Ägarbyte via internet. Går det?

L

Luxurios

Jag har en liten frågan. Det går ju att lösa licens via internet men går det att göra ägarbyte på hästlicensen via internet?
 
Sv: Ägarbyte via internet. Går det?

Det funkade utmärkt för mej! :) :idea:
Vid ägarbyte
Hästens tävlingslicens gäller även efter ett ägarbyte. Vid ägarbyte betalar du in 300 kr på på aktuellt plusgiro enligt ovan. På inbetalningskortet anger du licensnummer, hästens eller ponnyns namn och uppgifter på nuvarande ägare (inkl personnummer). Nytt plastkort kommer på posten. Du kan tävla med det gamla plastkortet tills du fått ditt nya.
Läs hur du gör här!:http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=91877
 
Sv: Ägarbyte via internet. Går det?

Det funkade utmärkt för mej! :) :idea:

Men det blir tight att få plats med licensnummer, hästnamn och ägarens uppgifter inkl personnummer på 50 tecken som är gränsen hos min internet-bank iaf. Eller kan man mejla dom uppgifterna till den mejladress som finns angiven?

//Alice - står i beredskap att göra ägarbytet på licensen
 
Sv: Ägarbyte via internet. Går det?

Hos de flesta internetbanker så får mottagaren kontohavarens namn och adress automatiskt, kolla om det gäller hos dig också.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi har sålt en sak till en kompis. Saken är så stor att den måste tas med kranbil ( detta görs av en bekant och inte via ett företag)...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 164
Senast: Migo
·
Gnägg Jag har fått möjlighet att köpa biljetter till OS genom biljettlotteriet. Någon mer som har fått möjlighet och tänker köpa biljetter...
Svar
14
· Visningar
1 926
Senast: Panamera
·
Samhälle Är på restaurang och här har de infört digitala menyer och man betalar via Swish direkt vid beställning. Känns väldigt opersonligt och...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 657
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp