Äldre hus skitigare?

Ja det stämmer enligt mig. Gamla hus är skitigare kanske pga att de är svårare att få rena när man väl städar.
Slitna golv, breda golvplankor med springor emellan, sliten målarfärg, konstiga skrymslen och vrår som samlar damm.
 
Jag tror ärligt talat inte att äldre hus blir speciellt mycket smutsigare, men jag är rätt så övertygad om att det ser smutsigare ut eftersom huset är mer slitet.

Hemma hos mig i mitt hus från mitten på 1800-talet regnar det finfint sågspån genom taket. Det är enormt störande, men det kommer att åtgärdas så fort jag har tillräckligt med pengar att lägga om taket.
Du skriver att äldre hus inte blir speciellt mycket smutsigare samtidigt som det regnar sågspån i ditt gamla hus :p :laugh:
 
Äldre ytskikt upplever jag som mer svårstädade. Sen i vissa äldre hus är det ju mindre liksom "rena ytor". Jag har tex ett spröjsat överfönster mot hallen. Det samlar en del damm. Har också stuckatur och profilerade höga golvlister osv. Allt sånt är svårare att städa än om det varit rena raka ytor liksom.
Sen har jag ett gammalt originalgolv som inte kan städas med "vanliga" skurmedel utan kräver en annan behandling.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 234
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 545
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp