Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2021

En svart kajal i minisize. Sånt här använder jag ändå frekvent så den går säkert också åt 😁
IMG_20211121_091620.jpg
 
Nu har jag fixat större delen av mammas kalender. Gjorde små påsar av presentpapper, fixade tjusiga siffror i guldmetallic i vinylmaskinen och har hittills stoppat ner praliner och några lasrade prylar. Imorgon ska lasern få gå varm med de sista delarna 👌Visa bifogad fil 79039
Å orkar du skriva vad paketerna innehåller? Håller på med en kalender till mina föräldrar (gjorde även en förra året), men har fantasibrist och behöver komma på 4 presenter till till min mamma och 4 till min pappa :arghh:
 
Å orkar du skriva vad paketerna innehåller? Håller på med en kalender till mina föräldrar (gjorde även en förra året), men har fantasibrist och behöver komma på 4 presenter till till min mamma och 4 till min pappa :arghh:
Nu kommer jag inte ihåg alla, men det var en del lindorkulor i olika smaker (köpte på lösvikt), after eight, lite juldekorationer, nyckelring och halsbandsbricka till hunden
 
Jag hade en kompis på besök idag. Hen var lite bekymrad över hur jag skulle lägga upp det hela med kalendrarna. Skulle jag tex öppna alla på morgonen? Är det så bra att äta vingummi, marshmallows och choklad till frukost? När ska jag hinna göra manikyr?

Jag kände att jag helt missat att tänka igenom en plan för detta. Hjälp!
 
Jag hade en kompis på besök idag. Hen var lite bekymrad över hur jag skulle lägga upp det hela med kalendrarna. Skulle jag tex öppna alla på morgonen? Är det så bra att äta vingummi, marshmallows och choklad till frukost? När ska jag hinna göra manikyr?

Jag kände att jag helt missat att tänka igenom en plan för detta. Hjälp!
Haha! Jag planerar att öppna mina sent på kvällen pga barn :D
 
Jag kommer dricka varm choklad på morgonen och äta chokladpralin och skrapa triss på kvällen.
Är två portioner varm choklad varje dag, men tror jag kommer spara en och dricka när jag vill ha något extra senare under vintern.

Måste också komma ihåg att köpa den där trisskalendern.
 
Själv tänker jag gå upp tre timmar tidigare än vanligt så att jag hinner öppna allt, dricka te och äta müsli, stå en halv evighet i duschen och testa alla nya schampon och hårgrejer, smörja in hela kroppen med alla nya krämer, sminka mig så att jag skulle kunna gå på gala om så krävs och sen - eventuellt - gå till jobbet om jag hinner 🙄
 
Själv tänker jag gå upp tre timmar tidigare än vanligt så att jag hinner öppna allt, dricka te och äta müsli, stå en halv evighet i duschen och testa alla nya schampon och hårgrejer, smörja in hela kroppen med alla nya krämer, sminka mig så att jag skulle kunna gå på gala om så krävs och sen - eventuellt - gå till jobbet om jag hinner 🙄
Rimligt! 👍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 270
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
713
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 066
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp