Adventskalendrar - eftersnack

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa igen, och ge varandra tips.

Själv tar jag gärna emot tips på hästkalender, Hade Hööks som jag tyckte innehöll alldeles för mycket konstiga och onödiga saker. Älskar dock vantarna som var i första luckan.

Jag uppskattade verkligen delikatesskalendern, trots att det var flera saker som jag inte gillade. Den var rolig och omväxlande, och risken finns att jag köper en även nästa år, om jag har råd.
Hade Effols kalender.
Mun utvärdering blir blandad.
Jag använder en del av deras hästprodukter sen innan. Fick några nya bekantskaper som var bra. Men vissa luckor var trista.
Det står förvisso i infon att det är saker till både häst och ryttare.
Men vissa saker var större eller mindre besvikelse för mig.
Men totalt sett var det väl okej för priset ändå.
Saker jag gärna sluppit var en magnet i wn luckA och näsdukar, tvål och bodylotion i andra.
Halv besvikelse var också några tvättmedel för olika saker som softshell och lamull, som varken var effol eller effax märke utan hey eller något liknande. Men om man använder mycket av de materialen så kanske man varit nöjd med dem.
 
Hade Effols kalender.
Mun utvärdering blir blandad.
Jag använder en del av deras hästprodukter sen innan. Fick några nya bekantskaper som var bra. Men vissa luckor var trista.
Det står förvisso i infon att det är saker till både häst och ryttare.
Men vissa saker var större eller mindre besvikelse för mig.
Men totalt sett var det väl okej för priset ändå.
Saker jag gärna sluppit var en magnet i wn luckA och näsdukar, tvål och bodylotion i andra.
Halv besvikelse var också några tvättmedel för olika saker som softshell och lamull, som varken var effol eller effax märke utan hey eller något liknande. Men om man använder mycket av de materialen så kanske man varit nöjd med dem.

Jag hade Effols förra året, tvättmedelsproverna går att använda till hästtäcken bl a. :)
 
Jag hade Effols förra året, tvättmedelsproverna går att använda till hästtäcken bl a. :)
Jo. Såklart. Det var bara inget jag förväntat mig att få.
Utetäckena tvättar jag så lite det bara går och lämnar oftast på tvätt då 😇.
Lamullstvätten gav jag bort till en kompis som syr mycket i ylle 😀.
 
Jättenöjd med BodyShops stora, många produkter i fullstorlek och bra variation, bortsett från att det var fyra små tuber med handkräm som kändes lite som utfyllnad.

Ikeas kalender har jag och barnen med gemensamma ansträngningar ätit upp, inte världens mest lyxiga choklad men det förväntar jag mig inte heller. Har dock gott om rabattcheckar nu eftersom jag köpte 4 stycken när de sänkt priset till 75 kr :D
Vi köpte två från Ikea när de kostade 39 :o
Lätt prisvärda och förvånansvärt bra choklad!
 
Jättenöjd med Caias kalender, men jag visste ju vad som fanns i luckorna innan jag bestämde mig för köp. Kul med en skönhetskalender där man kunde välja mellan ljus, medium och mörk hudton. Bara fullstorlekar och flera luckor med två produkter. Oftast ger jag bort ca 5-10 produkter ur mina kalendrar, men i år ger jag bara bort mascarorna, eftersom jag redan hittat "mina" mascaror och inte vill testa nya då jag bara blir besviken. :D
 
Blomsterlandets är jag nöjd med. Fick den så vet inte vad den kostade. Flera olika fröer jag inte skulle köpt själv så de ska ner i jorden nästa år :) Sista luckan var en sekatör.

Lykos rosa box julkalender är jag nöjd med förutom en lucka som en hårinpackning hade läckt.
 
känns som att denna passar bra in här, så många som hade ostkalendrar (och gillade dom!)😁

IMG_0107.jpeg
 
Köpte av impuls Apolivas kalender.

Kommer nog köpa en nästa år med. Positivt överraskad, bra storlek på varor och positivt att kunna testa.

Längtar till Lakritsfabrikens kalender 2024
Jag hade också Apoliva och gillade i princip allt. Köpte den främst för att kunna prova de olika produkterna utan att behöva köpa normalförpackning. Hade bara önskat mig en nattkräm också.
 
Tekalendern jag köpte kommer jag inte köpa igen. De som satt ihop den hade för olik smak än mig. Av nån anledning innehöll många teer papaya! Jag vill ha juliga teer i min kalender. Inte ett enda med saffran!

Men teet på julafton var riktigt gott! Ingen papaya
 
Jag hade Penstores för typ tredje eller fjärde året och var lite besviken förra året och ännu mer i år. Jag gillar pennor av olika sorter (t ex olika bläck, färger, texturer mm), men gillade inte de fyra olika temana i årets kalender. Målar inte akvarell och blyertsskissar inte, så har massor av grejer jag inte har nån användning för nu. Om det är liknande teman nästa år hoppar jag nog över köp.
 
Köpte ju nabos kaffekalender på rea nu i efterhand, men måste säga att Kahls är så mycket godare (och generösare längd kaffe). Av de här tre påsarna jag druckit har ingen varit god, så det får väl vara ett plus att det är så pass lite kaffe att det bara räcker till en mugg 🙄
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 510
Senast: Mabuse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 030
Kropp & Själ Jag har varit sambo i lite över ett år. Kunde inte vara nöjdare med min partner, så det är inte en fråga om stanna eller gå. Problemet...
Svar
5
· Visningar
1 761
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp