Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En JÄTTERÅTTA, alla råttors fader om vi säger så![]()
Råttor som är så söööta?
Blev riktigt ledsen när jag hittade ett av stallkattens offer i foderkammaren häromdagen, död och lite tuggad på.... Resten av stallkamraterna kände inte riktigt samma sorg som jag...
Skulle nog behöva vara mååånga råttor innan jag tog till åtgärder, men så har man allt råttsäkrat med då man vet vad de små sötnosarna är kapabla till....
//Kira2002 som haft tamråttor i många herrans år och tycker deras vilda kusiner är jättecharmiga...!
Och en död råtta är en bra råtta!
Vi har nån enstaka råtta i vårat stall, men har väldigt mkt möss. Hade inte brytt mig om det inte vore för att dom gnager sönder våra hösilage balar.. Lite tråkigt att behöva slänga hösilage pga det.. Har stora rundbala dessutom så det blir ju en hel del man får slänga pga att de där små odjuren gnager hål i plasten...
Fyyyy vad äckligt!!
Äter råttor möss?? *ryyys* nästan som kannibaler då ju..
Råttor äter allt som inte hinner undan
Själv är jag knasig nog att hålla dem som sällskapsdjur
![]()
min ridlärare har berättat att på en ridskola hon var chef på för lääänge sen fick de enorma råttor större än katter, runt 50-60cm långa UTAN svansen inräknat. de råttorna sprang på kanten av spiltväggarna
rev ett barn och en häst, så de fick stänga stallet och utrota dem.
råttor är ju farliga. kan skada allvarligt och bär massa smittor. kom ihåg att det var råttan som tog med pesten till sverige från första början.
Det är råttor. Möss har jag inget emot. Har katter hemma men de går sällan åt det hållet. Har aldrig sett dem jaga där om de inte har varit där med mig, de följer ibland med på promenad..
Giftet ligger i behållare som ska var husdjurssäkra.
Någon råtta då och då kan jag stå ut med, men nu formligen springer de runt fötterna på mig..
Läste någon annanstan att det var ett råttår iår.