Ägglossningsfrågor och semestra som gravid!

Sv: Ägglossningsfrågor och semestra som gravid!

Jag var i Thailand när jag vara gravid, dock betydligt senare i graviditeten än vad du kanske har tänkt dig. Jag var i v 32-34 när jag var där =)

Jag fick inte vaccinera mig mot hepatit A-B med vanligt vaccin, utan tog en gammaglobulin (stavning?) spruta som bara ger skydd i sex veckor. Fördelen med den är att den börjar verka direkt så man behöver inte planera så mycket =) Tog inget annat vaccin och tänkte inte på så mycket annat mer än att ha stödstrumpor på flyget.

När det gället mat så är det väl samma rekomendationer som när man är gravid här hemma, dvs inget opastöriserat, inga kvicksilverfiskar och inget rått (icke varmlagat) kött :D. Den thailändska maten är underbar, både som gravid och ogravid!

Lycka till med bebisverkstad och semester!

//julia
 

Liknande trådar

E
Gravid - 1år Har sett måååånga trådar i detta ämne, men trodde väl aldrig jag skulle starta en själv ;) Förra veckan hade jag ÄL och av en slump...
2
Svar
28
· Visningar
4 620
Senast: ebba85
·
Övr. Barn Den nuvarande perioden är den första som jag och sambon försöker bli med syskon. Men den började lite konstigt. Jag har aldrig haft...
2
Svar
25
· Visningar
2 321
Senast: Bollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp