Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Kollar ni innehållet i kalendern innan ni köper?

Jag vill absolut inte veta innan (men vill gärna ha kul grejjer, så det blir ju lite svårt 🫤).

Tror det blir någon med doft/skönhets-prylar. Småpryttlar/tester och sånt går bra för mig (den får inte vara överdrivet dyr heller). Har haft Yves Rocher flera år, men känner att de blir lite samma saker om och om igen.. Hade Essnce stora parfymkalender ifjol och den var ju kul, men vill nog ha något helt nytt iår.

Funderar på tex Rituals (aldrig haft). Och kanske någon kalenderbok med 24 julberättelser. Följer denna tråd med intresse för fler tips 😊.
Jag kollar vad tidigare år haft i sina kalendrar så man får ett hum om det är värt att köpa

Har du haft den förut? Jag vill inte ha sprit eller mandelmassa, men det stod väldigt lite om innehållet på hemsidan.

Ja, jag har haft den i några år - alltid varit väldigt nöjd. Jag gillar verkligen verkligen deras praliner överlag! Aldrig upplevt att de har särskilt mycket med sprit i, men sortimentet växlar ju lite - just nu har de en pralin som är smaksatt med whisky (och choklad). Mandelmassa kan förekomma - lite samma där att jag aldrig upplevt att de har mycket med mandelmassa i sitt utbud men de har ju en semmelpralin som innehåller mandelmassa.

Jag har funderat lite. Jag hittade ju den nya häst kalendern men man vet 4 saker som är med och jag misstänker vad det är i 2 luckor och jag känner nja inför dessa saker. Så jag kommer inte köpa den.
Och horsebrands har jag inget behov för sista luckan så dumt att köpa den när jag vet att jag inte kommer använda "stora" saken.
Så jag väntar och ser vad hööks hittar på detta året och om deras är sådär så struntar jag i häst kalender detta året.
Då kan jag köpa saker för samma summa som kalendern skulle kostat men saker som jag verkligen vill ha =)

Jag har faktiskt unnat mig en pussel kalender från Trevell, 24 minipussel med tema: Mysig december ❄️ Brev till jultomten💌 Kakor 🥨 Söta djur 😺
Lite dyr, 95 euro, men jag vet att deras pussel är väldigt bra, jag har nämligen en prenumeration på 4 minipussel per månad 😅
Frakten blev dyr, 22 €, men köpte 2 minipussel till plus en "pusselblomma" som jag ska ge i julklapp till en vän, han bygger Lego botanik serien ibland så tänkte det kunde vara kul (han bygger pussel också).

Jag har funderat lite. Jag hittade ju den nya häst kalendern men man vet 4 saker som är med och jag misstänker vad det är i 2 luckor och jag känner nja inför dessa saker. Så jag kommer inte köpa den.
Och horsebrands har jag inget behov för sista luckan så dumt att köpa den när jag vet att jag inte kommer använda "stora" saken.
Så jag väntar och ser vad hööks hittar på detta året och om deras är sådär så struntar jag i häst kalender detta året.
Då kan jag köpa saker för samma summa som kalendern skulle kostat men saker som jag verkligen vill ha =)
Vilken är den nya hästkalendern? :)
Jag överväger starkt prenumeration hos Forelock and fringe istället, jag gillar lådor :o

Utmärkt idé! Jag kanske ska beställa 24 täcken till Storm istället för att köpa en kalender i år. ;)

Om jag har kollat på tyska öppningsvideos från Etalon Vert från 2025? Ajjemän :grin:
Jag har också hittat innehållet i Forelock and fringe (inget för mig) och funderar på om ALLA kalendrar innehåller hovkrats/sockar/grimskaft/keps och ifall jag bara ska låta bli i år :(

Om jag har kollat på tyska öppningsvideos från Etalon Vert från 2025? Ajjemän :grin:
Jag har också hittat innehållet i Forelock and fringe (inget för mig) och funderar på om ALLA kalendrar innehåller hovkrats/sockar/grimskaft/keps och ifall jag bara ska låta bli i år :(
Det är förmodligen enkla och billiga utfyllnadsgrejer som företagen tycker gör sig bra i en kalender, och det gör det ju om man inte redan fått typ likadana saker flera år i rad nu 😅.
För mig lutar det helt klart åt att skippa hästkalender i år, sliter inte ut mina hovkratsar fort nog 😉

Jag brukar alltid ha Kränkus tekalender och så får partner deras kaffikalender. Vi brukar alltid vara nöjda med dem. Kaffikalendern är jättebra då det bara är han som dricker kaffe så vi har den i stugan och kaffet håller sig länge eftersom det är förpackat i portionspåsar. En påse är perfekt till hans morgonkaffe.
Får se om jag är sugen på någon annan kalender framåt hösten.

Att jag har missat denna tråden! Katastrof!

Jag vill ha Pärlans om de är utan chokladöverdrag. Det vet jag. Kanske någon lakrits med men jag vet inte riktigt.

Någon som vet om det finns någon kanin-vänlig julkalender? Måste jag bygga en själv?
Jag svarar mig själv. Trixie har kanin/marsvins-kalender. Tror att det kan bli lite gruff om det bara är en bit så då måste jag ju köpa två...

Det är förmodligen enkla och billiga utfyllnadsgrejer som företagen tycker gör sig bra i en kalender, och det gör det ju om man inte redan fått typ likadana saker flera år i rad nu 😅.
För mig lutar det helt klart åt att skippa hästkalender i år, sliter inte ut mina hovkratsar fort nog 😉
Jag veeet :arghh:
Och jag använder inte keps :cool:

Ja jag har ju haft tre jag med :)

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka