ägarbyte?

Modest

Trådstartare
undrar en sak nu:

ska köpa en ponny som är tävlad och som jag ska tävla med.
vad jag har hört så måste man göra ett ägarbyte på nåt sätt och kasta (eller skicka in? :confused: ) ponnyns gamla licens, o sen få en ny eller nåt.

mina frågor (jag är helt grön):
hur går ägarbytet till praktiskt?
ska man skicka in nåra handlingar, isf vilka?
ska jag skicka in eller kasta licensen med den gamla ägaren?
hur lång tid tar det innan man kan se att det är en annan ägare i datan?
vad kostar det?

tacksam för ALLA svar! :bow:
 
Sv: ägarbyte?

Hej! Så här står det på ridsport.se

Vid ägarbyte
Hästens tävlingslicens gäller även efter ett ägarbyte. Vid ägarbyte betalar du in 300 kr på på aktuellt postgiro enligt ovan. På inbetalningskortet anger du licensnummer, hästens eller ponnyns namn och uppgifter på nuvarande ägare (inkl personnummer). Nytt plastkort kommer på posten. Du kan tävla med det gamla plastkortet tills du fått ditt nya.

och även såhär:

Postgiro Svenska Ridsportförbundet
Hästlicens: 33 77 64-5
Häst - ägarbyte, datautdrag resultat livstid: 15 35 28-5
Ponnylicens, ägarbyte datautdrag resultat livstid: 50 77 74-8
 
Sv: ägarbyte?

hajjaru skrev:
Hej! Så här står det på ridsport.se

Vid ägarbyte
Hästens tävlingslicens gäller även efter ett ägarbyte. Vid ägarbyte betalar du in 300 kr på på aktuellt postgiro enligt ovan. På inbetalningskortet anger du licensnummer, hästens eller ponnyns namn och uppgifter på nuvarande ägare (inkl personnummer). Nytt plastkort kommer på posten. Du kan tävla med det gamla plastkortet tills du fått ditt nya.

och även såhär:

Postgiro Svenska Ridsportförbundet
Hästlicens: 33 77 64-5
Häst - ägarbyte, datautdrag resultat livstid: 15 35 28-5
Ponnylicens, ägarbyte datautdrag resultat livstid: 50 77 74-8

Helt rätt.
Men även det förbund hästen/ponnyn är "reggad" i vill ha in dom nya uppifterna. Finns ett lösblad i passet som ska skickas in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 274
Senast: Smedholt
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 671
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 113
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp