A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte helt offtopic anser jag, en berättigad fråga i sammanhanget: Kan någon ge en vettig förklaring till hur det kan komma sig att en person (målsäganden) som flytt från Iran och därför fått (tillfälligt eller permanent?) uppehållstillstånd här (och dessutom har ett antal brottsmål i sitt cv utförda här), kan åka till det land han flytt från på s e m e s t e r? Och vem pröjsar det?
Han har försörjningsstöd och därmed är det det offentliga som står för det.
Får han ett skadestånd kanske det dras tillbaka till det är slut?
Kan ju vara så att han har sidoinkomster som inte registreras, som han skulle åka till Iran för?
 
Han har försörjningsstöd och därmed är det det offentliga som står för det.
Får han ett skadestånd kanske det dras tillbaka till det är slut?
Kan ju vara så att han har sidoinkomster som inte registreras, som han skulle åka till Iran för?
Jag fattar det som att han åkte till Iran, för att han var "fruktade för sitt liv här" och kom tillbaka i tid för rättegången. Så ...Iran är tryggare än Sverige? Kanske det! :nailbiting:

Det är häftigt att vara skattebetalare i Sverige, som Mona Sahlin sa en gång. Skithäftigt, verkligen! :up:
 
Inte helt offtopic anser jag, en berättigad fråga i sammanhanget: Kan någon ge en vettig förklaring till hur det kan komma sig att en person (målsäganden) som flytt från Iran och därför fått (tillfälligt eller permanent?) uppehållstillstånd här (och dessutom har ett antal brottsmål i sitt cv utförda här), kan åka till det land han flytt från på s e m e s t e r? Och vem pröjsar det?

Vad har det med misshandelsfrågan att göra? Huruvida man blir misshandlad på stan har mycket lite med ens semesterresor att göra känner jag spontant. Kanske läge att göra en ny tråd om du vill diskutera det.
 
Vad har det med misshandelsfrågan att göra? Huruvida man blir misshandlad på stan har mycket lite med ens semesterresor att göra känner jag spontant. Kanske läge att göra en ny tråd om du vill diskutera det.
Det är i allra högsta grad relevant för att få en helhetsbild av inblandade i målet? Men du kanske syftar på andra ej relevanta inlägg som tråden bär på, som tidigare nämnts av @ginnies tex?
 
Efter det att den ena av de två unga afghanska männen antastat ASAP Rocky m.fl. och vakten gjort försök att avvisa honom bestämmer sig han och hans kamrat för att följa efter ASAP Rocky m.fl. när de går därifrån. I klippen ser man hur ASAP upprepade gånger försöker undvika att ett allvarliga bråk uppstår, de byter väg och de uppträder neutralt och medlande. I slutet av klippet ser man hur de två unga afghanerna står en liten bit bort för att sedan gemensamt gå upp mot säkerhetsvakten. Det som följer efter det är att den ena mannen, målsägaren, angriper säkerhetsvakten från ena sidan samtidigt som den andre går upp på vaktens andra sida.

Om det var så att målsägaren och hans kamrat beväpnade sig med kniv(ar) eller något annat vapen innan de beslöt sig för att följa efter ASAP Rocky är det som jag ser det förberedelse till grov misshandel. Möjligen kan man om de bar kniv redan innan de träffade på ASAP hävda att det enbart handlar om brott mot knivlagen, jag tycker det är fel men jag vet inte hur praxis ser ut.

Frågan har dock mindre betydelse eftersom de passerat försökspunkten när de påbörjar angreppet mot säkerhetsvakten så rubriceringen bör vara försök till grov misshandel om de bar vapen.

Hade målsägaren och/eller hans vän kniv på sig vid tillfället?
 
Jag fattar det som att han åkte till Iran, för att han var "fruktade för sitt liv här" och kom tillbaka i tid för rättegången. Så ...Iran är tryggare än Sverige? Kanske det! :nailbiting:

Det är häftigt att vara skattebetalare i Sverige, som Mona Sahlin sa en gång. Skithäftigt, verkligen! :up:
Tror vi kan ta Mona med en nypa salt? 😉 Har inte hon reglerad pension (av fogden) pga skatteskulder? Det var väl ganska många år hon skulle klara sig på en "vanlig lön".
Men hon dyker nog snart upp igen.
 
Det är i allra högsta grad relevant för att få en helhetsbild av inblandade i målet? Men du kanske syftar på andra ej relevanta inlägg som tråden bär på, som tidigare nämnts av @ginnies tex?

Jag syftar på att du tog upp målsägandes semester. Jag ser inte att det har någon relevans för det brott som diskuteras här. Det spelar ju liksom ingen roll vart man varit på semester, för om ett angrepp på en ska klassas som misshandel eller inte?
 
Inte helt offtopic anser jag, en berättigad fråga i sammanhanget: Kan någon ge en vettig förklaring till hur det kan komma sig att en person (målsäganden) som flytt från Iran och därför fått (tillfälligt eller permanent?) uppehållstillstånd här (och dessutom har ett antal brottsmål i sitt cv utförda här), kan åka till det land han flytt från på s e m e s t e r? Och vem pröjsar det?

Hur ör det inte OT? Är det mer okej att spöa på en människa som flytt och fått TUT/PUT och reser till landet hen flytt från? Jag ser öht inte hur det skulle vara relevant på något sätt.
 
Det är i allra högsta grad relevant för att få en helhetsbild av inblandade i målet? Men du kanske syftar på andra ej relevanta inlägg som tråden bär på, som tidigare nämnts av @ginnies tex?
Inblandade? Alltså brottsoffer hade nog i allmänhet helst sluppit "bli inblandade".

Vi ser alla att du helst hade velat att den här tråden genomgående hade gått i främlingsfientlighetens tecken.
 
Det finns inte en svensk högerextrem sajt på hela internet som inte tar upp det där. Så tydligen är det jätterelevant ;)
Och nu tydligen på buke! Vad är vi här, är vi vänsterextrema, liberala, eller gröna, eller vad är vi här? Jag som inte har en aning om expressen, dn, svd, gp kanske är högerextrema eller inte vet inte riktigt hur jag ska klassa buke?

(ps! Om det alla är relevant? Fast imaginära tweets från trump, kanske är mer relevanta att raljera om? ds)
 
Vad har det med misshandelsfrågan att göra? Huruvida man blir misshandlad på stan har mycket lite med ens semesterresor att göra känner jag spontant. Kanske läge att göra en ny tråd om du vill diskutera det.
Relevant är det på så sätt att brottsoffret ville inte vara med på rättegången, eftersom han skulle på semester till Iran i 6 veckor.
Nu fick han ju skjuta på semestern och vara med ändå.
 
Och nu tydligen på buke! Vad är vi här, är vi vänsterextrema, liberala, eller gröna, eller vad är vi här? Jag som inte har en aning om expressen, dn, svd, gp kanske är högerextrema eller inte vet inte riktigt hur jag ska klassa buke?

(ps! Om det alla är relevant? Fast imaginära tweets från trump, kanske är mer relevanta att raljera om? ds)

Vi är nog en salig blandning här, och jag hoppas att vi fortsätter vara det.

Har de tidningarna du nämner tagit upp målsägandes semester som relevant i bedömningen av misshandelsmålet?
 
Vi är nog en salig blandning här, och jag hoppas att vi fortsätter vara det.

Har de tidningarna du nämner tagit upp målsägandes semester som relevant i bedömningen av misshandelsmålet?
Ursäkta mig, men snälla kan inte du be att få moderera den här tråden så du kan ta bort allt som inte är relevant i bedömningen av misshandelsmålet? Ops, det blev inte så många inlägg kvar här!
 
Relevant är det på så sätt att brottsoffret ville inte vara med på rättegången, eftersom han skulle på semester till Iran i 6 veckor.
Nu fick han ju skjuta på semestern och vara med ändå.

Så många det finns som tror att deras semesterplaner kan flytta både rättegångar, arbetsplanering, skolprov, operationer m.m....

Det är självklart att han som alla andra får pallra sig till rättegången om det inte föreligger synnerliga skäl (och dit räknas inte en vanlig semester), och det gjorde han ju. Så varför fortsätta älta hans fråga om datum? Rättegången blev av, han kom dit, semester-case closed snabbare än kvickt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp