Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Johannas hade jag inte hört talas om, så jag råkade liksom beställa kalender därifrån 🫣 Aldrig nånsin varit så tidigt ute förut, men jag minns inte om jag hade nån kalender alls förra året. Så visst behöver jag kompensera för det?
Inte konstigt du inte hört om Johannas choklad. Det är en ganska liten butik i Kalmar.
Men med fina kalendrar och mycket trevliga påskägg.

Kom på att jag ju också har en adventsbok jag inte läst. Jul, jul, kvinnornas jul.

Har tidigare läst både Selma Lagerlöfs jul och Kvinnornas jul som är i samma serie. Lite blandad kvalitet på novellerna, men trevliga att läsa. Efter att ha läst dem på läsplatta ville jag ha dem som riktiga böcker då de är så fina och såg då att det fanns en tredje, så köpte alla tre och har då en kvar till i år. Vet faktiskt inte om det är någon ny på gång.
Jag har de inbundna och de är verkligen vackra och trevliga att ta fram och läsa en novell eller dikt varje dag 😊

Kikade på kalendern från Johannas choklad och blev ju inte lite sugen! Ska fundera lite, det låter iaf som en väldigt trevlig blandning.
Men fraktkostnaden var ju rätt saftig :eek: .
(Jag vet, frakt är asdyrt - egentligen inga konstigheter från ett litet företag!)

För mig blir det ingen Horsebrands i år, sista luckan har jag inget som helst behov av (tyvärr).

Blir nog en trisskalender eller liknande bara, om inte särbon förser mig med en godisvariant igen 😁
Blir ingen Horse brands här heller. Behöver inte sista luckan.
Sakerna var okej förra året men inte superb.
Sedan var det ju lite dålig kvalitet på själva kartongen så jag hade en sak som runt in i annan lucka. Plus att jag såg "bollen' långt innan jag skulle få den då den halvt rymt.

Får se vad det blir. Lakrits kanske...

På ett sätt blev jag glad att det var det i sista luckan för det har jag inget behov av, prinsessan fick ett nytt sådant från Eskadron nu på sommarrean. Så då sparar jag ju de pengarna, men å andra sidan så finns det ju flera andra fina hästkalendrar där ute… 😇
Vilka är bäst då (utöver horsebrands).
Jag har haft effol tidigare, helt ok men inte använt upp allt än 😇.
Hööks har jag spanat på men inte så sugen.

Så vad finns det mer jag borde kolla in?

Vilka är bäst då (utöver horsebrands).
Jag har haft effol tidigare, helt ok men inte använt upp allt än 😇.
Hööks har jag spanat på men inte så sugen.

Så vad finns det mer jag borde kolla in?

Jag hade tänkt att spana in Forelock and fringe men i o m importkostnaderna så vet jag inte om det är värt det.

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka