AA möten. Hur går dom till?

En kompis som jobbar som sjuksköterska kunde bekräfta att det var ansträngd lever :(

Aj då :heart På ett sätt kanske det var bra ändå, för nu har du svart på vitt att du måste göra en förändring. Så slipper du fundera på om du tagit rätt beslut eller inte.

Du har ett fantastiskt nyktert eller nyktrare liv framför dig, beroende på var du nu landar i det hela. Pinterest har fullt med riktigt trevliga recept på alkoholfria drinkar, och bra artiklar om nykterhet. Jag har själv en mapp :heart
 
Aj då :heart På ett sätt kanske det var bra ändå, för nu har du svart på vitt att du måste göra en förändring. Så slipper du fundera på om du tagit rätt beslut eller inte.

Du har ett fantastiskt nyktert eller nyktrare liv framför dig, beroende på var du nu landar i det hela. Pinterest har fullt med riktigt trevliga recept på alkoholfria drinkar, och bra artiklar om nykterhet. Jag har själv en mapp :heart

Ja verkligen, var sugen på vin idag. Inte efter detta... hon skrev visserligen "snudd på ansträngd lever".
Men ja, det är ju ett starkt tecken på att jag valt rätt.
:heart
 
Jag tror också att det är lite bra att det faktiskt fanns ett konkret bevis i blodprovet på att det är dags att göra något. Och något att skrämma upp dig själv med när du får en impuls att dricka. Det är en sak att misstänka att det är en konsumtion som är skadlig, och en helt annan att få det bekräftat.

Jag tror att du på sikt kommer att få ett helt nytt liv ut av detta. :heart
 
Jag vill bara titta in och säga heja dig! Så modig du är!

Jag är typ jämngammal med dig och känner igen mig i mycket av vad du skriver. Jag har alltid haft en känsla av att min alkohol-personlighet är bättre än min nyktra version. Full är jag öppen, rolig och till och med lite charmig. Nykter är jag socialt obekväm och tråkig. Att det alldeles för ofta tippade över och att jag blev "den fulla" på många fester var liksom priset jag fick ta för att få vara rolig. Och ångesten dagen efter. Och skammen över att vara den där som inte kan kontrollera sig. Och mående.

Jag var inte alls lika modig som dig som faktiskt tar tag i det, men i samband med andra stora livsförändringar så gavs jag en möjlighet att ta en lång paus från allt sånt som tidigare triggat mig att dricka mig rolig. Och det är förbannat skönt! Jag dricker fortfarande alkohol idag, men på ett annat sätt och i väldigt små mängder. Jag kan ibland nostalgiskt sakna enstaka ögonblick från mitt "roliga fulla jag", men att få vara nyktra jag, med all dess tråkighet, ger mig så mycket mer livskvalitet. Jag hoppas att den resa du är inne på nu leder dig till något liknande ställe!
 
Jag vill bara titta in och säga heja dig! Så modig du är!

Jag är typ jämngammal med dig och känner igen mig i mycket av vad du skriver. Jag har alltid haft en känsla av att min alkohol-personlighet är bättre än min nyktra version. Full är jag öppen, rolig och till och med lite charmig. Nykter är jag socialt obekväm och tråkig. Att det alldeles för ofta tippade över och att jag blev "den fulla" på många fester var liksom priset jag fick ta för att få vara rolig. Och ångesten dagen efter. Och skammen över att vara den där som inte kan kontrollera sig. Och mående.

Jag var inte alls lika modig som dig som faktiskt tar tag i det, men i samband med andra stora livsförändringar så gavs jag en möjlighet att ta en lång paus från allt sånt som tidigare triggat mig att dricka mig rolig. Och det är förbannat skönt! Jag dricker fortfarande alkohol idag, men på ett annat sätt och i väldigt små mängder. Jag kan ibland nostalgiskt sakna enstaka ögonblick från mitt "roliga fulla jag", men att få vara nyktra jag, med all dess tråkighet, ger mig så mycket mer livskvalitet. Jag hoppas att den resa du är inne på nu leder dig till något liknande ställe!

Tack, och tack för att du delar med dig :heart

Det låter ju verkligen som mig, sen vet jag att jag är rolig och charmig nykter också... men det tar längre tid att komma fram till det.

Skönt att höra att du faktiskt kan dricka med kontroll. Det är väl lite dit jag vill komma, om jag nånsin tar mig dit, annars får jag vara utan :)
 
@pepp har läst hela tråden och vill bara skicka med att du är klok, modig och snäll mot dig själv som börjar ta tag i detta. Ska tänka på dig lite extra i helgen. Andra har redan skrivit så mycket bra saker i den här tråden så jag har inte mycket att tillägga.

Tack! :heart
Jag är egentligen inte speciellt snäll mot mig själv, eller jag är väl iom att jag ser problemet.
Men annars klankar jag lätt ner på mig själv :(
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
927
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 692
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 646
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 001
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp