Bukefalos 28 år!

Ändrade avatarstorlekar

Som ni säkert redan märkt används lite olika storlekar på avatarerna jämfört med det gamla forumet. Detta kan innebära att din avatar ser lite suddig ut.
Om du har kvar din avatarbild någonstans i en lite högre upplösning kan det vara läge att byta ut den.
Om du byter avatar helt och hållet kan det som vanligt ta ett tag innan folk känner igen dig igen :)

Här är en länk till avatarbytessidan om du vill göra ett byte:
http://www.bukefalos.com/account/avatar

Profilbilderna är helt borttagna bland annat för att en del hade svårt att hålla isär vilken som syntes var och varför skall man ha två egentligen. Vill man ha flera bilder kan man ladda upp bilder till Bukefalos Galleri.
 
En närliggande fråga som dök upp i den andra tråden vid några tillfällen men som jag tror är obesvarad:

går det möjligen att göra användarnamnen tydligare? Med större stil, fetare stil eller placering ovanför istället för under avataren.
 
går det möjligen att göra användarnamnen tydligare? Med större stil, fetare stil eller placering ovanför istället för under avataren.
Det går troligen att genomföra om man önskade det. Jag ser dock ingen anledning till att ändra på hur det ser ut. Användarnamnen är väl synliga och lätt läsbara.
 
Det går troligen att genomföra om man önskade det. Jag ser dock ingen anledning till att ändra på hur det ser ut. Användarnamnen är väl synliga och lätt läsbara.

Det skulle bli annu bättre läsbarhet om namnen var större och som Trani var inne på så vore bra med större kontraster mot bakrunden. Som det ser ut nu så tenderar användare som inte har någon avatar att flyta ihop till en mer homogen massa och jag tror också det kan bli värre nu än tidigare när folk byter avatarer eftersom det är lätt att koppla inläggen till bilden mer än till namnet.
 
Tycker användarnamnet på trådskaparen är otydligt när man läser ute i forumet.

Ja, det håller jag med om. Jag hade gärna sett att användarnamnet på trådskaparen syntes tydligare (användarbilderna gör ju det hela ganska tydligt ändå förstås, men det är ju inte alla som har en sådan).

Jag har för mig att jag läst en motivering till att det inte är tydligare av Gunnar vid någon tidigare forumuppdatering typ "det väl är ämnet som är det viktiga, snarare än vem som skapat tråden" (rätta mig om jag är helt ute och cyklar nu, @Gunnar ;)) men har man hängt här ett tag är det klart att vissa användare väcker ett större intresse hos en, än andra. Till exempel!

Däremot tycker jag att användarnamnen syns ok inne i trådarna, som det är nu. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Bilder från det gamla Galleriet har flyttats in i det nya forumet Bilder. Alla användare kan nu ladda upp fina bilder och/eller bilder...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nedan har jag försökt samla de viktigaste (tekniska) händelserna under 20 år: 14 maj 1996: Sidorna görs tillgängliga på internet. 10...
Svar
0
· Visningar
1 263
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Den första varianten bildgallerie lades in på sidorna den 7 september 1997 så här såg det ut 1998: I början var det inte fråga om ett...
Svar
0
· Visningar
1 235
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Hiss och diss del 5
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp