Bukefalos 28 år!

AD-droppar - är det farligt i stora doser?

mian1

Trådstartare
Fick tips om att ge Doris 5 droppar 2 gånger i veckan för att ge henne lite mer vitaminer. I dag hade hon hittat flaskan och doserat efter behag :smirk:
Kan det vara farligt om hunden har druckit upp en hel flaska? För det har hon gjort!
 
Om det är som med barn så är det inte livsfarligt precis. Men då ska du inte ge henne några mer droppar förän vid den tiden då flaskan egentligen skulle vara slut. Jag vet ju inte om det är så med hundar också men med barn gör man så i allafall...
 
AD-vitaminer är giftiga i större doser än rekomenderat för de är fettlösliga så man kissar inte ut "överskottet" som man gör om man överdoserar vattenlösliga vitaminer som tex C-vit. Jag skulle ringa till en vet. om jag var du. /LT
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
817
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: zelma123
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 003
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Vilken ras passar mig?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp