A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men exakt vad har hans eventuella semesterplaner att göra med att han blev misshandlad, vad för relevans har det för vad han blev utsatt för?
Som jag skrev, relevansen var att han inte ville vara med på rättegången pga andra planer. Har inte skrivit något om relevansen för gärningen. 😊
 
Oavsett om någon tidning skrivit om det eller inte, så har det noll och ingen juridisk relevans för målet.

Absolut inte, vilket jag redan skrivit. Men då @honung antydde att dessa tidningar tagit upp just det hon gör, så undrar jag om det är sant. Jag har själv inte läst alla de tidningarna senaste veckan.
 
Ursäkta mig, men snälla kan inte du be att få moderera den här tråden så du kan ta bort allt som inte är relevant i bedömningen av misshandelsmålet? Ops, det blev inte så många inlägg kvar här!

Jag har inte bett om att få moderera tråden. Jag konstaterade bara att det är irrelevant för bedömningen av misshandeln vart målsägande har varit på semester.
 
Så många det finns som tror att deras semesterplaner kan flytta både rättegångar, arbetsplanering, skolprov, operationer m.m....

Det är självklart att han som alla andra får pallra sig till rättegången om det inte föreligger synnerliga skäl (och dit räknas inte en vanlig semester), och det gjorde han ju. Så varför fortsätta älta hans fråga om datum? Rättegången blev av, han kom dit, semester-case closed snabbare än kvickt.
Samtidigt kan jag förstå att folk tycker det är konstigt att en person som har flytt för sitt liv, inte önskar närvara vid sin egen rättegång, för att man ska på semester 6 veckor i det land man flydde ifrån, när man lever på försörjningsstöd.
Det är nog därför det här tagits upp i radioprogram och tidningar. Jag vet inte.
 
Som jag skrev, relevansen var att han inte ville vara med på rättegången pga andra planer. Har inte skrivit något om relevansen för gärningen. 😊

Med tanke på det som skrivs både här och på andra ställen är det lätt att se det där i mönstret av allt som skrivs och sägs i ett riktat syfte att misskreditera målsägande. Om man inte menar att delta i den nedsvärtningskampanjen så är det lämpligare att diskutera frågan om vad som bör vara berättigade skäl till att få en rättegång (eller skolprov, eller jobbpass, eller operation, osv) flyttad i en generell tråd, eftersom det - som du själv skriver - inte har någon relevans i det aktuella fallet för tråden.
 
Samtidigt kan jag förstå att folk tycker det är konstigt att en person som har flytt för sitt liv, inte önskar närvara vid sin egen rättegång, för att man ska på semester 6 veckor i det land man flydde ifrån, när man lever på försörjningsstöd.
Det är nog därför det här tagits upp i radioprogram och tidningar. Jag vet inte.

MEN DET ÄR INTE RELEVANT FÖR HURUVIDA MAN BLIVIT MISSHANDLAD ELLER INTE!?

Misshandeln tillbakabildas liksom inte för att man kanske hade planer och önskan att umgås med sin familj/släkt eller vem man nu ska besöka...

Målsäganden ville ju uppenbarligen vara med, eftersom han var närvarande. Så varför skriver du att han inte ville vara med?
 
Med tanke på det som skrivs både här och på andra ställen är det lätt att se det där i mönstret av allt som skrivs och sägs i ett riktat syfte att misskreditera målsägande. Om man inte menar att delta i den nedsvärtningskampanjen så är det lämpligare att diskutera frågan om vad som bör vara berättigade skäl till att få en rättegång (eller skolprov, eller jobbpass, eller operation, osv) flyttad i en generell tråd, eftersom det - som du själv skriver - inte har någon relevans i det aktuella fallet för tråden.
Det har ju absolut inte Trump heller. Men han har ändå fått otaliga inlägg. 😊
 
Jag har inte bett om att få moderera tråden. Jag konstaterade bara att det är irrelevant för bedömningen av misshandeln vart målsägande har varit på semester.
Nej, jag föreslog att du skulle be om att få göra det. Och ingenstans har varken jag eller någon annan sagt att målsägandes semesterplaner är relevant för bedömningen av misshandelsmålet. Vi är inte i rättssalen nu?

Jag tycker att det är relevant i perspektivet vem målsäganden är, och eventuella syften med att trakassera en världsartist på en öppen gata i Stockholm, landet han flytt till - oavsett bukerätten hört talas om ASAP Rocky tidigare eller inte.
 
Nej, jag föreslog att du skulle be om att få göra det. Och ingenstans har varken jag eller någon annan sagt att målsägandes semesterplaner är relevant för bedömningen av misshandelsmålet. Vi är inte i rättssalen nu?

Jag tycker att det är relevant i perspektivet vem målsäganden är, och eventuella syften med att trakassera en världsartist på en öppen gata i Stockholm, landet han flytt till - oavsett bukerätten hört talas om ASAP Rocky tidigare eller inte.
Alltså va? Vad spelar det för roll om han flytt hit?
Är väl ingen skillnad på folk och folk..
 
MEN DET ÄR INTE RELEVANT FÖR HURUVIDA MAN BLIVIT MISSHANDLAD ELLER INTE!?

Misshandeln tillbakabildas liksom inte för att man kanske hade planer och önskan att umgås med sin familj/släkt eller vem man nu ska besöka...

Målsäganden ville ju uppenbarligen vara med, eftersom han var närvarande. Så varför skriver du att han inte ville vara med?
Initialt uppgav han själv att han inte ville vara närvarande pga ovanstående.
Hade han inte sagt så, hade inte blivit skriverier och folk stört sig?
Han vet ju hur det fungerar i tingsrätten. Man blir kallad - Man går dit.
 
Samtidigt kan jag förstå att folk tycker det är konstigt att en person som har flytt för sitt liv, inte önskar närvara vid sin egen rättegång, för att man ska på semester 6 veckor i det land man flydde ifrån, när man lever på försörjningsstöd.
Det är nog därför det här tagits upp i radioprogram och tidningar. Jag vet inte.
Vilka radioprogram och tidningar? Jag såg i en tidning att målsägarbiträdet sa att killen fått ställa in en resa till ett bröllop i Iran eftersom rättegången kom i vägen. Det är allt jag sett.
 
Trumps försök till att påverka rättsprocessen har diskuterats, och det är berättigat tycker jag eftersom hans avsikt var att ha en påverkan. Trumps semesterplaner har inte diskuterats.
Och jag tycker det är helt OT då svenska domstolar inte är politiskt tillsatta/styrda.
 
Inte helt offtopic anser jag, en berättigad fråga i sammanhanget: Kan någon ge en vettig förklaring till hur det kan komma sig att en person (målsäganden) som flytt från Iran och därför fått (tillfälligt eller permanent?) uppehållstillstånd här (och dessutom har ett antal brottsmål i sitt cv utförda här), kan åka till det land han flytt från på s e m e s t e r? Och vem pröjsar det?
Jag har en kollega som flytt från Iran, fått uppehållstillstånd i Sverige och skulle inte kunna flytta tillbaka pga det hen flydde ifrån. Semestra där kan hen dock göra. Så jo, det är möjligt. Troligen beroende av flyktanledning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp