Äldre valp

M

Memma

Hej! Vilka för- och nackdelar kan det finnas med att få hem en valp som är 15-16 veckor gammal (om den bott hos uppfödaren hela tiden). Är det nåt särskilt man ska tänka på?
 
Kolla att de är miljötränade. Många valpar kommer i spökåldern vid 4 mån ålder och flyttar de då och inte är van annat än att vara hemma på uppfödarens gård eller att alltid vara tillsammans med andra hundar så kan det i vissa fall bli traumatiskt.
 
hej!
Jag har en valp som va 16 veckor då ja fick hem honom (från uppfödaren) han e nu 6 månader..snart.
har alltså haft honom knappt 2 månader.
Han va miljötränad ..gick i koppel o hade varit i stan o sådär.fast han fick nog en liten chock ändå då han kom hem o fick se hästarna o andra dan fick hänga medpå dressyrträning.. :smirk: fast han låg o sov på läktaren :love:
han va rumsren .. FÖRDEL.
Han hade inte fått träffa så mycket folk tror ja..
uppfödaren o hennes man o kennelflickan.
så alla ungdomar va jätteroliga o alla äldre va hemska rymdvarelser.. mycke bättre nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 001
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 470
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 400
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp