Ackordshästar?

C

cafu

Är nyfiken på om det finns fler som har, eller står i kö för att få, en brukshäst (ardenner/nordsvensk)från Ackordshäststiftelsen?

För den som inte känner till stiftelsen äger de ett visst antal, och köper dessutom in några ytterligare årligen, arbetshästar som är placerade eller placeras ut hos fodervärdar runt om i Sverige. Kravet är att hästen ska hållas körbar.
 
Sv: Ackordshästar?

min sambo har en som ska gå tillbaka till stiftelsen igen senare i år då han varit ställföreträdare för en häst som varit utlånad till beridna högvakten. har sett några gånger på blocket folk som vill överlåta acordshästar men det är inte så ofta.
 
Sv: Ackordshästar?

Vad konstigt, jag trodde det var stiftelsens uppdrag att omplacera sina egna hästar?

min sambo har en som ska gå tillbaka till stiftelsen igen senare i år då han varit ställföreträdare för en häst som varit utlånad till beridna högvakten. har sett några gånger på blocket folk som vill överlåta acordshästar men det är inte så ofta.
 
Sv: Ackordshästar?

Vi har en häst från ackordstiftelsen. Han är dock inte körbar längre mest p.g.a hans psyke.
En Nordsvensk f 85 Lukas
5446218.jpg


Jag tror inte ackordhäststiftelsen följer upp så väldigt noga hur hästarna har det hos fodervärdarna m.m.
 
Sv: Ackordshästar?

Stallägaren till stallet där jag står har en ardenner från ackordhäststiftelsen. Helt underbar :love:

13719889.jpg

13722977.jpg
 
Sv: Ackordshästar?

Jag tror inte ackordhäststiftelsen följer upp så väldigt noga hur hästarna har det hos fodervärdarna m.m.

Nej det gör de inte, det vet jag av egen erfarenhet :mad::devil: fattar inte varför den stiftelsen äger fler hästar än de kan hålla reda på.
 
Senast ändrad:
Sv: Ackordshästar?

Min kompis har ett sto. Kravet är INTE att dn ska hållas körbar. Detta sto går inte att köra efter en trafikolycka tex.
 
Sv: Ackordshästar?

Kravet är INTE att dn ska hållas körbar.
Tanken är nog det i alla fall. Kravet för att de ska köpas ac Ackordshäststiftelsen är att de är körda. Jag har sålt tre ackordshästar och hållt på dem tills rätt fodervärd dykt upp. En del fodervärdar har jag nekat.
 
Sv: Ackordshästar?

Tanken är nog det i alla fall. Kravet för att de ska köpas ac Ackordshäststiftelsen är att de är körda. Jag har sålt tre ackordshästar och hållt på dem tills rätt fodervärd dykt upp. En del fodervärdar har jag nekat.

Ardennern som vi har från ackordhäststiftelsen var inte inkörd när vi 'fick' henne.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 140
Senast: Mia_R
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 346
Hundavel & Ras Sitter i den förmånliga men svåra situationen att ha valmöjligheter på valp. Och vet inte hur/om/varför jag ska välja! Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: Laa
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 085
Senast: lbb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp