Bukefalos 28 år!

ändra mediaspelare?

miniea

Trådstartare
Jag har laddat ner programmet VLC mediaplayer för att kunna titta på en film som inte fungerade i Windows media player, men nu har alla mina musikfiler som jag har i datorn blivit så att om man klickar på dem så spelas de upp i vlc och man måste gå en "omväg" för att få upp dem i w. media player.. vill ju att de skall gå direkt till w. media player som förr! Ngn som vet om man kan ändra det eller måste man ta bort vlc?
 
Sv: ändra mediaspelare?

Testa att högerklicka på en sådan fil, du får då upp en meny. Välj där "Öppna med" så ska det komma ut en meny brevid, välj där alternativet "Välj program...". Då får du upp en ruta där du väljer program. Markera Windows mediaplayer om det är den du vill ha, klicka sedan i den lilla rutan "Öppna alltid med detta program", och säg OK. Förhoppningsvis kommer det då att ändra så Windowsspelaren är standard.

Funkar det inte så kanske du behöver in i WinMP och göra någon inställning, menyvalet Alternativ brukar kunna gömma mycket användbart.

Det är inte säkert att menyvalen är ordagrant som på din dator, jag kör nämligen ett ganska gammalt operativsystem, men det borde vara likartat åtminstone.

/Ida
 
Sv: ändra mediaspelare?

Du kan också gå in på Kontrollpanelen - Mappalternativ - Filtyper. Där kan du välja vilka filtyper som ska öppnas med vilket program.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag blir så förtvivlad att ingenting händer. Parisavtalet 1.5 temperaturökning är helt orealistiskt. Fler och fler länder producerar mer...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
4 414
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att tycka att det är fascinerande hur hjärnan funkar! Jag tittade på TV häromdagen. Det händer inte så jätteofta...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: CiaB
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
60 445
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Jag börjar med några förtydliganden: Det är inte min hund, men jag har fått tillåtelse att be om hjälp här. Hunden har varit hos...
2
Svar
28
· Visningar
6 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp