Ååå en brun!!!

Centaur

Trådstartare
:love:
Hittade en brun Prestige till salu, men den är en bomvidd för smal.... :( Sugen på att köpa den, men hur mkt kostar det att ändra bommen? Vart gör man det??

Min svarta är ju praktisk men såå tråkig....

Sv: Ååå en brun!!!

Vet inte men kan inte låta bli att kommentera. håller med - brun är UNDERBART. mitt mål att hitta också - har tyvärr svart just nu, det är ju tyvärr en så mycket vanligare färg.... avundsjuk!

På vår hästbutik här på orten kostar det 1500 kr att värma om bommen om man inte köpt sadeln där. Vet inte om det är gängse pris.

Ja verkligen! :love: Han är såå mkt snyggare i brunt. Hans hopputrustning är brun, men jag rider ju nästan bara dressyr (eller ut).... Men det är svårt att hitta beg. brun dressyrsadel av dom märken som min häst kan ha, Prestige och Jaguar.. 99% är svarta. Skulle givetvis kunne köpa en helt ny, men har förlorat så himla mkt pengar på att köpa nya sadlar som jag fått sälja efter ett tag.. :crazy: Så har lovat mig själv att köpa begagnad.... För hans sadel är egt perfekt, den har bara fel färg... :angel:

Okej, så det går att göra lite här och var? Har nämligen hört att man måste skicka sadeln till equalityline, men då är det tydligen fler än dom som kan fixa det då.

Kontakta EL, de har en lista på vilka sadelmakare som är godkända att göra det. Om inte sadelmakaren är officiellt godkänd av EL (alltså innehar ett diplom/auktorisering) gäller inte garantierna efteråt.

Det var billigt! :)

D_K: Har EL nån mailadress?? Har inte hittat nån på hemsidan?

Om du har en sadel som passar perfekt så varför köpa en ny?? :confused: Det verkar dumt tycker jag. De flesta har ju ganksa svårt att hitta en sadel som passar och bara för att du har hittat en likadan sadel som den du har nu så betyder det inte att den ligger likadant. Alla sadlar är lite individuella. Speciellt begagnade när de har formats efter en annan häst innan.

malu

Så himla olik kan den ju knappast vara? Jag vill ju ha en brun sadel..... :p Och ja, jag har haft svårt att hitta sadel till honom, men det här är ju precis samma märke och modell.

Har hört om några som har exakt samma sadel i samma bomvidd osv. men de kan inte byta för de ligger inte lika på hästarna. De har också hästar som är helt olika i ryggarna...

Fast om du har råd att ligga ute med pengar för två sadlar så kan du ju alltid köpa den bruna och kolla ;)

Jo, men grejen är ju att jag måste ändra bommen på den först. :crazy: Han har ju en 34a nu...

Det som skiljer sig mellan den sadeln och din sadel kan du nog fixa med en omstoppning. Såvida inte bommen är defekt och sned.

Centaur skrev:
:love:
Hittade en brun Prestige till salu, men den är en bomvidd för smal.... :( Sugen på att köpa den, men hur mkt kostar det att ändra bommen? Vart gör man det??

Min svarta är ju praktisk men såå tråkig....

Varför inte byta den mot din svart?? Om det är ett företag som säljer den förståss :idea: Många tar ju inbytes sadlar....
Värdera sadeln och se vart det lutar....om det blir för dyrt eller så...
Kan väl vara en ide´?

Ja det är ett företag, tänkte på det jag också. Min är dessutom nyare!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
7
· Visningar
2 018
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och... 2
Svar
37
· Visningar
4 238
Senast: svea
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 964
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka