Ändrad försäkring efter app-veterinär

Det kan inte vara så att reservationen gäller om hon skulle höja försäkringen och de skickat ut information om det? Annars låter det som sagt jättekonstigt att Folksam skulle hitta på egna regler, de kan lika gärna lägga ner sina djurförsäkringar helt och hållet isf.
 
Men de flesta bolag sätter ju inte reservationer på sådana småsaker ändå. Inte som jag upplevt iaf.

Jo dem sätter reservationer på allt dem kan...
Min ena hund var en omplacering från ett dåligt hem, hon hade livmoderinflammation, vi opererade, hon blev frisk, när hon var frisk tecknade vi en försäkring och fick reservation på allt som gäller könsorgan, tex problem i juver och vulva, tex juvertumörer.
Detta pga att hon hade en livmoderinflammation och vi opererade bort livmodern, organet som gjorde henne sjuk är borta, men nej, dem täcker inga problem allt gällande juver och vulva pga det :cautious:
 
Jo dem sätter reservationer på allt dem kan...
Min ena hund var en omplacering från ett dåligt hem, hon hade livmoderinflammation, vi opererade, hon blev frisk, när hon var frisk tecknade vi en försäkring och fick reservation på allt som gäller könsorgan, tex problem i juver och vulva, tex juvertumörer.
Detta pga att hon hade en livmoderinflammation och vi opererade bort livmodern, organet som gjorde henne sjuk är borta, men nej, dem täcker inga problem allt gällande juver och vulva pga det :cautious:
Fast det är helt normalt. Så är det på försäkringar för människor med. Har man t ex haft cellförändringar innan tecknandet av försäkringen kan man aldrig få någon ersättning för underlivscancer eller andra problem i underlivet.
 
Jag har både agria och folksam och nyttjat veterinär app/ringa flera ggr aldrig hört något liknande och då med lite brutna försäkringar mm på både häst och hund.
 
Jo dem sätter reservationer på allt dem kan...
Min ena hund var en omplacering från ett dåligt hem, hon hade livmoderinflammation, vi opererade, hon blev frisk, när hon var frisk tecknade vi en försäkring och fick reservation på allt som gäller könsorgan, tex problem i juver och vulva, tex juvertumörer.
Detta pga att hon hade en livmoderinflammation och vi opererade bort livmodern, organet som gjorde henne sjuk är borta, men nej, dem täcker inga problem allt gällande juver och vulva pga det :cautious:
Jag har aldrig fått reservationer för sånt. Båda mina tidigare hästar var importer som alltså försäkrades först när jag köpte dem, de fick aldrig några reservationer. Har aldrig fått reservation på hundar heller..
 
Jo dem sätter reservationer på allt dem kan...
Min ena hund var en omplacering från ett dåligt hem, hon hade livmoderinflammation, vi opererade, hon blev frisk, när hon var frisk tecknade vi en försäkring och fick reservation på allt som gäller könsorgan, tex problem i juver och vulva, tex juvertumörer.
Detta pga att hon hade en livmoderinflammation och vi opererade bort livmodern, organet som gjorde henne sjuk är borta, men nej, dem täcker inga problem allt gällande juver och vulva pga det :cautious:

Fast det är det normala att inga bolag täcker sånt som varit tidigare.
Jag skulle tex aldrig kunna byta bolag på min häst utan att få en massa reservationer pga all hans skadeproblematik.
Däremot att sätta reservationer i en pågående försäkring som inte ändrats har jag aldrig varit med om.
 
Fast det är helt normalt. Så är det på försäkringar för människor med. Har man t ex haft cellförändringar innan tecknandet av försäkringen kan man aldrig få någon ersättning för underlivscancer eller andra problem i underlivet.

Fast det är skillnad på cellförändringar och livmoderinflammation där man opererat bort det sjuka organet...
 
Jag har aldrig fått reservationer för sånt. Båda mina tidigare hästar var importer som alltså försäkrades först när jag köpte dem, de fick aldrig några reservationer. Har aldrig fått reservation på hundar heller..
Hade du dock sagt att hästen hostat 1 gång för 10 år sedan hade du fått reservation för det resten av hästens liv. Därför man ska försöka ta över tidigare ägares försäkring och inte teckna en ny om det är möjligt.
 
Fast det är det normala att inga bolag täcker sånt som varit tidigare.
Jag skulle tex aldrig kunna byta bolag på min häst utan att få en massa reservationer pga all hans skadeproblematik.
Däremot att sätta reservationer i en pågående försäkring som inte ändrats har jag aldrig varit med om.
Jag köper helt att dem inte ska täcka sjukdomar/skador som fanns innan man tecknade försäkringen. Men livmodern är borta, hon kan aldrig få livmoderinflammation igen, hon kan aldrig bli sjuk i samma sjukdom igen.
Juvertumörer eller cancer tumörer i vulvan är inte kopplat till livmoderinflammation, utan helt separata sjukdomar. Men ändå täcks dem inte.

Det är lite som att hunden har njurproblem och man får reservation på leverproblem, dem 2 problemen hänger inte ens ihop med varandra.
 
Fast det är skillnad på cellförändringar och livmoderinflammation där man opererat bort det sjuka organet...
Cellförändringar på livmodertappen och t ex cancer i äggstockarna har inte heller något med varandra att göra. Ändå undantas allt som finns i den regionen. Det är så försäkringsbolag gör. De vill inte ta mer risker än de måste. Har du en häst som någon gång har haft ont i ryggen och du sedan tar ny eller ändrar din försäkring blir det ofta reservationer på diverse hältor med eftersom de menar att det kan komma från ryggen.
 
Hade du dock sagt att hästen hostat 1 gång för 10 år sedan hade du fått reservation för det resten av hästens liv. Därför man ska försöka ta över tidigare ägares försäkring och inte teckna en ny om det är möjligt.
Det är din erfarenhet, jag kanske har haft tur men har aldrig varit med om det. Jag håller dock med dig, självklart ska man se till att försäkringen är obruten!
 
Jag köper helt att dem inte ska täcka sjukdomar/skador som fanns innan man tecknade försäkringen. Men livmodern är borta, hon kan aldrig få livmoderinflammation igen, hon kan aldrig bli sjuk i samma sjukdom igen.
Juvertumörer eller cancer tumörer i vulvan är inte kopplat till livmoderinflammation, utan helt separata sjukdomar. Men ändå täcks dem inte.

Det är lite som att hunden har njurproblem och man får reservation på leverproblem, dem 2 problemen hänger inte ens ihop med varandra.

Det är det vanliga, att reservationer kommer för ett helt område, inte för en specifik sak.
Inget unikt för ditt bolag.
 
Hade du dock sagt att hästen hostat 1 gång för 10 år sedan hade du fått reservation för det resten av hästens liv. Därför man ska försöka ta över tidigare ägares försäkring och inte teckna en ny om det är möjligt.
Fast det är ju inte helt sant. Jag har haft tre hästar med reservation som efter att visat sig friska en viss tid och med nytt vetintyg fått upphävt sin reservation
 
Fast det är ju inte helt sant. Jag har haft tre hästar med reservation som efter att visat sig friska en viss tid och med nytt vetintyg fått upphävt sin reservation
Samma här. Eller nuvarande häst skulle få reservation om jag ändrar försäkringen, men jag kan göra en besiktning efter ett visst datum så är problemet ur världen.
 
Fast det är ju inte helt sant. Jag har haft tre hästar med reservation som efter att visat sig friska en viss tid och med nytt vetintyg fått upphävt sin reservation
Jo men sån reservation som man kan få bort genom veterinär intyg får man inte pga tidigare skada, utan oftast pga andra saker.
 
Jo men sån reservation som man kan få bort genom veterinär intyg får man inte pga tidigare skada, utan oftast pga andra saker.
Jo två av de tre hade problem innan försäkringen tecknades. En hade haft kolik en gång, den andre ett ärr från en sårskada på ett bakben
 
Åh
Jo men sån reservation som man kan få bort genom veterinär intyg får man inte pga tidigare skada, utan oftast pga andra saker.
Åh just det den tredje föddes med en felaktig benställning men om hon inte visar upp problem pga benställning fram till två års ålder tar de bort reservationen
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 750
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Murray
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Myrten
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 626
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp