Adventskalendrar - eftersnack

Jag är sugen på Clinique till nästa år, tyckte att den var lite dyr men ska nog unna mig den nästa år.
Är det någon som hade Lumene i år? Jag har haft den i flera år och varit nöjd men ville ha omväxling.

Horsebrands ska jag titta på till nästa år. Horze skulle kunna vara intressant om de hittar en bättre lösning för hur man ska välja och beställa.
 
After Eight: kommer inte att köpa igen. Mintchoklad är gott men här kändes chokladen lågkvalitet.

Chokladhuset (i Nynäshamn, fick i födelsedagspresent): riktigt goda praliner! Det var bara en enda jag inte gillade, apelsin+nejlika där nejlikan slog ihjäl alla andra smaker.
 
Jättenöjd med BodyShops stora, många produkter i fullstorlek och bra variation, bortsett från att det var fyra små tuber med handkräm som kändes lite som utfyllnad.

Ikeas kalender har jag och barnen med gemensamma ansträngningar ätit upp, inte världens mest lyxiga choklad men det förväntar jag mig inte heller. Har dock gott om rabattcheckar nu eftersom jag köpte 4 stycken när de sänkt priset till 75 kr :D
 
Jag är sugen på Clinique till nästa år, tyckte att den var lite dyr men ska nog unna mig den nästa år.
Är det någon som hade Lumene i år? Jag har haft den i flera år och varit nöjd men ville ha omväxling.

Horsebrands ska jag titta på till nästa år. Horze skulle kunna vara intressant om de hittar en bättre lösning för hur man ska välja och beställa.
Enda jag störde mig på med Horze var fraktavgiften. I övrigt funkade det bra att beställa allt på en gång och jag behövde bara skriva i en kod (stod en kod per produkt).
Det var grimma, grimskaft, flughuva och schabrak i samma serie som var med i kalendern vilket jag ändå tycker är rätt generöst (utan att fått hem grejerna än så kan inte recensera kvalitet).
 
Ölandschoklad var god, men lite tama smaker och återkommande (tolv smaker, så två av varje). Kan tänka mig den igen, men kan lika gärna bli något annat. Vill nog ha någon med ätbart.

Korsordskalendern var bra, men lite för svår för mig som inte löser korsord annars. Mamma var mycket nöjd. Kanske blir en nästa år igen, bara för nöjet att diskutera med mamma.

Triss precis som förväntat, så klart. Vann inget i år men det blir nog en nästa år igen.
 
Enda jag störde mig på med Horze var fraktavgiften. I övrigt funkade det bra att beställa allt på en gång och jag behövde bara skriva i en kod (stod en kod per produkt).
Det var grimma, grimskaft, flughuva och schabrak i samma serie som var med i kalendern vilket jag ändå tycker är rätt generöst (utan att fått hem grejerna än så kan inte recensera kvalitet).
Så bra att den inte var så krånglig som jag hade uppfattat det. Jag handlade en hel del i deras butik när den fanns och gillar deras prylar. Vill gärna höra mer när du fått hem sakerna.
 
Jag är sugen på Clinique till nästa år, tyckte att den var lite dyr men ska nog unna mig den nästa år.
Är det någon som hade Lumene i år? Jag har haft den i flera år och varit nöjd men ville ha omväxling.

Horsebrands ska jag titta på till nästa år. Horze skulle kunna vara intressant om de hittar en bättre lösning för hur man ska välja och beställa.
Jag hade clinique förra året och var mkt nöjd. Har i princip använt allt! Dock är den rätt lik från år till år så jag köpte en annan i år. Make up stores sminkkalender.

Mkt nöjd, en utfyllnad bara fullstora produkter.

Några var för rosa för mig (läppglans och rouge) men övrigt mkt bra och kommer användas utom mascaran. Gillar bara Lancomes hypnos som mascara.
 
Haupt lakritskalender - köptes som en chansning då Lakritsfabriken inte hade någon i år, och jag tidigare testat både Johan Bülow och Lakritsrotens utan att vara nöjd. Var tyvärr inte nöjd med Haupt heller. Första gången som jag tyckte att det var flera bitar (tre stycken) som var rent ut av äckliga. Övriga var i allmänhet tråkiga, några enstaka var goda. Får sätta allt mitt hopp till Lakritsfabriken nästa år.
 
Kahls kaffekalender - tredje året. Jag saknade impressionist och expressionist och den fåniga lilla boken om kaffet som jag läser varje morgon var sämre skriven än andra år. Vi kommer köpa ändå nästa år, men kaffekalender är bättre om man dricker kaffe varje dag vilket vi inte gjorde i år.

Ikea - första året. Chokladen var över förväntan. Om vi kommer iväg till och använder presentkorten så blir det nog två kalendrar nästa år.
 
Ikea har vi haft i flera år, maken var nöjd även i år.
Exit - svårt och roligt, blev extra svårt när vår kalender var trasig men butik jag köpt den på skickade en ny.
Ostkalender - mycket nöjd! Gillade inte lök sorterna och nån sort till men annars mums! har den gärna igen.
Hemmagjord bubbel var trevlig!
Hemmagjord stickning - ska göra den annorlunda nästa år då det ju blev så att jag visste vad som var i lucka 4. Dumt att jag inte tänkte så långt.
Garnkalender min kompis gjort till mig! Fin! Lite garn, lite knappar, handkräm, örhängen! :)
 
Jag hade ju 5 kalendrar🙈

make up store - sminkkalender och jag använder extremt lite smink så spännande val av mig (😁). Men jag vill använda lite mer smink och lära mig enkla saker så jag hoppas kunna använda det mesta för det var en väldigt neutral och basic nivå känns det som!

Hade gärna sett att något nagellack hade fått plats i kalendern.

The body shops mellankalender - köpte med 20% rabatt. Kommer absolut använda det mesta, men väldigt förutsägbar, så inte särskilt spännande att öppna. Synd att de hade 2 st avocado-produkter, tycker de lyktar unket:yuck:, gillar inte riktigt deras sheetmasks heller, de är alldeles för stora för mitt ansikte nertill så de bara lossnar typ:confused:

Hade gärna fått fler handkrämer, nåt nagellack och någonting med de nya dofterna. Det var inget från någon ny serie. 🙁

lyko me phoria - kul blandning med olika märken och både hud-/hårvård Och smink. Kommer använda/prova det mesta.

guldfynds smyckeskalender - köpte till medlemspris. kalendern som var roligast att öppna! Många fina/roliga smycken men även en hel del jag inte kommer använda. Uppskattar örhängena, ringarna och armbanden men broscherna och halsbanden är inte riktigt i min smak.

ikea - en bra kalender som typ blir gratis 😉. men chokladen var inte supergod iår, förra uppskattade jag den dock? :confused: Märkligt eftersom det är samma.

Jag får se hur nästa år blir, allt beror på vad jag använder och gillar! Egentligen skulle jag vilja ha typ the body shop fast något nytt. Jag har provat Rituals men gillar inte att man får 4 ljus och dofterna är lite för mysko för mig. Loccotain(?) hade jag något år och uppskattade, men lite för många hårdtvålar för min smak.
 
Ikea - inte så rolig choklad, vi glömde av den ibland
Johannas choklad - bra kvalité men inte så många praliner som passade våra smaklökar, de vi gillade var väldigt bra, kommer inte köpa igen
Molton Brown väldigt nöjda
Hickap hudvård, mycket nöjd
Triss ingen vinst
Ilchester ost, mkt nöjd
 
Chokladfabrikens mörka kalender med fågelmotiv var ett riktigt bottennapp tyvärr. Ingen information om vad luckorna innehåller, men min uppfattning är att det var 4 olika sorter, mörk choklad med alldeles för mycket salt, frystorkade hallon (jättestora bitar, gnisslade mellan tänderna) mandelflarn (helt ok) och något jag gissar är kardemumma. Inte gott alls
 
Ostkalendern: Var så glad att jag fick tag på den i år och blev inte besviken. :D Precis som många andra gillade jag dem med löksmak sämst, trots att jag annars älskar lök i alla dess former. Men i övrigt jättegott och vill absolut ha en igen!

Vinoteket: Har haft vinkalender i flera år nu och planerar fortsätta med den traditionen! Förra året hade jag en med enbart bubbel men i år gick jag tillbaka till en med blandade sorter och gillar absolut det bäst. Är jättenöjd med blandningen, det enda lilla negativa är att det kändes som det var ganska många dubbletter. Hade varit roligast med helt olika. Det framgick dock redan när jag köpte den, så inget som kom som en överraskning.

Oliviers&Co: Oljorna och vinägern får högsta betyg! Söta små flaskor och många roliga och användbara smaksättningar. Gillade även burkarna med kryddor, honung och lemon curd m.m. Sötsakerna föll mig dock inte i smaken överhuvudtaget, men de var som tur var inte så många. Själva kalendern var lite svåröppnad i bland, dels att hitta rätt lucka pga att siffrorna smälte in i bakgrunden (i kombination med dålig belysning där jag hade mina kalendrar :p) och dels att det var rätt pilligt att få ut vissa saker. Vet inte om jag kommer köpa just denna igen, men skulle gärna ha någon annan i liknande stil om det finns.

Impecta: Jättenöjd! 37 fröpåsar och en bra blandning av sorter som är självklara att odla, sorter jag varit nyfiken på att prova, samt sorter jag nog inte själv kommit på att köpa men som ska bli kul att testa.
Bra variation mellan ätbart och blommor också tycker jag. De dagar man fick flera fröpåsar var dom bästa. :D
Tillbehören tyckte jag var lite småtråkiga även om jag nog kommer kunna få användning av allt. Men hade uppskattat mer att få fröer alla dagar, och hade säkert varit nöjd med samma mängd fröer som vi fick fast utspritt över samtliga luckor istället för de andra sakerna.
Hur som helst var det underbart att varje dag få drömma lite om vår och sommar, och planera inför de kommande odlingarna. Är så peppad på att få sätta igång! 🤓
 
Ostkalendern - var bra, men jag vill gärna ha annan typ ost om blir en ostkalender igen. Men va kul få testa på den, den som sämst gick hem var mexicana - starka osten för min del.

Nutella - Nutella i, vad kan va fel? :d Fick se vad som i innan så blev inte besviken, snarare besviken på mig själv att jag var för snabb beställa den från utlandet :rofl:

Tror inte blir nån av dessa nästa år, kanske Nutellan men troligen gissar jag på jag vill testa någon ny kalender :D
 
Ostkalendern: Var så glad att jag fick tag på den i år och blev inte besviken. :D Precis som många andra gillade jag dem med löksmak sämst, trots att jag annars älskar lök i alla dess former. Men i övrigt jättegott och vill absolut ha en igen!

Vinoteket: Har haft vinkalender i flera år nu och planerar fortsätta med den traditionen! Förra året hade jag en med enbart bubbel men i år gick jag tillbaka till en med blandade sorter och gillar absolut det bäst. Är jättenöjd med blandningen, det enda lilla negativa är att det kändes som det var ganska många dubbletter. Hade varit roligast med helt olika. Det framgick dock redan när jag köpte den, så inget som kom som en överraskning.

Oliviers&Co: Oljorna och vinägern får högsta betyg! Söta små flaskor och många roliga och användbara smaksättningar. Gillade även burkarna med kryddor, honung och lemon curd m.m. Sötsakerna föll mig dock inte i smaken överhuvudtaget, men de var som tur var inte så många. Själva kalendern var lite svåröppnad i bland, dels att hitta rätt lucka pga att siffrorna smälte in i bakgrunden (i kombination med dålig belysning där jag hade mina kalendrar :p) och dels att det var rätt pilligt att få ut vissa saker. Vet inte om jag kommer köpa just denna igen, men skulle gärna ha någon annan i liknande stil om det finns.

Impecta: Jättenöjd! 37 fröpåsar och en bra blandning av sorter som är självklara att odla, sorter jag varit nyfiken på att prova, samt sorter jag nog inte själv kommit på att köpa men som ska bli kul att testa.
Bra variation mellan ätbart och blommor också tycker jag. De dagar man fick flera fröpåsar var dom bästa. :D
Tillbehören tyckte jag var lite småtråkiga även om jag nog kommer kunna få användning av allt. Men hade uppskattat mer att få fröer alla dagar, och hade säkert varit nöjd med samma mängd fröer som vi fick fast utspritt över samtliga luckor istället för de andra sakerna.
Hur som helst var det underbart att varje dag få drömma lite om vår och sommar, och planera inför de kommande odlingarna. Är så peppad på att få sätta igång! 🤓
Hur mycket kostade impectas?
 
Andra året med Kränkus tekalender. Kul med många nya sorter, men över lag tyckte vi att de var väldigt lika varandra, och några var rätt smaklösa. Förra året räckte varje påse till 3 koppar, i år har det knappt räckt till 2, vilket känns väldigt snålt med tanke på priset... Tror tyvärr inte att vi kommer köpa nästa år (delvis med tanke på att frakten hit kostade 500:-, och jag åkte på 650:- tullavgift... jävligt dyra tepåsar 😵‍💫)
 
Jag blev liggande i världens värsta influensa stora delar av december, så lucköppnandet kom av sig i två veckor. Det blev en del att äta ikapp efter det och då gav man inte riktigt varje dag samma analys.

Ikea - Första gången vi testade den och jag var nöjd med chokladen. Det är ju inte högsta kvalitet på pralinerna men helt okej. Sån blir det nästa år också, kanske en var till och med.
Haupt Lakrits - Har haft den i flera år och gillar deras smaker, även de flesta av de mer experimentella. Vågar dock inte ge mig på Ass Blaster. ;) Köper den igen nästa år.

Nästa år ska jag nog ha Lakritsroten också och är sugen på frökalender och delikatess eller olja/vinäger-kalender.
 
Nabo - goda teer, har dock drygt hälften kvar att dricka. Bra mix, men tokdyr (köpte den till halva priset).

Hudoteket: några favoritprodukter men jag håller fast vid att det var pinsamt små storlekar i många av luckorna, även för produkter som inte är superexklusiva. Som exempel fick jag exuviances mudmask i fullstorlek (30 ml) i Lykos kalender, men bara typ en 7ml i hudotekets. Fullstorlekarna var ögoncremer, som ju är naturligt små ändå. Så lite blandade känslor för hudotekets.

Lyko Me-phoria; mycket positivt överraskad! Nästan bara fullstorlekar eller generösa tester. Hud, hår (kanske lite väl mycket hår!) och lite smink. Hade gärna tagit lite mer smink. Bra blandning av märken. Rolig kalender all in all och kändes väldigt, väldigt prisvärd!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 511
Senast: Mabuse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 031
Kropp & Själ Jag har varit sambo i lite över ett år. Kunde inte vara nöjdare med min partner, så det är inte en fråga om stanna eller gå. Problemet...
Svar
5
· Visningar
1 761
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp