Adventskalendertråden 2022

Woho! Dags att börja öppna min sommarkalender från Rituals!
 

Bifogade filer

  • 20220801_215019.jpg
    20220801_215019.jpg
    111,6 KB · Visningar: 74
Funderar på några st, bla Ikeas, te kalender och en strump kalender. Men kommer inte ihåg, vem är det som gör med strumpor?

Ferrero rocher vill jag ha med, såg i vår matbutik ifjol men den tog slut på nolltid, var inte förberedd på det, men i år är jag...och kniper en när jag ser dom 😁👌

Sen tror jag att jag och mannen ska skippa kalender till varandra och ist ha bara 4 paket dvs 1 till var advent ☺️
 
Jag hade gärna köpt en med bara fyra luckor, får spana efter en sådan. Annars är jag lite sugen på en grötkalender, men i förra tråden fick jag intryck att den inte finns längre?
 
Jag har förhoppningsvis bättre ekonomi detta året så jag kan handla fler adventskalendrar ;)

Jag har i alla fall funderat på dessa:

Chokladpraliner - har kikat på flera, bl.a. Michel Cluizels, Åre, Monty Bojangles..

Tékalender - Har kikat på flera även här. Kahls, Mumin, World of tea.

Strumpor - Förhoppningsvis har Harry Potter även detta år, men annars blir det nog en vanlig strumpkalender.

Smink/hudvård - Funderat på flera här med, bl.a. Clinique, Body Store, Rituals, ansiktsmasker, nagellack).

Och så några till:

Penstore
Pussel
Marmelad
Varm choklad
Noveller
Träningskalender

Har absolut noll minne av folks recensioner från förra året, får väl bilda mig en egen uppfattning :D
 
Blir nog en te i år igen, kanske mumin för gillade nästan alla luckor i den.
Praliner - inte samma som förra året, kanske mr cake om dom kommer ut med en, men det var ganska mycket upprepningar och svindyr så osäker. Men nån pralin blir det.
Skulle verkligen vilja ha en sömnadsrelaterad kalender, helst en för underkläder/bh sömnad.
 
Jag ska definitivt ha en te-kalender, och om någon kan tipsa om en med främst svart/grönt te och så lite örtteer som möjligt tar jag gärna emot det.

Kanske en chokladkalender från något av de lokala företagen.

Fick en väldigt fin kalender med små lådor med förra årets varm-choklad-kalender och skulle kunna fylla den själv. Men tycker själva överraskningen med vad som är i kalendern är en del av tjusningen så får se hur jag gör.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
65 396
Senast: Blyger
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 683
Senast: Habina
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
248
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 479
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp