Bukefalos 28 år!

A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och sen finns det det som är vare sig åsikter eller fakta utan kommentarer till det absurda i hela fallet, tillskruvat ett par snäpp i humorriktning (huruvida det är humor/roligt eller inte är upp till var och en). Trots bristande juridiska kunskaper är jag övertygad om att rättegången inte pågår i denna tråd utan annorstädes.

Det är en högst offentlig person som står åtalad i en medialt extremt bevakad rättegång, bara det ganska absurt i ett ”vanligt” misshandelsfall.

Om någon tycker att det förekommer olämpliga inlägg är det bara att rapportera dem.
Och helt oavsett vad vi anser om de som är inblandade i den ursprungliga incidenten och vad som egentligen hände (vilket vi inte vet då vi inte var där och de som var där inte är överens) - är inte hela situationen med Trumps inblandning absurd?
 
De gånger jag hamnat på Flashback har det dröjt högst 3 inlägg innan riktigt grov rasism och misogyni uttalas som självklarheter.

Ungefär som Avpixlat en gång i tiden.


Exakt, där haglar det personangrepp, grov rasism, grov kvinnofientlighet och allmänt vidriga åsikter konstant i trådarna, oavsett ämne.

Så den logiska slutsatsen blir följaktligen att om man tycker den här tråden får flashback att framstå som ett "trevligt ställe", så kan man inte ha läst många inlägg där :cool:
 
Wow, den här tråden får ju flashback att framstå som ett trevligt ställe! Dock - bortsett från alla professionella forumjurister så vill jag rikta en stor eloge till er riktiga jurister/juridikkunniga som ger objektiva kunniga svar utan sarkasm eller tarvligheter. :bow:
The pot is calling the kettle black.
 
Exakt, där haglar det personangrepp, grov rasism, grov kvinnofientlighet och allmänt vidriga åsikter konstant i trådarna, oavsett ämne.

Så den logiska slutsatsen blir följaktligen att om man tycker den här tråden får flashback att framstå som ett "trevligt ställe", så kan man inte ha läst många inlägg där :cool:
Det finns ett alternativ till, de flesta på flashback är av åsikten att målsägande (här tävlar man om värsta nedsättande epitet) borde skylla sig själv och att vi ska vara tacksamma att asap trots att han är en smutsig (n-ordet) hjälpte till att städa upp. Delar man den synvinkeln är Flashback en trevligare plats. Det finns fler versioner på samma tema, orkade inte läsa mer, mår illa av attityder och språk.
 
Jag tror att detta är en tråd där det är särskilt viktigt att skilja mellan åsikter och fakta. Åsikter om hur bra eller dåligt någonting är, eller hur det borde fungera, är en sak. Kunskap om hur saker faktiskt fungerar är en annan sak, och inte på samma sätt en fråga om tycke och smak.
Och att skilja på diskussionerna kring hur befintliga regler tillämpas från diskussionerna från vilka reglerna bör vara.
Blir gärna tjafsigt pseudoargumenterande när man blandar argument utan hänsyn till vad de egentligen avser för frågeställning.
 
Gärningsmannen har i dag på sig sin skräddarsydda kostym istället för häkteskläderna.
Det tyder starkt på att han blir frigiven i eftermiddag?
 
Gärningsmannen har i dag på sig sin skräddarsydda kostym istället för häkteskläderna.
Det tyder starkt på att han blir frigiven i eftermiddag?
Jag tror det är en del av teatern bara, det var säkert planerat från början.

Det har från början varit klart att det är stor sannolikhet att han blir frigiven oavsett om det blir fällande eller friande dom. Han har redan avtjänat runt en månads fängelse och det är inte så att han står inför risken för ett långt fängelsestraff.
 
Och helt oavsett vad vi anser om de som är inblandade i den ursprungliga incidenten och vad som egentligen hände (vilket vi inte vet då vi inte var där och de som var där inte är överens) - är inte hela situationen med Trumps inblandning absurd?
Jo. Trump har ännu en gång visat hur udda han är som president i en demokrati. Detta är givetvis en åsikt, inte fakta, men knappast en kontroversiell åsikt.
 
Jag tror att detta är en tråd där det är särskilt viktigt att skilja mellan åsikter och fakta. Åsikter om hur bra eller dåligt någonting är, eller hur det borde fungera, är en sak. Kunskap om hur saker faktiskt fungerar är en annan sak, och inte på samma sätt en fråga om tycke och smak.
Eh, varför i just den här tråden?

Jag skulle säga att den skillnaden genomgående i tråden är rätt uppenbar vid läsning. Att en del åsikter formuleras som om de var fakta, är ju inte ovanligt. Och vad jag kan se, inte på något sätt särskilt komplicerat i just den här tråden.
 
Det har från början varit klart att det är stor sannolikhet att han blir frigiven oavsett om det blir fällande eller friande dom. Han har redan avtjänat runt en månads fängelse och det är inte så att han står inför risken för ett långt fängelsestraff.

Precis så har jag också uppfattat det. Skulle han få fängelse så har han redan suttit av det.
 
Det funderade jag också på, det är ju fnissframkallande. Men han är kanske inte där i egenskap av just det. Det är ju mitt i sommaren och även diplomater har väl semester, så han kanske var närmast till hands som tjänstgörande.
Enligt DN idag var både ambassadfolk och gisslandramasändebudet på rättegången under gårdagen.
 
Enligt DN idag var både ambassadfolk och gisslandramasändebudet på rättegången under gårdagen.
Då kan de anställa honom som ambassadör. Ring och Snacka lite med Trump bara snälla Stefan Löfven. Bara han Är trevlig också. Vi har ju vackert väder ett par veckor på sommaren iallafall och vi behöver verkligen förhandlarkompetens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp