Adventskalendertråden 2021

En parfym till, kalenderns andra. Luktar jättegott! Jag är positivt överraskad av dofterna på Yves Rocher, både på parfymerna och resterande.

IMG_20211125_061429.jpg
 
Vill minnas att flera av deras dofter är väldigt bra, och framförallt: lagom.
Håller med. Inga stickande dofter alls. Det enda jag inte riktigt gillat doften på är shower gelen som luktar apelsinchoklad men den är inte hemsk på något sätt. Det är väl mer jag som inte begriper hur någon kan vilja gå runt och lukta choklad, och framförallt varför man stoppar in apelsin i smeten också. Det tycker jag i och för sig är ett helgerån även med ätbar choklad :laugh:
 
Håller med. Inga stickande dofter alls. Det enda jag inte riktigt gillat doften på är shower gelen som luktar apelsinchoklad men den är inte hemsk på något sätt. Det är väl mer jag som inte begriper hur någon kan vilja gå runt och lukta choklad, och framförallt varför man stoppar in apelsin i smeten också. Det tycker jag i och för sig är ett helgerån även med ätbar choklad :laugh:
Nä, jag har lite svårt för vurmen att lukta som något en äter. Inklusive vanilj.
 
Håller med. Inga stickande dofter alls. Det enda jag inte riktigt gillat doften på är shower gelen som luktar apelsinchoklad men den är inte hemsk på något sätt. Det är väl mer jag som inte begriper hur någon kan vilja gå runt och lukta choklad, och framförallt varför man stoppar in apelsin i smeten också. Det tycker jag i och för sig är ett helgerån även med ätbar choklad :laugh:
Jag fick en gång en fancy ekologisk chokladbodyscrub. Det var som att smörja in kroppen i en salt, grov och tjock kladdkakesmet... :meh:
 
Hoppar in i tråden med förhoppning om tips. Jag skulle vilja ge en adventskalender till min syster då hon tyvärr är rätt nere, mår sådär, jobbar mkt. Tänker att en adventskalender kan kanske ge lite glädje varje dag fram till jul.

Men svårigheter är vilken kalender. Vill typ ge en "feel good" kalender, eller ja en kalender som kan ge den känslan. Vad som hade varit jättebra had varit en kalender som bestod av en blandning av müsli, te, gröt och varm choklad typ. Men det finns tyvärr inte vad jag vet.

Har någon förslag på kalender? Vet att det är sent inpå men ja.
 
Knåpade ihop två kalendrar till till folk i min närhet.
En till en tjej som hjälpt mig massor med mina hästar i år. Den innehåller bl.a. choklad, godis till hund, katt och häst (hon har en egen också), en hel massa märktags/brickor som jag gjort i lasern, lite pysselmaterial som jag också gjort i lasern (hon är en kreativ person) och slutligen ett presentkort på en ridlektion.
Den andra kalendern är till en kille jag dejtat ett tag, den är betydligt enklare och innehåller främst likörgodis :D
 
Hoppar in i tråden med förhoppning om tips. Jag skulle vilja ge en adventskalender till min syster då hon tyvärr är rätt nere, mår sådär, jobbar mkt. Tänker att en adventskalender kan kanske ge lite glädje varje dag fram till jul.

Men svårigheter är vilken kalender. Vill typ ge en "feel good" kalender, eller ja en kalender som kan ge den känslan. Vad som hade varit jättebra had varit en kalender som bestod av en blandning av müsli, te, gröt och varm choklad typ. Men det finns tyvärr inte vad jag vet.

Har någon förslag på kalender? Vet att det är sent inpå men ja.
Du kan inte knåpa ihop en egen?
Går ju att göra en med adventspaket också, som ett litet care-package varje helg och kan då innehålla fler grejer samtidigt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 929
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
689
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 867
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp