Sv: Äl

Samma här, trodde jag var precis nygravid (testa positivt 15/3) men tydligen är jag i vecka 11 eller 12. Min mens är totalt oberäknelig tror jag men kanske inte denna gång alltså.
 
Sv: Äl

Givande svar, ja hela långa alltså :D
Men hrm det där sista suck, Vidar lär få vänta på ett syskon strulig mens kan jag ju skriva under på :crazy:
Var väl därför det tog 3 månader innan jag insåg att jag var gravid nu första gången :angel:

Jag lever fortfarande i tron om att jag får betalt per spaltmeter. Därav alla mina långa inlägg!:D

Aha, så ett syskon planeras!
Vad kul!:love:

Håller verkligen tummarna för att det kommer ett litet sådant snart då!
Om det inte redan finns ett!:p;)
 
Sv: Äl

Bra förklaring :)


Ens kost påverkar också ägglossningen, t.om om man äter mkt sötsaker :angel: Jag har alltid vart en gottegris och kanske därför det tog 8 månader att få till en bebis för mig, fast jag hade regelbunen mens!
 
Sv: Äl

De finns ju visa som har fortsatta blödningar även efter att dom blivit gravida. E de som en vanlig mensblödning då eller hur funkar de? :confused:
 
Sv: Äl

Aha det är per spaltmeter du jobbar :D

Ja för sjutton syskon funderade vi väl egentligen på direkt.
Men frågan är väl om det är så lyckat om det skulle vara något där inne nu, risk för totalförgiftning då :crazy:
Målade golvet i sovrummet i helgen, mindre bra med ventilation och avskyr munskydd :angel:
Mådde lite pecka efter det, så jag misstänker att det inte var helt hälsosamt.
 
Sv: Äl

Ja strulig mens kan ju göra en lite förvirrad :D
Jag var i vecka 18 när dom trodde att dom gjorde ett tidigt ultraljud.
Läkaren frågade om jag hade kunnat ha mina vanliga byxor.
Mjaaa jag hade väl bara trott att jag hade börjat bli lite väl rund :o
 
Sv: Äl

Äsch, finns det redan en lillebror eller lillasyster så kommer konsekvensen endast bli att den lille är en liten Michelangelo!:love:

Sen så är det fusk att hoppa över 3 månders graviditet bara så där!
Fast jag ska inget säga, gjorde ju en omvänd resa och hoppade de tre sista månaderna istället!;)

pmm: Jag snodde texten rätt av;
http://www.fertilitetsguiden.nu/abo...s/femaleBody/index.asp?C=53725395415415162037

Så att ni inte tror att jag slänger mig med hormonsnack som om det tillhör vardagen!:D
Men visst, efter 5 (alla inte fullgångna, räknar vi med de tidiga missfallen och aborterna så är vi nog uppe i det dubbla..:o) graviditeter så har man ju lite koll!
En nära vän jobbar dessutom på en IVF-klinik..

Mirac_; Jag känner bara till en som har haft "mens" vid sin graviditet.
Hon hade detta fram till 5:e månaden ungefär.
Det var inte som en vanlig mensblödning utan mycket mindre!

Annars tillhör just det där en sådan sak som de flesta har hört talas om men som få har upplevt själv!
Kanske ett sätt att behålla förhoppningen om att man är gravid trots att mensen kommer?
 
Sv: Äl

Aha, så kan de ju klart vara. Umgicks lite med en tjej som fick barn hemma utan att veta att hon va gravid. Förstår inte riktigt hur man kan undgå att märka de. Eller man vill inte förstå de kanske? :confused:
Hon sa iaf att hon hade mens hela tiden och trodde att hon bara "gått upp lite i vikt".

Personligen tycker jag att de låter lite underligt. De kändes ju ganska tydligt att man hade ett barn i magen ganska tidigt i graviditeten, iaf gjorde jag de.
 
Sv: Äl

*Hugger sista knappen*

Tack för många intressanta inlägg och funderingar!

Jag vet inte vad min kropp håller på med :crazy:
Enligt både mig själv och ÄL-uträknare skulle jag ha min ÄL runt den 4/4, jag brukar som sagt märka av min ÄL väldigt tydligt med bla kraftiga flytningar, men kände inget av det...

Men nu i 5 dagar har jag haft enorma flytningar, precis som äggvita som de brukar vara vid ÄL...Som sagt vet inte vad min kropp håller på med första vara så sen, vilket inte inträffat innan o sedan hålla på i 5 dagar:confused:

Får nog införskaffa ÄL.stickor så jag kan ha lite koll :-)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 733
Senast: Mabuse
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 246
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 628
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 783
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp