Adventskalendertråden 2021

Jag kikade lite på förra årets tråd men hade ingen själv då, nu lutar det åt att skaffa en i år dock :) planen är nåt ätbart/drickbart men funderar på Lumene, älskar märket men blir lätt snål... får se vad som blir :)
 
Jag hade lykos förra året, var väldigt nöjd. Gjorde också en egen till mannen och mini som blev bra. Mini köpte jag en stor Duplo till, blev mkt när man dela upp det med bitar och figurer i små paket ^^ får se vad det blir i år, kanske pixikalender ✨🤗
 
Dottern börjar bli stor nu och det börjar bli svårt att hitta 24 små paket som blir intressanta. Så jag funderar på att ge henne adventspaket istället. D.v.s. 4 lite större paket som hon får öppna på advent. Istället för ett paket per dag. Jag brukar göra egen paketkalender till henne.
 
Jag var med i en frökalender via facebook förra året. Kul! 24 personer gjorde 25 fröpåsar och skrev sitt nummer på. Skickade till organisatören med frankerat svarskuvert. Fick tillbaka olika fröer i 24 numrerade små påsar/paket. Älskade det! Mitt i det mörkaste, att få odlingsinspiration och hopp om nytt liv då var toppen.

Jag blev förvånad över att det var så mycket blomsterfröer, hade inte tänkt att folk kunde dela annat än ätbart. :laugh: I år har jag gått med i en med bara ätbara fröer. Det ser jag fram emot!


Åh! Jag följde förra årets kalendertråd med spänning och lite avundsjuka. Samtidigt blir jag så himla snål när det väl är dags att köpa egen. Fundera på något inte allt för allvarsamt och snordyrt, typ en tekalender eller en finare chokladkalender eller så. Tips mottages gärna !

Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
En måste inte köpa något om en inte vill för att få en kalender!

Edit: jo ett par frimärken.
 
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.

I chokladkalendern jag köpt är alla bitar supergoda! Nougat, nötter, chokladtryffel osv. Mums!
 
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Om jag köper en chokladkalender med marsipan i så VET jag att jag kommer att älska varenda bit. Inga problem där.... ;)
 
Jag var med i en frökalender via facebook förra året. Kul! 24 personer gjorde 25 fröpåsar och skrev sitt nummer på. Skickade till organisatören med frankerat svarskuvert. Fick tillbaka olika fröer i 24 numrerade små påsar/paket. Älskade det! Mitt i det mörkaste, att få odlingsinspiration och hopp om nytt liv då var toppen.

Jag blev förvånad över att det var så mycket blomsterfröer, hade inte tänkt att folk kunde dela annat än ätbart. :laugh: I år har jag gått med i en med bara ätbara fröer. Det ser jag fram emot!





En måste inte köpa något om en inte vill för att få en kalender!

Edit: jo ett par frimärken.
Vilken rolig idé med frökalender!
 
Jag har en våd (eh, heter det ens så?) i ylle som min mormor gjorde åt mig som liten. Det är en adventskalender med små ringar där en knyter fast små paket. Den är jättefin, min mor gjorde åt mig och syrran (som har en egen) när vi var små. Jag har varit lite sugen på att pyssla ihop en adventskalender åt min sambo på den, men får se om jag orkar/hinner i år (måste ju komma på bra grejer också..).
 
Nu när ämnet kom upp så fick jag en jättebra idé så har lagt en bevakning ifall Lakritsfabriken kommer ut med en kalender i år, den de hade förra året var glutenfri! Min pappa är lakritsälskare och besviken över att det mesta innehåller mjöl. Han fyller dessutom år i november så förhoppningsvis klaffar allt så han får den i födelsedagspresent :D

Funderar på att ge farmor och mormor adventskalendrar också, som en tidig julklapp. Speciellt min farmor skulle bli jätteglad, hon älskar att öppna paket och man kan ju göra egna! Får se vad jag hittar på :D
 
Jag köpte kalendern från YesStyle ifjol. Jag har använt alla produkter utom fyra som jag gett bort till personer med hudtyp eller hudnyans som produkterna passar bättre för. Det blir antagligen en likadan i år, då jag älskar asiatisk hudvård och gärna testar mer asiatiskt smink. Den släpps en gång i veckan i några veckors tid och det handlar om sekunder om man ska lyckas klicka hem den, vilket jag tycker är både kul och frustrerande. Jag skulle dock inte köpa en skönhetskalender utan att först se en spoiler på hela innehållet, är kalendern sämre än tidigare år så köper jag någon annan, kanske Skincity eller Lyko?
 
Vilken kul tråd! Jag tar gärna emot tips om vilken skönhetskalender jag ska ha i år 🙂 Har haft Body Shops samt Rituals tidigare år, och är mer inne på dusch/hår/kropp/dofter än ansiktsvård. Är för lat för sånt som serum/ansiktsmasker liksom ...
 
Jag köpte förresten en ölkalender i fars dagpresent åt min exman (innan han blev ex, då :D). Den var väldigt rolig, öl från hela världen och alla möjliga olika typer. Tips om någon gillar öl här. Själv hade jag velat ha en med mousserande men de verkar ju aldrig säljas i Sverige...
 
Jag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att vissa kom tidigt förra året... Men undrar om det inte är rekordtidigt för för två veckor sedan såg jag reklam för Bodyshops kalendrar. Idag såg jag att de skulle släppas 31 augusti... :o Idag såg jag också spoilers för andra skönhetskalendrar... Lite dubbelt för då känns det som sommaren snart är slut samtidigt som jag älskar kalendrar!

Men det fick mig i alla fall att börja fundera på vad jag vill ha för kalender... Jag älskar ju skönhetskalendrar så blir säkert någon sådan... Men sen tänkte jag också köpa någon te-kalender... Såg att några såna redan var på väg ut i affärer också....
Och kanske något mer...
Jag köpte en tekalender på rea i januari så den ligger och väntar i skafferiet 😁
Blir i vanlig ordning även Ikeas Kalender. Annars vet jag inte
 
Dottern börjar bli stor nu och det börjar bli svårt att hitta 24 små paket som blir intressanta. Så jag funderar på att ge henne adventspaket istället. D.v.s. 4 lite större paket som hon får öppna på advent. Istället för ett paket per dag. Jag brukar göra egen paketkalender till henne.
Vi har paketkalendrar till våra barn och det allra mesta är saker de ändå skulle behövt. Underkläder, schampo, tvål, hårsnoddar mm och begagnade böcker och liknande 😁
 
Mina strumpor ifrån förra årets strumpkalender är fortfarande några av mina favoriter och inget par har gått sönder eller ser slitna ut. ☺️

Jag vill ha någon chokladkakender, finns två chokladtillverkare i området så jag satsar nog på någon utav dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 096
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 911
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp