Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har själv tagit upp den frågan med vården för flera år sedan och också blivit utredd för det. Men psykologen hänvisade alla besvär till autism (som jag inte heller fick diagnos på den gången).

Idag fick jag frågan av arbetsterapeuten angående add för hon såg att det fanns tecken på det. Men ja, vården tycker ju inte att jag har add.

That´s it liksom.
 

Eh, nja.
Eftersom jag gav dig svar i en annan tråd angående Lamotrigin/ Lamictal, vet jag med ganska stor säkerhet att du blivit erbjuden detta. (Jag äter själv samma medicin och det var anledningen till att jag svarade).
Mina mediciner gör att jag fungerar (riktigt bra faktiskt!). Biverkningar eller inte, alternativet var liksom så mycket värre.
Jag frågar igen: Om alternativet till att låta bli att medicinera är så mycket värre, varför kan du i hela fridens dar inte ge det en chans? Vad är det värsta som kan hända (jo, jag vet, biverkningar och ångest. Du står inte ut. Men det gör du ju inte nu heller).
För mig var det att välja livet eller låta bli.
Och jodå, jag har ADD (numera ADHD), GAD och PTSD. Men i helvete att jag tillät det att ta över mitt liv.

Du kämpar, men stångar dig konstant blodig. Någonstans måste du faktiskt välja en annan väg. För det du gör nu fungerar ju bevisligen inte. Du skriver konstant att du försöker.
Men allvarligt, du traskar i samma hjulspår och förändrar inte ett jota.
Visste inte att det var samma medicin.

Total panik är värre än det här. Inget blir bättre om det adderas skräck och trauma till mitt liv.
 
Visste inte att det var samma medicin.

Total panik är värre än det här. Inget blir bättre om det adderas skräck och trauma till mitt liv.
Well, jag valde mediciner pga att det hade adderats skräck och trauma i mitt liv. Ångest är inte skräck och trauma, jag lovar.
Du kan säkert be om att få bli inlagd när du provar nya mediciner.
Jag vet att det kommer en mängd ursäkter till varför det inte går, så jag vet inte varför jag ens försöker nå fram.
Kanske måste du nå botten för att söka en förändring.
 
Du kan säkert be om att få bli inlagd när du provar nya mediciner.

Det här är min tanke också. Jag vill inte mena att propsa på om vare sig det ena eller andra men finns det någon medicin som faktiskt varit uppe för diskussion och som av vården kan anses vara motiverad att prova, och det främst är en stark rädsla för insättningen och hur det skulle kännas som hindrar, så skulle väl frågan om möjlighet till planerad inläggning i samband med insättningen i alla fall kunna vara väl värd att lyfta (d.v.s. om det inte är en fråga som redan varit uppe).

Om det skulle kunna ses som en möjlig väg till att vilja/våga prova, såklart.
 
Jag valde igår att radera denna tråd av lite olika skäl. Den var inte särskilt trevlig. TS hade låst den vilket jag också gör. Jag har rensat bort mer än 50% av inläggen framförallt i slutet då början väl kan anses ok?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
34
· Visningar
2 090
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 975
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp