Adventskalendertråden 2021

Dottern börjar bli stor nu och det börjar bli svårt att hitta 24 små paket som blir intressanta. Så jag funderar på att ge henne adventspaket istället. D.v.s. 4 lite större paket som hon får öppna på advent. Istället för ett paket per dag. Jag brukar göra egen paketkalender till henne.

Vi har gjort det till varandra ett tag, jag å min man. Tycker det är smart, jag vill inte ha så mkt små prylar, helst inget godis och är kräsen på kaffe/te så då blir det ju lite svårt med småsaker 😅 i fjor fick jag lykos, också gjorde jag en till honom, funderar på om vi ska gå tillbaka till adventspaket, lr iaf på min till honom, för det var ganska svårt att komma på vettiga små paket.
 
Jag hade ju ganska många förra året 🙈 så Ska inte köpa lika många i år. Gillade tekalendern från the English teashop, så kanske en sån igen, men skulle vilja ha en BRA chokladkalender.
 
Någon som har tips på en bra chokladkalender? Ska vara ljus choklad och jag gillar nötter. Däremot går marsipan, alkohol, körsbär etc bort.
 
Förra året hade jag look fantastics kalender, och jag var jättenöjd med den, så det blir nog kanske den i år igen då.
Skulle gärna ha någon lyxigare chokladkalender också.
Det var även någon här som hade en kaffekalender, och det tyckte jag verkade spännande så det skulle jag gärna ha, men då jag bor i finland så är det inte alltid så lätt att få tag i ifall det inte kan beställas på nätet.
 
Förra året hade jag look fantastics kalender, och jag var jättenöjd med den, så det blir nog kanske den i år igen då.
Skulle gärna ha någon lyxigare chokladkalender också.
Det var även någon här som hade en kaffekalender, och det tyckte jag verkade spännande så det skulle jag gärna ha, men då jag bor i finland så är det inte alltid så lätt att få tag i ifall det inte kan beställas på nätet.
Kahls gick att beställa på nätet i alla fall! (Jag köpte min så men bor i Sverige). Var väldigt nöjd med den och kommer köpa igen!
 
Jag missade te-kalendern från Kränku förra året och vill gärna få tag på den i år. Hade en annan te-kalender då som jag gillade så kanske köper en sån också och har kalender även i januari 😁
 
Någon som har tips på en bra chokladkalender? Ska vara ljus choklad och jag gillar nötter. Däremot går marsipan, alkohol, körsbär etc bort.

Lindts stora har nötter, nougat osv. Ingen frukt, ingen alkohol. Tror inte det är nån marsipan. Chokladen är väl inte ljusljus men inte heller mörk och bitter.

I länken ser du hur den ser ut. Nåt år har jag köpt den på ICA och ett annat fanns den på Åhléns.

https://xperhotelsandtable.se/testat/under-chokladkalender-att-unna-sig/
 
I år funderar jag på en tekalender. Gillar te!
Såg att tidigare år har the English TeaShop haft kalender. Någon som har provat den? Gillade ni den?
 
I år funderar jag på en tekalender. Gillar te!
Såg att tidigare år har the English TeaShop haft kalender. Någon som har provat den? Gillade ni den?
Jag hade den förra året! Jag gillade den, de flesta teer var goda vad jag kommer ihåg. Lite jobbigt kanske, menär du nyfiken vad jag tyckte så skrev jag nog om varje smak I förra årets kalendertråd :) jag tror jag ska köpa den i år med, om jag inte hittar någon annan som lockar mer.
 
Jag hade den förra året! Jag gillade den, de flesta teer var goda vad jag kommer ihåg. Lite jobbigt kanske, menär du nyfiken vad jag tyckte så skrev jag nog om varje smak I förra årets kalendertråd :) jag tror jag ska köpa den i år med, om jag inte hittar någon annan som lockar mer.
Var det olika te varje dag eller upprepade det sig mycket?
Det är ju en mysig sak att göra- dricka en kopp te varje kväll med ny smak. :)
 
Var det olika te varje dag eller upprepade det sig mycket?
Det är ju en mysig sak att göra- dricka en kopp te varje kväll med ny smak. :)
Om jag inte minns fel så var det 12 olika smaker. Det var ett par som inte var så goda, men hittade 3 jag verkligen tyckte om och resten var helt okej.
Vanilla mint & mango, Ginger cranberry, White tea blueberry & elderflower vad supergoda och dom skrev jag upp för att försöka hitta igen men har inte lyckats med det.
 
Jag har hittat en brädspelskalender, isch. Så tror det får bli en sådan till mig och mannen 😁

Undrar också!

Precis som @TygerTyger så gillar jag inte shoppinghysteri eller saker jag inte använder men tycker det är otroligt mysigt med höst/jul/ALLT som hör till speciellt förberedelser. Denna var den första som lät intressant förutom något ätbart.

Har bara haft den billiga chokladkalendern tidigare men de senaste åren köpt en dumlekalender på Ica jag uppskattat mycket. Hade velat köpa från något lokalt ställe istället dock men tycker det varit svårt att hitta. Ska göra nytt försök att söka i år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 052
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
699
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 895
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 249
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp