, hon går och lägger sig vid 23 tiden men har oftast sovit hela natten. Men nu har hon börjat med nåt nytt, hon vaknar vid 02 och är vaken till 4-5 tiden. Hon är pigg och glad, pratar och står i sängen, försöker jag vyssja henne börjar hon tokskrika... Vad gör man åt detta? Jag sover nu ca 3 timmar/natt så sammanbrottet är nära.
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Lider med dig!

Hur mycket sover hon på dagarna, kan du dra ned på det så hon blir tröttare till natten?
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Vet precis hur du har det!

Vår son har strulat med sömnen till och från även om det i det stora hela har varit bra. Han har sedan start haft en bra dygnsrytm, vilket han också hade i magen.

När han var ung 7 månader började det strula. Då började han vakna på natten och vara omöjlig att söva om. Vi provade allt, välling, vyssja, buffa, ta honom till vår säng men inget hjälpte. Efter ett par veckor började han sova igen. Det höll i sig ett par, tre veckor innan det började strula igen när han var ca 9 månader. Och det strular fortfarande när han idag är 10,5 månad!

Vi har vänt och vridit på ALLT och gjort en förändring som fungerat ca 1 vecka innan det går tillbaka till 2 timmars vakenhet på natten.
Först tog vi bort vyssan-lull tassarna. Då sov han jättebra i 4-5 nätter sen var det tillbaka.
Vi ändrade om dagsömnen, vilket sonen faktiskt talade om att det var dags, till 1 sovstund per dag. Det har varit bra i en vecka nu, men kraschade totalt inatt. Han var vaken mellan kl 1.45 - 4.45.... Inte att man är människa idag inte! Så nu är vi väl tillbaka i gamla gängor....

Jag har inga bra tips att komma med tyvärr, för utom att säga att du är INTE ensam om att vara nära sammanbrottet!

//Alice
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Jag förstår inte problemet? Antar att du är mamma ledig? I såfall så sover du när barnet sover! Hur enkelt som helst!

Starta inga krig, det blir mycket enklare så, följ barnets rytm och gör vad du kan för att rucka på tiden.

Man måste inte sova på natten, man kan likaväl sova på dagen om man inte har ett jobb att sköta!
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Har du provat att bara låta henne vara och inte ta upp henne osv?

Testa det. Har hört att det fungerar bäst om man gör så en period
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Jag jobbar halvtid, har häst och hund. Så för mig är det inte aktuellt att sova när barnet sover.

*kl*
Tar jag inte upp henne skriker hon hysteriskt...

Inatt sov hon, eller hon vaknade några gånger men behövde bara vyssja lite och lägga ned henne igen så somnade hon, känner mig som ny!
 
Sv: 9 månaders som är vaken hela nätterna

Jag förstår inte problemet? Antar att du är mamma ledig? I såfall så sover du när barnet sover! Hur enkelt som helst!

Starta inga krig, det blir mycket enklare så, följ barnets rytm och gör vad du kan för att rucka på tiden.

Man måste inte sova på natten, man kan likaväl sova på dagen om man inte har ett jobb att sköta!

Vad härligt att du har ett liv som tillåter det! Blir uppriktigt förb.... när det svaret dyker upp! Det fungerar jättebra i teorin, men inte alls i praktiken!
Även om du är hemma och "ledig" är det långt ifrån säkert att det finns tid att bara skita i allt och lägga sig när barnet sover. Jag behöver iaf se till att det grundläggande i hushållet fungerar och sköta min egen mat och hygien när barnet sover.

Efter nyåret ska jag börja jobba heltid och då fungerar det inte alls att behöva ligga vaken 1-4 timmar varje natt bara för att barnet inte behagar sova! :mad:

//Alice
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 540
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: cherie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp