Sv: Äckel och snusk RÅTTOR..
Detta är en typisk åsikt som vi bortskämda i västvärlden kan ha, tänk t.ex. på all mat och säd för odling som blir förstörd av råttor i t.ex. Indien. Om inte religionen förbjöd det skulle alla jaga råttor och ha mer mat och utsäde. Detta är en förenkling, jag vet men jag blir så arg och trött på oss bortskämda och på religioner av alla slag som försvårar livet för folk och fä.
Zsara/Zsara! Jag håller med dig i allt du skriver.Det är ofattbart hur många hemska och vidriga råttplågare och musplågare som det finns.
Råttdjursplågare har någon form av kollektiv störning,när dom hetsar varandra indirekt eller direkt för att plåga råttor och möss.Jag önskar att råttor och möss en dag blir helgade och fridlysta som i norra Indien,för då kan inte folk vara stygga mot råttdjuren längre.Råttor och möss är hemlösa och dom skall få skyddade och inhängnade platser att vara på.Råttor och möss skall behandlas med respekt.
Jag får också ångerst när jag tänker på hur råttor och möss får lida för cyniska människors grymheter. Men ni få råttdjursvänner som har skrivit här på denna tråd och har empati för råttor och möss,får dock min sympati.
Råttdjur är förföljda,och råttor har det allra svårast.
Detta är en typisk åsikt som vi bortskämda i västvärlden kan ha, tänk t.ex. på all mat och säd för odling som blir förstörd av råttor i t.ex. Indien. Om inte religionen förbjöd det skulle alla jaga råttor och ha mer mat och utsäde. Detta är en förenkling, jag vet men jag blir så arg och trött på oss bortskämda och på religioner av alla slag som försvårar livet för folk och fä.