Adventskalender 2021 - öppningstråden

Jag skulle säga att marsipanen ändå var det mest ätliga.
Och då får ni tänka på hur gott ett 2 centimeter tjockt lager marsipan verkligen är 🙄

Det var ju ”bara” det beiga lagret som var marsipan, det vita lagret var sugarpaste. :yuck:

Den gick ju inte att skära i skivor heller. Mamma fick ett mindre utbrott och serverade tillslut en tallrik med stora smulor av kaka och strimlad marsipan/suragpaste. :laugh:
 
Det var ju ”bara” det beiga lagret som var marsipan, det vita lagret var sugarpaste. :yuck:

Den gick ju inte att skära i skivor heller. Mamma fick ett mindre utbrott och serverade tillslut en tallrik med stora smulor av kaka och strimlad marsipan/suragpaste. :laugh:
Så var det kanske! Ännu äckligare med sockerpasta dock 😂😂

Ja det var inte många rätt där! Snacka om antiklimax med sista luckan som man ändå tror ska vara den bästa 😂
 
Så var det kanske! Ännu äckligare med sockerpasta dock 😂😂

Ja det var inte många rätt där! Snacka om antiklimax med sista luckan som man ändå tror ska vara den bästa 😂
Det var faktiskt vad jag hade förväntat mig eftersom såna kakor är tradition till jul i England. Det gör dem verkligen inte godare, jag testade en tunn skiva när jag pluggade där för många år sen, och det är bland det värsta jag någonsin smakat .
 
Det var faktiskt vad jag hade förväntat mig eftersom såna kakor är tradition till jul i England. Det gör dem verkligen inte godare, jag testade en tunn skiva när jag pluggade där för många år sen, och det är bland det värsta jag någonsin smakat .
Det stod ju i innehållsförteckningen att det skulle vara en julkaka sista dagen och jag visste också att jag inte skulle tycka om den. :laugh:
 
Var ju rätt aktiv här i början men sedan tappade jag det… men nu har jag i alla fall öppnat alla luckor och här är hela Penstore-kalendern, jag är rätt nöjd men kommer inte köpa den igen :)
E6ED419E-5AE7-40B9-92C6-EE1BC77B8568.jpeg
 
Ska försöka fota den andra halvan av min tyska Nivea men är verkligen jättenöjd:) Mycket fukt och flera större burkar/förpackningar. Tveksam på om jag vågar köpa den nästa år men funderar på Yves Rocher. Den där mymuesli-kalendern med gröt har torterat mig i flera år... Så nu får det nog vara slut på den längtan:o Drömmen är den där delikatess-kalendern för burkarna
:rofl:
 
Tror redan någon öppnat den här så inte superspännande för er kanske 😜
Men hallå, vi är väl alla kalendernördar här? Klart vi vill se 😁

Jag har kvar att öppna min Mac kalender som kom i dagarna, funderar på att öppna den upp mot min födelsedag nu i vår ^^
Du lär inte bli besviken! 😍 Åtminstone inte om du gillar läppstift 😁
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 834
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 613
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp