Ändrad försäkring efter app-veterinär

SaraXX

Trådstartare
En vän har efter att ha haft rådgivning med veterinär via en av de populäraste vet-apparna fått reservetioner i sin försäkring rörande just de besvär som hon frågade veterinären om. Är det någon annan som har varit med om samma sak?
 
En vän har efter att ha haft rådgivning med veterinär via en av de populäraste vet-apparna fått reservetioner i sin försäkring rörande just de besvär som hon frågade veterinären om. Är det någon annan som har varit med om samma sak?
Aldrig hört talas om. Var det besvär som funnits sedan innan försäkringen tecknades?
 
Det låter jättekonstigt.
Reservationer brukar man få om man byter bolag eller ändrar något i den befintliga.
 
Det låter jättekonstigt.
Reservationer brukar man få om man byter bolag eller ändrar något i den befintliga.
Ja precis. Jag har aldrig hört om det och tycker inte att det låter ok. Hon har varit i kontakt med sitt försäkringsbolag, som hävdar att en försäkring alltid kan ändras. Men det låter jättekonstigt i mina öron.
Personen är dock en som har koll på läget så jag tror på det hon berättar.
 
Nej. Det var ingen ny försäkring, däremot nya besvär, och det har inte funnits någon reservation innan.
Låter extremt konstigt. Och det är inga besvär som försäkringen normalt inte gäller för?

Har hästen varit obrutet försäkrad hela livet?
 
Ja precis. Jag har aldrig hört om det och tycker inte att det låter ok. Hon har varit i kontakt med sitt försäkringsbolag, som hävdar att en försäkring alltid kan ändras. Men det låter jättekonstigt i mina öron.
Personen är dock en som har koll på läget så jag tror på det hon berättar.
Får man fråga vad det är för bolag?
Och vad är det för typ av besvär?
 
Låter extremt konstigt. Och det är inga besvär som försäkringen normalt inte gäller för?

Har hästen varit obrutet försäkrad hela livet?
Jag har inte alla bakgrundsfakta, så om den har varit obrutet försäkrad hela livet vet jag inte. Besvären hade med ett irriterat öra att göra, så inget konstigt. Reservationen, som kom i ett nytt försäkringsbrev med posten efter några dagar, gällde öron, hud och komplikationer kopplade till det.
 
Jag har inte alla bakgrundsfakta, så om den har varit obrutet försäkrad hela livet vet jag inte. Besvären hade med ett irriterat öra att göra, så inget konstigt. Reservationen, som kom i ett nytt försäkringsbrev med posten efter några dagar, gällde öron, hud och komplikationer kopplade till det.
Jättekonstigt! Jag hade varit skogstokig om det hänt mig!
Sjukt oseriöst av försäkringsbolaget. Det kan ju finnas någon fakta som vi inte vet om men jag har svårt att se vad det skulle vara..
 
Jättekonstigt! Jag hade varit skogstokig om det hänt mig!
Sjukt oseriöst av försäkringsbolaget. Det kan ju finnas någon fakta som vi inte vet om men jag har svårt att se vad det skulle vara..
Ja. De gör reklam för att man får tre gratis samtal till veterinären tydligen. Men om det utnyttjas för att lägga in reservationer så är det ju sjukt ruttet. Det borde de inte få göra.
Får se hur det utvecklar sig.
 
Ja. De gör reklam för att man får tre gratis samtal till veterinären tydligen. Men om det utnyttjas för att lägga in reservationer så är det ju sjukt ruttet. Det borde de inte få göra.
Får se hur det utvecklar sig.
Agria har ju också fria samtal till appveterinär, jag har använt det två gånger. Aldrig ställt till med bekymmer.
 
Låter superkonstigt om det stämmer. Det är inte så att ägaren uppgivit att hästen tidigare haft liknande problem eller så?

För enbart att söka veterinär ger inga reservationer. Det finns heller inget stöd för det i villkoren.

Men tex om ägaren till vet sagt ngt om problem innan försäkringen tecknades, och bolaget sett det i journalen så är reservationerna mer rimliga

Kan du inte be att få se reservations brevet? Vore jätteintressant veta vad där står om anledningen
 
Jag har inte alla bakgrundsfakta, så om den har varit obrutet försäkrad hela livet vet jag inte. Besvären hade med ett irriterat öra att göra, så inget konstigt. Reservationen, som kom i ett nytt försäkringsbrev med posten efter några dagar, gällde öron, hud och komplikationer kopplade till det.
Funkar det så kan man lika gärna skippa försäkringen, det är meningslöst att försäkra om försäkringsbolagen kan lägga till reservationer godtyckligt. Då faller hela idén med att försäkra.

Kan det vara så att reservationen fanns och de skickade ut informationen just för att informera?
 
En vän har efter att ha haft rådgivning med veterinär via en av de populäraste vet-apparna fått reservetioner i sin försäkring rörande just de besvär som hon frågade veterinären om. Är det någon annan som har varit med om samma sak?

Kan hon har sagt något med att hästen ’alltid har haft’ ’hade problem som *ålder*? Dvs på något sätt sagt att hästen haft problem innan försäkring tecknades.

Vet hundar som fått reservationer på så sätt i efterhand (men då vid fysiskt veterinärbesök ej nätveterinär)
 
Kan hon har sagt något med att hästen ’alltid har haft’ ’hade problem som *ålder*? Dvs på något sätt sagt att hästen haft problem innan försäkring tecknades.

Vet hundar som fått reservationer på så sätt i efterhand (men då vid fysiskt veterinärbesök ej nätveterinär)
Ingen aning, men det kunde ju isf vara en förklaring. Men jag uppfattade det inte som att problemet hade funnits länge.
 
Ingen aning, men det kunde ju isf vara en förklaring. Men jag uppfattade det inte som att problemet hade funnits länge.

Räcker det hänt en gång tidigare och hon sagt det. Att berätta för vet att "hästen hade likadant en gång som fyraåring men då gick det snabbt över med xxxbehandling" kan räcka för att sätta reservation på en tioårig häst som försäkrades som femåring.
 
Räcker det hänt en gång tidigare och hon sagt det. Att berätta för vet att "hästen hade likadant en gång som fyraåring men då gick det snabbt över med xxxbehandling" kan räcka för att sätta reservation på en tioårig häst som försäkrades som femåring.
Men de flesta bolag sätter ju inte reservationer på sådana småsaker ändå. Inte som jag upplevt iaf.
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 771
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Murray
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
509
Senast: Myrten
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 688
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp