Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Eftersom jag fick en moccamaster när jag fyllde år senast och nu alltså äntligen har en bryggare så skulle jag vilja ha en kaffekalender. Gärna minst två koppar per lucka och 24 olika sorter. Är det bara Kahls som gäller eller finns det andra/bättre? :)
Kränku brukar ha både kaffe och tekalender

Jag lutar mer och mer åt att hålla mig till kalendrar med ätbart innehåll i år. Gärna från mindre företag, men det kan nog bli något undantag där (t ex om den där kapselkalendern kommer tillbaka - den kostade inte särskilt mycket heller!).

Smink, parfym etc är ju himla kul (tycker jag), men just nu använder jag lite för lite av det för att det ska kännas värt när jag har mycket annat som jag vill/behöver lägga pengar på i år 🤔. Såna kalendrar blir lite dyrare om det ska vara grejer som jag gillar (är inte så intresserad av en kalender med mest småprover, ärligt talat, och har tydliga preferenser när det gäller smink och hudvård).

Eftersom jag fick en moccamaster när jag fyllde år senast och nu alltså äntligen har en bryggare så skulle jag vilja ha en kaffekalender. Gärna minst två koppar per lucka och 24 olika sorter. Är det bara Kahls som gäller eller finns det andra/bättre? :)
Den är helt klart bäst. De andra som finns har jag inte hört bra om. Vi har kört Kahls i många år nu och kommer ha det i år igen.

Ingen som har hittat fler häst-kalendrar :angel:
Svensk ridsport brukar ju ha. Hööks har ju tidigare varit rätt ok men enl mig var förra årets en flopp, tror inte att någon hade den i den här tråden.

Aztec Diamond har haft tidigare, Forelock and fringe har men båda är från England.

Effol/Effax är ju pålitlig och inte så dyr.

Svensk ridsport brukar ju ha. Hööks har ju tidigare varit rätt ok men enl mig var förra årets en flopp, tror inte att någon hade den i den här tråden.

Aztec Diamond har haft tidigare, Forelock and fringe har men båda är från England.

Effol/Effax är ju pålitlig och inte så dyr.
Jag hoppas att Hööks har en bättre i år, med mer förbrukningsvaror i. Hovkratsar, borstar, skärp och mössor har jag så det räcker efter tidigare kalendrar 🙈. Är ju roligare att få typ pälsglans, lädervård och sånt att prova så man kan hitta nya favoriter

Kollar ni innehållet i kalendern innan ni köper?

Jag vill absolut inte veta innan (men vill gärna ha kul grejjer, så det blir ju lite svårt 🫤).

Tror det blir någon med doft/skönhets-prylar. Småpryttlar/tester och sånt går bra för mig (den får inte vara överdrivet dyr heller). Har haft Yves Rocher flera år, men känner att de blir lite samma saker om och om igen.. Hade Essnce stora parfymkalender ifjol och den var ju kul, men vill nog ha något helt nytt iår.

Funderar på tex Rituals (aldrig haft). Och kanske någon kalenderbok med 24 julberättelser. Följer denna tråd med intresse för fler tips 😊.

Jag har för övrigt redan påbörjat särbons kalender 😁. Gör en egen paketkalender till honom även i år. Det känns skönt att vara ute i god tid, och så blir det lite överraskning även för mig när jag hinner glömma bort innehållet 😅.

Dottern vill också väldigt gärna ha en mamma-gjord kalender istället för köpt, deklarerade hon högt när jag frågade. Så det får bli en del funderande över innehåll även där

Jag hoppas att Hööks har en bättre i år, med mer förbrukningsvaror i. Hovkratsar, borstar, skärp och mössor har jag så det räcker efter tidigare kalendrar 🙈. Är ju roligare att få typ pälsglans, lädervård och sånt att prova så man kan hitta nya favoriter

Då är nog Effol/Effax ett alternativ för dig för där får man pröva lädervård och hästvård och en del till hästägaren.

Undrar vad man får om man beställer denna :laugh:
IMG_1510.webp

Kollar ni innehållet i kalendern innan ni köper?

Jag vill absolut inte veta innan (men vill gärna ha kul grejjer, så det blir ju lite svårt 🫤).

Tror det blir någon med doft/skönhets-prylar. Småpryttlar/tester och sånt går bra för mig (den får inte vara överdrivet dyr heller). Har haft Yves Rocher flera år, men känner att de blir lite samma saker om och om igen.. Hade Essnce stora parfymkalender ifjol och den var ju kul, men vill nog ha något helt nytt iår.

Funderar på tex Rituals (aldrig haft). Och kanske någon kalenderbok med 24 julberättelser. Följer denna tråd med intresse för fler tips 😊.

Jag kollar, just för att jag faktiskt inte vill köpa grisen i säcken när det ändå lätt blir en hel del pengar. Det är lite tudelat för mig, men samtidigt köps kalendern ofta in långt innan december så.

Om du inte vill kolla på just den som du köper, men ändå vill ha ett hum om hur det brukar vara med storlekar och sådär, kanske du kan kika på nåt tidigare års kalender? T ex samma kalender men från 2024, typ. Det ligger mycket på Youtube.

Hästkalendrar är ju min grej och jag funderade över vilka jag haft.. det är nog Horze, Hööks och Horsebrands. Steppat upp lite i pris/lyx för varje år :D
Horsebrands är bra pris just nu (early bird-rabatt) men jag behöver inte lucka 24 så avstår. Aztec diamond är bara 12 luckor :nailbiting: Deras hästgrejer är inte helt min stil heller.

Forelock and fringe verkar vara en kul grej (boxprenumeration) men också 12 luckor i kalendern. Måste fortsätta fundera.
Visst är det någon som haft Svensk ridsports kalender och varit nöjd?

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka